2018-08-17, 22:13
Medlem
HellsKitchenNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Har det framkommit att de bilbrännande irakierna är SD anhängare?!

Springpojkar åt Alikhan.
Citera
2018-08-17, 22:19
Medlem
Bil-mordbrännare - tre misstänkta har sin bakgrund i Irak, Irak och Turkiet

Namnen på ”högerextremisterna” som eldade bilar på Västkusten:
https://petterssonsblogg.se/2018/08/17/namnen-pa-hogerextremisterna-som-eldade-bilar-pa-vastkusten/
Citat:
Hittills har sex misstänkta personer gripits, tre är släppta men fortfarande misstänkta!, De tre andra är föga förvånade:

Mohan*ad Ali E*sar, född 1999 och av PK-media kallad 18-åringen
A*an Huss*n, född 1999, kallad 19-åringen
D*hud K*vak, född 1998 och kallad 20-åringen
Mohan*ad Al* Easa* = ursprung i Irak
Al*n H*ssen = ursprung i Irak
D*hud Kav*k = ursprung i Turkiet
Citat:
Ursprungligen postat av ProtonSwitzer
Sammanlagt har sex personer gripits misstänkta för måndagens bilbränder i Västsverige. Myndigheterna försöker hemlighålla identiteten på dem, men Nordfront avslöjar nu tre av dem.
Citat:
Nu har i alla fall sex personer gripits misstänkta för måndagens bilbränder och för de tre av dessa, de som misstänks för bränderna på Frölunda Torg, så har identiteten läckt ut och föga förvånande visade det sig att alla tre var invandrare.

De tre heter *ahud Kava* (19*80509-5*74), Ala* H*ssen (199*0407-*737) och M*hannad Al* Ea*ar (19*90916-411*). Av systemmedierna kallas de för 20-åringen, 19-åringen och 18-åringen. Det är *lan Huss*n som syns på bilden här ovanför som är från en tidigare förundersökning mot honom. De övriga två har Nordfront i skrivande stund inte fått tag på några bilder av.

För de övriga tre av de sammanlagt sex som har gripits så är identiteten fortfarande okänd.
Kava* och *ussen greps i Frölunda, medan A*i Eas*r greps på flyget ner till Turkiet. Åklagaren lämnade under torsdagseftermiddagen in en häktningsframställan för K*vak, medan Hu*sen släpptes på fri fot. Trots att H*ssen släpptes, så är han fortfarande misstänkt och utredningen mot honom fortsätter. *li Ea*ar var under torsdagseftermiddagen fortfarande frihetsberövad i Turkiet, men ska transporteras till Sverige.

De övriga tre som greps och som vi inte vet identiteten på är misstänkta för bilbränder i Bergsjön och i Hjällbo. Alla tre greps redan under måndagskvällen, men släpptes omedelbart efter förhör. De är fortsatt misstänkta i utredningen.
https://www.nordfront.se/rasframlingar-misstanks-for-bilbranderna.smr
Senast redigerad av REMIGRATION 2018-08-17 kl. 22:23.
Citera
2018-08-17, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
Kan 20-åringen vara DK, f. 19980509? Bor på Marconigatan.

Göteborg tingsrätt mål nr B 8040-18, 2018-07-19
Av fupen framgår att D*hud K*vak (a) är född i Sverige.

Fup: https://minfil.com/N2f8Yafbb6/G_teborgs_TR_B_8040-18_Aktbil_2.pdf
Dom: https://minfil.com/O3f3Y0ffb1/G_teborgs_TR_B_8040-18_Dom_2018-07-19.pdf

Edit: Domen gäller ringa narkotikabrott och DK är den enda åtalade i målet.
Senast redigerad av Maria.bokklubben 2018-08-17 kl. 22:55.
Citera
2018-08-17, 22:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Macaronis
Bilbränderna är en sorts maktdemonstration iscensatt av Ali-Kahn klanen.
De 100 kg koks som polisen nöp i hamnen uppges tillhöra klanen och detta ska vara en markering/protest mot detta beslag.
Har du något belägg för detta?

Om Ali Khan klanen:
https://familjen.story.aftonbladet.se
Citat:
Vid det här laget hade jag hört en hel del om familjen Ali Khan och särskilt om Hashem. Jag visste vad ryktet sa om honom; att han var familjen Ali Khans överhuvud, imam med egen moské vid Bellevue, respekterad och fruktad, en man som styrde Angered med järnhand. Jag kunde historien med Tareqs knivskärning och det efterföljande mordet på chilenaren.
Jag kände också till att ett av de mer envisa ryktena om Hashem Ali Khan gjorde gällande att han satt på en guldtron där han tog emot gåvor från folk som kom för att visa honom sin vördnad och respekt.

