2018-08-16, 23:36
Medlem
ImTheMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Om du har rätt så får vi hoppas att polisen får kraftigt ökade resurser för att rensa ut skiten. En del ska få skaka galler medan de som är allra tyngst belastade måste självklart utvisas.
mer sannolikt blir det samtal med familjeövehuvudet, så han, den store hjälten, kan få slut på eländet. sen är alla nöjda, tills nästa gång.
Citera
2018-08-16, 23:38
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eq6B
Vad är det för fel med att utvisa? Varken lägre eller höjda skatter kommer ju lösa problemen. Eller tror du att det på riktigt finns en objektiv lösning i antingen höga eller låga skatter och olika politiska insatser utifrån den paradigmen? Om det finns en objektiv lösning genom ekonomisk omfördelning, varför känner inte alla till den och kör på den lösningen då? Varför står de och käbblar om samma skit år in och år ut?

Integrationskulturella problem är inte något som kan lösas med ekonomisk politik (höjda, sänkta procentsatser in i absurdum - bägge varianter har testats).

Du verkar ha otur när du tänker. SD:s utvisningspolitik är ej genomförbar. Jag trodde det framgick klart i mitt förra inlägg. Vi sitter här i en tråd där det blir allt klarare att attentaten och förmodligen en del andra onödiga bilbränder beror på folk som blivit av med sin knarkleverans och det i sin tur beror på att regeringen satsat extra på att störa och blockera droghandel. Hur svårt är det då att se att det finns vägar ut? Sedan behöver det hela naturligtvis kompletteras med tillgång på jobb så att folk kan leva ett normalt liv.Jag kan dessutom tillägga att det är så desperat bland vissa knarklangare att de, med kniv, anföll ett romskt tält i början av veckan för att stjäla 500 spänn eller nåt liknande.
Citera
2018-08-16, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Vilka ligger bakom?

Namn?

Övervakningsfilm?

Minsta lilla handfasta bevis?

Klart myndigheter alltid hävdar att ingen konspiration föreligger, det sa man ju även kring Palme-mordet, Anna Lindh-mordet, Estonia-katastrofen etc...

Hört nånsin nån myndighet som hävdat att någon händelse varit en konspiration?

Ett 30-tal platser i sydvästra Sverige där bilar antändes närmast samtidigt, ingen konspiration?

Hur lättlurad får man vara egentligen?

Ett gott råd: Lita inte alltid så förbannat blint på vad myndigheter försöker tuta i oss...

Vart har det kritiska tänkandet tagit vägen?

Svensken måste vara den mest godtrogna människan på denna planet...

Med stor sannolikhet är det såpass enkelt att buset försöker hämnas på polisen och samhället eftersom polisens insatser börjat ge resultat (vilket redan konstaterats från Expressen, vittnesuppgifter etc).

Ibland är det bättre att se det enkla ur det komplicerade istället för fantasifulla konspirationsteorier.

Låt oss höra om dina fantastiska konspirationsteorier, ös på.
Citera
2018-08-16, 23:40
Medlem
PeteDandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan
mer sannolikt blir det samtal med familjeövehuvudet, så han, den store hjälten, kan få slut på eländet. sen är alla nöjda, tills nästa gång.

När polisen har pratat med honom innan har han fått de lugnt i norra Göteborg. Han har makt över stora delar av Göteborg.
Citera
2018-08-16, 23:41
Medlem
Verkisto2s avatar
Citat:
Alla invandrare är inte så här och det vet du mycket väl, du bara spelar dum.

Det som måste göras är att bli betydligt hårdare i behandlingen mot de som inte sköter sig vilket för övrigt gäller alla kriminella element i samhället. Rejält ökade resurser till polis, säpo och eventuellt också FRA (för mer avancerad typ av spaning/avlyssning) samt sist men inte minst betydligt ökade straffskalor och att våga utvisa de som är tyngst kriminellt belastade. Det kommer ta hus i helvete och vi kommer få se mera bilar etc som brinner men vi måste alltid slå hårt mot hårt mot buset. Tyvärr har det gått för långt med det är långt ifrån för sent.

Ingen direkt rocket science, försök se det enkla ur det komplicerade.

Nej, jag röstar inte på SD och kommer aldrig någonsin att göra det. Det finns personer från andra partier som inser att Sverige behöver bli betydligt tuffare mot de kriminella oavsett ursprung och folkslag. Dock har det nu gått så långt i vissa invandrartäta områden att riktade insatser måste ske (och fortsätta).

Ja, mjuka insatser måste absolut ske också men kampen mot de kriminella måste nu högprioriteras, i detta läget fungerar det ej att vårda först enligt klassisk svensk mesmodell.

Jasså, finns det sådana partier andra än SD och AfS, som inser och anser att vi behöver bli bli tuffare även mot kriminella som inte är Svenskar?

Vilka partier skulle det kunna vara?

I dagsläget tycks endast Svenskar bli utsatta för "tuff" behandling av Svenska myndigheter. Icke-Svenskar behandlas med silkesvantar.
Citera
2018-08-16, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeteDandy
När polisen har pratat med honom innan har han fått de lugnt i norra Göteborg. Han har makt över stora delar av Göteborg.

Intressant men jävligt luddigt information, berätta mera, namn, detaljer etc, etc, det här FB. ;-)
Citera
2018-08-16, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto2
Jasså, finns det sådana partier andra än SD och AfS, som inser och anser att vi behöver bli bli tuffare även mot kriminella som inte är Svenskar?

Vilka partier skulle det kunna vara?

