Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-18, 22:02
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Jag överväger att rösta på afs. Jag har röstat på SD 2 val i rad. Kort om mig, familjefar med 3 barn. Jag och sambon har vanliga jobb.

Kan ngn ge mig en spark i röven för att rösta på afs?

HÖG ENERGI, där har du svaret.

I följande video så ser du hur Jimmie Åkesson redan under det första torgmötet har börjat tappa energin pga några vänsterextremister:

https://www.youtube.com/watch?v=g4EAbnHnrSA

Jämför med dagens Torgmöte för Afs i Sundsvall:

https://www.youtube.com/watch?v=g4EAbnHnrSA

Notera också att SD inte ens live-sänder sina torgmöten medan AfS livesänder på Youtube, Twitter och Facebook.
Citera
2018-08-18, 22:04
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Jag överväger att rösta på afs. Jag har röstat på SD 2 val i rad. Kort om mig, familjefar med 3 barn. Jag och sambon har vanliga jobb.

Kan ngn ge mig en spark i röven för att rösta på afs?
AfS: Sverige, svenskarna, kärnfamiljen och tradition.

SD: "Sverige", "det finns inga etniska svenskar", homoadoptioner och pride-deltagande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ropethink
Det är du som ska göra ditt val. Vad jag rekommenderar är att ta dig tiden att läsa igenom båda partiernas politiska program, fundera på saken, och sedan rösta med hjärtat på det parti som anser representera dina synpunkter bäst. Det behöver inte vara svårare än så.
Ja de vet jag men är rädd att min röst blir bortkastad på ett parti som får under 4 % av rösterna.

Har läst igenom afs politiska program och tkr deras punkter tilltalar mig mer.
Citera
Medlem
Alternativ för Sverige har nu nått 40 000 gilla på Facebook.

Och en färsk intervju med Kasselstrand har precis publicerats i FriaTider:

"Vi vill tillbaka till hur Sverige var före massinvandringen"

http://www.friatider.se/vi-vill-tillbaka-till-hur-sverige-var-f-re-massinvandringen

Tre veckor kvar... Sjukt spännande!
Citera
2018-08-18, 22:07
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ja de vet jag men är rädd att min röst blir bortkastad på ett parti som får under 4 % av rösterna.
Din röst blir väl mer bortkastad av att rösta på ett parti du inte egentligen sympatiserar med och som osannolikt kommer få något direkt inflytande i riksdagen, även med din röst.
Citera
2018-08-18, 22:12
Medlem
MCMLXXVIIs avatar
AfS har mycket interaktioner på Facebook så intresset kring partiet verkar vara högt där. Ökade också gilla-markeringar mest av alla partier. Vi får se vad det betyder i valet om tre veckor.

https://www.facebook.com/altforsverige/photos/p.724299687962299/724299687962299/?type=3&theater
Citera
2018-08-18, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Finns 20 saker jag skulle kunna nämna som gör AfS bättre men det viktigaste är:
SD vill fördubbla kvotinvandringen medans AfS vill stänga gränserna och införa en storskalig återvandring av kriminella, illegala, alla som har ljugit sig till uppehållstillstånd och alla som inte har bidragit till samhället utan lever på svenskarnas skattepengar.

Sen tycker jag EU-frågan är väldigt viktig också där AfS är tydliga med att vi bör lämna, medan SD har blivit allt mer EU-vänliga genom åren för att bli mer accepterade av etablissemanget.
Läskigt att ett parti som står för såna saker räknas som extrema. Det är väl så nästan alla normala länder fungerar...
Citera
2018-08-18, 22:15
Medlem
Herr-Pumps avatar
Citat:

Har läst igenom afs politiska program och tkr deras punkter tilltalar mig mer.
Tro mig, AfS kommer få 4%. Känner själv 3 st jag fått över till AfS från SD, några till överväger starkt, det ser likadant ut i hela Sverige. Och som du säger AfS punkter tilltalar dig mer, man ska alltid rösta efter sitt hjärta
Citera
2018-08-18, 22:17
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack
Läskigt att ett parti som står för såna saker räknas som extrema. Det är väl så nästan alla normala länder fungerar...

Ja det är onekligen skrämmande, internationellt sett så är det som vilket parti som helst. Det är bara i masspsykos PK-Sverige där det ses som extremt.
Citera
2018-08-18, 22:17
Medlem
Kommer afs valsedlar att finnas när jag röstar eller är man tvungen att beställa det hem?
Citera
2018-08-18, 22:20
Medlem
-Mystics avatar
Helt otroligt att ett parti som Afs nu har nått 40k likes på Facebook, förutom NMR så är det det partiet som innehar det mest sociala stigmat att offentligt stödja.

Lite grovt räknat:

SD har ca 200k likes på FB och ligger för närvarande på ca 20% i den samlade opinionen, vilket skulle betyda ca 1,2 miljoner röster. Vilket innebär att deras totala antala röster blir ca 6x av deras antal likes på FB.

Skulle vi applicera samma siffror på AfS, så skulle det innebära att de får 2400 000 röster, då krävs det ca 250 000 röster för att nå 4% (med förra valets siffror)!

Sedan kan man visserligen argumentera för att AfS inte är lika kända som SD, dock så är det sociala stigmat mycket större för Afs än SD.
Senast redigerad av -Mystic 2018-08-18 kl. 22:22.
Citera
2018-08-18, 22:22
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Kommer afs valsedlar att finnas när jag röstar eller är man tvungen att beställa det hem?

Afs kommer ha aktivister som lägger ut valsedlar i så många vallokaler de kan.
Om det inte finns i din vallokal så kan du bara skriva ''Alternativ för Sverige'' på en blank sedel, eller beställa hem om du föredrar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in