Jag hade också följt medlemmar ur familjen genom rättsfall. Utpressningar, olika misshandelsfall, övergrepp i rättssak och kidnappning. Jag visste att familjen Ali Khan, enligt polisen, stod för ”mycket elände” i Angered. Att de var ”en stor maktfaktor med stort inflytande i lokalsamhället”.

...

Ulf Merlander var lokalpolisområdeschef i Nordost i Göteborg. Han hade många års erfarenhet av att jobba som polis i förorten. Bara i Angered hade han varit i tio år och han hade följt släkten Ali Khan under lång tid.

Ulf Merlander vittnade under ed och tog i från tårna när åklagaren bad honom berätta om familjen:

– Jag har följt den här familjen Ali Khan under ganska lång tid. Familjen består i dag av ungefär 120 individer. De flesta bor i Angered. De har förekommit i väldigt mycket brottslig verksamhet under åren. De har påverkat lokalsamhället uppe i Angered ganska negativt under lång tid. När jag tittar på den här familjen så är ungefär 60 av de här 120 individerna över 15 år. Och ett 40-tal av dem är män och över 30 av dem förekommer i polisens register. Och de brott som Ali Khan är kända för är mord, utpressning, grov kvinnofridskränkning, misshandel, olaga hot, narkotikabrott, vapenbrott.

Du sa att det finns en viss påverkan i området, på vilket sätt menar du då? frågade kammaråklagare Linda Wiking.

– Med tanke på familjen Ali Khans brottsliga historia så har de en väldigt negativ påverkan på lokalsamhället. De gånger de har varit inblandade i olika brott, oftast våldsbrott, är det väldigt vanligt att man hotar vittnen och skrämmer vittnen och det gör man ofta i en stor grupp. Samma beteende använder man när polisen stoppar dem, då samlar man ihop en grupp som genom subtila hot försöker påverka polisens arbete i området.

...

Rikspolischefen är i Göteborg för att presentera en ny rapport om utsatta områden i Sverige. Det är ingen munter läsning och rikspolischefen är gravallvarlig när han inleder presskonferensen.

Vi får reda på att det totalt finns 61 utsatta områden i Sverige. Antalet ”särskilt utsatta områden” har ökat från 15 till 23 de senaste åren.

I rapporten förklaras vad ett särskilt utsatt område är:

”Ett särskilt utsatt område kännetecknas av en allmän obenägenhet att delta i rättsprocessen. Det kan även förekomma systematiska hot och våldshandlingar mot vittnen, målsägare och anmälare i området. Situationen i området innebär att det är svårt eller nästintill omöjligt för polisen att fullfölja sitt uppdrag vilket kräver regelmässig anpassning av arbetssätt eller utrustning. Många gånger har det skett en normalisering vilket lett till att varken polisen eller de boende reflekterar över det avvikande läget i området. Ett särskilt utsatt område inbegriper även i viss mån parallella samhällsstrukturer.”

På presskonferensen berättar underrättelsechefen Linda Staaf att det finns cirka 200 kriminella nätverk som består av 5 000 individer i de utsatta områdena. Hon säger att det är de äldre i nätverken som är tongivande och som styr med strategisk förmåga, många gånger hemma från vardagsrummen. Till sitt förfogande har de kriminella personer i åldersgruppen 15–25 år som står för våld och narkotikahandel och de explosiva gärningarna. Sen finns det en stor riskgrupp med barn mellan tolv och femton år.

...

Abu Saleh [familjens överhuvud] kommer från Libanon och har bott i Sverige i 34 år. Hans familj i Göteborg består av cirka 120 personer. Han har sju barn och över 30 barnbarn. Han är stolt över sin familj. Fyra av barnen och barnbarnen är namngivna efter honom. Det är han också stolt över.

Så börjar han räkna upp sina barn och hur många barn vart och ett av barnen har.
– 34! Jag har 34 barnbarn! Han skrattar hjärtligt.
– Inte så lätt att hålla reda på alla. Vi är en stor familj.

Familjen har släkt på andra håll i Sverige och utomlands. Malmö, Uppsala, Stockholm och Berlin. Under åren har Abu Saleh åkt runt i hela världen och föreläst och undervisat om islam. Han har varit i Australien, Kina, Europa, USA. Flera länder och långa resor. Han säger att det inte blir lika många resor längre, nu när han är äldre.