Både M, KD och L mig veterligen, C är jag lite osäker på.
Citera
2018-08-16, 23:45
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Både M, KD och L mig veterligen, C är jag lite osäker på.

Skojar du? M, KD, L och C släppte in ca 800 000 invandrare under de 8 åren de hade makten och ligger till stor del bakom den skiten Sverige är i idag.
Citera
2018-08-16, 23:45
Medlem
EveyHammonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl
vet inte om ni sett detta?, men en maskerad man har spelat in en video och skickat in den till expressen en timme innan bränderna startade. Spola fram till 02.00 min

https://www.expressen.se/gt/qs/maskerade-mannen-i-video-till-expressen-hamnd-mot-polisen/

Vänta, vänta ett liiiiiiitet tag här nu va. Följande är alltså den exakta text som "busfröet" på knagglig svenska läser upp:

"Detta är ett meddelande till polisen, samhället och politikerna. Polisens våld och brutalitet gentemot människor... Folk blir trakasserade dagligen på grund av stereotypiseringen. Socialen och polisen rycker bort barn, ett år eller mindre, bort från sina mödrar och familjer. Det här måste ta ett slut. Kameror och bevakning i samhällets ställda områden. Ska det vara rättvist så ska alla behandlas lika. Behandla oss som djur, så ska vi bete oss som djur. Detta är inget hot - enbart för att väcka samhället."

OK, här kommer jag osökt att tänka på den gamla goda leken "Finn Fem Fel". Eller möjligen Brasses Lattjolajbanlåda med "Vad ska bort?". Och inser att jag - motvilligt - faktiskt blir tvungen att hålla med Rudel här...

Citat:
Ursprungligen postat av Rudel-Stuka-Ace
Vänsterextremister har hjälpt till hjärntvätta dessa idioter till att få dem tro att de är "förtryckta" i förorten. Känner igen sättet hur de uttrycker sig.

Det fanns en organiserad koppling som många misstänkte och den pekar mot extremvänstern. Inget som förvånar.

Talar vi om en extremvänsterdikterad rökridå-video månne?

Är dock öppen för övertygande motargumentation i frågan.
Senast redigerad av EveyHammond 2018-08-16 kl. 23:51.
Citera
2018-08-16, 23:46
Medlem
PeteDandys avatar
Citat:
Intressant men jävligt luddigt information, berätta mera, namn, detaljer etc, etc, det här FB. ;-)

Googla imam Ali Khan
Citera
2018-08-16, 23:53
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeteDandy

Vad för makt då..? Kan han utlova bygglov...? Kan han hjälpa mig komma före i bostadskön...?

Helt sjukt att deras ’makt’ alltid skall sensationaliseras och överdrivas in i det grövsta.
Citera
2018-08-17, 00:01
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Vilka ligger bakom?

Namn?

Övervakningsfilm?

Minsta lilla handfasta bevis?

Klart myndigheter alltid hävdar att ingen konspiration föreligger, det sa man ju även kring Palme-mordet, Anna Lindh-mordet, Estonia-katastrofen etc...

Hört nånsin nån myndighet som hävdat att någon händelse varit en konspiration?

Ett 30-tal platser i sydvästra Sverige där bilar antändes närmast unisont, ingen konspiration?

Hur lättlurad får man vara egentligen?

Ett gott råd: Lita inte alltid så förbannat blint på vad myndigheter försöker tuta i oss...

Vart har det kritiska tänkandet tagit vägen?

Svensken måste vara den mest godtrogna människan på denna planet...
Här har vi nu en herre som nog kan tänkas ana en konspiration bakom till och med en vanlig
trafikolycka eller om det råkar ramla ner en tegelpanna i huvudet på nån från ett hustak;
allt är lika mystiskt och gömmer på något dolskt.

Ja, vilka kan tänkas ligga bakom bilbränderna häromsistens?
Ska vi gissa på Trump i maskopi med Schyman?

Nej, det verkar ligga till så här föga upphetsande istället:

Misstänkta bilbrännarna kopplas till gängnätverk

Citat:
Under tisdagen flydde en av de huvudmisstänkta för veckans samordnade bilbränder landet.

Tillsammans med honom på flyget till Turkiet fanns en släkting och två män knutna till ett av Göteborgs mest inflytelserika kriminella nätverk.

Vi kan nu berätta att polisens misstankar riktas mot en grupp unga kriminella i Västra Frölunda som beskrivs som springpojkar till ett inflytelserikt kriminellt nätverk i staden.

Både 18-åringen, som greps vid ankomsten till Turkiet, och den 20-åring som under torsdagen begärdes häktad för mordbrand och våldsamt upplopp förs, av polisen, till den unga gruppen av lokala kriminella springpojkar.

– Det här är iscensatt av (nätverket), säger en uppgiftslämnare med insyn i utredningen.
https://www.expressen.se/gt/misstankta-bilbrannarna-kopplas-till-gangnatverk/

Eller ska vi i sann konspiratorisk anda avfärda detta som desinformation från farbror Blå kanske
och fortsätta tro på "större saker" bakom det skedda?

By the way: Det fanns ingen konspiration bakom Anna Lindh-mordet eller dådet på Sveavägen.
Bara två galningar som tog tillfället i akt och hade ihjäl dessa politiker, en av dem möjligen
agerande under inflytande av en livstidsdömd rättshaverist med sprängningsdåd med dödlig
utgång på sitt samvete. Någon konspiration bakom Estonia-katastrofen finns det lika lite
belägg för men fortsätt du tro på något annat om du så gärna vill.

Jag för min del fortsätter vara en sån där "godtrogen" typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in