Men han gör också andra saker. Han medlar i konflikter, ”löser problem” som han säger. Inte bara i Angered, utan han har också varit i Jönköping, Uppsala, Malmö och andra städer och löst problem när de uppstått. Ibland också i Tyskland.

Polisen i Angered och Göteborg känner till det här. En polisman jag pratar med säger att visst, det kan väl vara bra, men att polisen har ändå ett helvete med alla konfliker som inte når rättsväsendet. För när någon kanske blir skjuten i benet så polisanmäls det i stridens hetta, när adrenalinet fortfarande pumpar hos den som blivit skjuten och hans anhöriga. Polisen kopplas in, ett grovt våldsbrott har hög prioritet. Men sedan vill ingen berätta. Den som blev skjuten har ändrat sig, säger att det inte är något problem längre. Att situationen är löst. Den misstänkte vill absolut inte berätta, polisen har ingenting att gå på. Bakvägen får polisen höra att släkterna har gjort upp.
– Men vi kan ju ändå inte lägga ner allting, vi är skyldiga att lägga en massa resurser på att försöka utreda, även om vi vet att släkterna har gjort upp utanför rättsväsendet och absolut inte har för avsikt att koppla in oss igen, säger polismannen och suckar.

Det här är polisens vardag i Angered. Men det är inte alla kollegor som förstår hur djupt rotat det här parallellsamhället är, säger polismannen. Det krävs att man jobbar i de här miljöerna för att man riktigt ska fatta, säger han.

Abu Saleh ser däremot inget problem i att lösa konflikter eller uppkomna situationer på det här sättet. Han tycker att polisen ska göra sitt jobb och menar att han har en helt annan uppgift än polisen, där hans jobb snarare är ett komplement. Han förklarar:
– Till exempel om det finns två familjer där det har blivit missförstånd. Då går jag in och gör fred innan det har utvecklat sig till något större och till ett blodbad, berättar han.

Men där tänker jag då som svensk, och uppvuxen här, ska inte polisen lösa sånt?
– Polisen löser inte de här problemen på samma sätt. De vill inte ge samma typ av hjälp utan de vill gå vidare med det och det ska bli rättegång och folk ska träffas flera gånger och det löser inget utan det blir bara värre. Folk i såna situationer blir bara obekväma av att sitta på rättegång och anklaga varandra. Jag kommer istället med lösning direkt, så att problemet är löst och sen går jag hem.

– Det finns många familjer här i Sverige. Stora familjer som vår. Om det händer något problem mellan två personer i två familjer. De slår varandra, till exempel, och polisen kommer och tar en person till sjukhuset och en person till häktet.
– Då kommer jag in här, mellan familjerna, inte mellan de två som har bråkat med varandra, utan jag kommer in och pratar med de andra i familjerna, som inte polisen tog.

Han berättar att han medlar så att inte konflikten blir större. Han pratar med representanter ur familjerna, gör upp i godo, kanske bjuder på middag och ser till att de inte bråkar mer. Han säger att de inte behöver bli vänner, men att de ska sluta bråka. Annars kan bråket bli ännu större och båda sidor i familjerna kan ta till vapen för att hämnas. Ett blodbad. Eller gängkrig om man så vill.
– Jag tar inte polisens roll. Jag hjälper polisen, säger Abu Saleh.

Förstår Sverige vilka gravt disparata samhällsmönster som växer och florerar i detta land? Vill vi ha det såhär?
Citera
2018-08-17, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito

Om Ali Khan klanen:

Förstår Sverige vilka gravt disparata samhällsmönster som växer och florerar i detta land? Vill vi ha det såhär?

Typ 80% verkar inte ha några jätteproblem med det.
Citera
2018-08-17, 23:24
Medlem
Citat:

Om Ali Khan klanen:

Nä, vi är ytterst få som har insikt i detta vilket kommer leda till svåra konflikter i framtiden när det väl går upp för folk att detta försiggår.
Citera
2018-08-17, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Du verkar ha otur när du tänker. SD:s utvisningspolitik är ej genomförbar. Jag trodde det framgick klart i mitt förra inlägg. Vi sitter här i en tråd där det blir allt klarare att attentaten och förmodligen en del andra onödiga bilbränder beror på folk som blivit av med sin knarkleverans och det i sin tur beror på att regeringen satsat extra på att störa och blockera droghandel. Hur svårt är det då att se att det finns vägar ut? Sedan behöver det hela naturligtvis kompletteras med tillgång på jobb så att folk kan leva ett normalt liv.Jag kan dessutom tillägga att det är så desperat bland vissa knarklangare att de, med kniv, anföll ett romskt tält i början av veckan för att stjäla 500 spänn eller nåt liknande.

Nu var det inte mej du citerade men det är inte så lätt att släta över problemen som du tror.
Vi släpper in ointegrerbara människor som inte är intresserade av att arbeta utan ser Europa som en bankomat.
Varför skall vi dalta med dessa patrask?
Finns gott om barn i Afrika som svälter men Sverige väljer att hjälpa på det sätt som ger bäst publicitet i omvärlden.
Nu börjar sittande regering att få panik då vindarna börjar vända och sanningen kommer fram.
Sanningen är att en familj skickar ut en löpare som skall få put så resten av familjen kan nästla sej in via anhöriginvandring så deras framtida försörjning är tryggad.
Citera
2018-08-17, 23:29
Medlem
Det finns ett fåtal sätt att stoppa bränderna och dylika element framöver.

Följ pengarna, ta bort deras möjligheter till inkomster.
Se till att lojaliteten inom gängen förstörs
Bryt ned statusen dom tror dom innehar.

https://www.svt.se/opinion/jan-kallberg-om-kriminella-gang-och-bilbrander

Jag citerade den artickeln tidigare men det citatet var tydlgien för långt.

Hittade även en blog som går igenom samma tema:
http://projektsanning.ronnquist.com/2018/08/15/sakerhetsforskaren-nio-atgarder-som-tar-bort-gangen-fran-svenska-stader/
Citera
2018-08-17, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyingby
Även om de visar sig vara gäng invandrare så vet man aldrig vem som styr dem! Folk glömmer att vi har en hel del gäng i Sverige som styrs av ryska gängledare och dessa gäng rekryterar gärna ny invandrare.

Om de nu skulle vara påverkan utifrån så är de garanterar Ryssland och de vill få Sverige ostabilt och kännas otryggt för SD ska vinna. Nu är jag inte emot SD men de är för deras politik är att de vill ut ur EU, något Putin hade gärna sett.

vilka gäng då ?
Citera
2018-08-17, 23:33
Avslutad
Citat:

Om Ali Khan klanen:

Det där låter troligt, eftersom det sker samtidigt och är ändå lite väl stor utbredd aktion.
100kg kokain...Blir utblandat 400kg, om det sedan säljs för låt säga 500kr g är det en nätt summa på 200 000 000 två hundra miljoner lågt räknat.
Det är väll vad Zlatan drar in minst under ett kvartal, inte illa pinkat.
Bättre sparka boll än leka kurragömma med kustbevakningen och tullen.
Värdet av bilarna som brann och brandinsattsen städning etc hamnar nog på 30-40 miljoner...Inte fan vet jag men den där Klanen sniffar nog snö så skosulorona lyfter men nu gråter dom nog krokodil tårar.
Alla postorderkataloger som deras fruar markerat och beställt i så blir det grus i maskineriet samt grillningsförbud..jobbigt.
Snart kommer nog Mexikanska och andra kartellmedlemmar över till Sverige för att hämnas och sedan etablera sig...
De är fint, förträffligt..!
Citera
2018-08-17, 23:39
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Det där låter troligt, eftersom det sker samtidigt och är ändå lite väl stor utbredd aktion.
100kg kokain...Blir utblandat 400kg, om det sedan säljs för låt säga 500kr g är det en nätt summa på 200 000 000 två hundra miljoner lågt räknat.
Det är väll vad Zlatan drar in minst under ett kvartal, inte illa pinkat.
Bättre sparka boll än leka kurragömma med kustbevakningen och tullen.
Värdet av bilarna som brann och brandinsattsen städning etc hamnar nog på 30-40 miljoner...Inte fan vet jag men den där Klanen sniffar nog snö så skosulorona lyfter men nu gråter dom nog krokodil tårar.
Alla postorderkataloger som deras fruar markerat och beställt i så blir det grus i maskineriet samt grillningsförbud..jobbigt.
Snart kommer nog Mexikanska och andra kartellmedlemmar över till Sverige för att hämnas och sedan etablera sig...
De är fint, förträffligt..!

En liten invändning, klanen sniffar inte snö. De bara tillhandahåller till killar med backslick etc. En del vita, en del svarta. Viktigt att hålla det rätt.

I övrigt håller jag med dig 100. Träna som Zlatan och du går ut med guldet utan problem.
Citera
2018-08-17, 23:43
Medlem
Nya bränder. Nu i Majorna.

https://www.expressen.se/gt/tva-bilar-brinner-polis-soker-med-helikopter/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in