2018-08-18, 20:22
Avslutad
Detta kommer givetvis repetera sig, nu fick dom rikligt med publicitet
Det blir som en akilleshäl för Polisen, nej säger Polischefen i distriktet "nollberga" vi kan inte göra det eller det, för då kommer dom elda bilar, det ser inte bra ut osv
Självklart är det viktigt att gå hårt mot dessa, inga klädnypor utan ren rå makt.
Dom fattar inget ändå, knarkar och spelar tvspel och rappar sin skitdynga känner sig som the gang men egentligen är dom påväg till en karriär på sing sing
Dessa mår bra av hårda nypor, har inga bra förebilder och vill egentligen känna av straff känna av att folk reagerar sätter gränser åt dom.
Stryk är den form av uppfostran som oftast är i dessa länder, inga lena femister som tycker synd om dom, vill ta hem dom efter kontorstid och slicka socialpedagogfitta mysa lite och få statligt stöd till hasch för att komma igång med försäljningen igen osv
Citera
2018-08-18, 21:26
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Ungefär som Barcelonaborna går vidare efter senaste terrorangrepp. Man vänjer sig!

150 fordonsägare med närstående lär inte tveka var deras röst går, är lätt skaka av sig det tills man själv blir drabbad
Citera
2018-08-18, 21:40
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
150 fordonsägare med närstående lär inte tveka var deras röst går, är lätt skaka av sig det tills man själv blir drabbad

Sossarna? Röfvén blev ju arg, och nu ska han "fixa" detta. Nån kanske väljer MP, det var ju väldigt trist så mycket miljöfarliga utsläpp det blev. Jag undrar hur många tusentals mil man kan köra med en bil innan utsläppen motsvarar en bilbrand.
Citera
2018-08-18, 21:45
Medlem
Så här är dets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Tja ett land som vill bli medlem i EU vill ha dödsstraff och det är anledningen att dom inte får medlemskap.
Så dom här killarna är alltså under 21 år, så förvänta dig inte något större straff. Dom är snart ute igen.
Även om 20 åringen åker för grov mordbrand träder straffrabatterna in.
Nej, inget EU land är för dödsstraff.

Jag är emot dödsstraff även om det skulle ha vissa fördelar. Man slipper hålla en kriminell fånge vid liv som ändå kommer att begå mer brott t.ex. Men att staten ska avrätta människor känns ändå obehagligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Är personerna födda i Sverige, och har svenskt medborgarskap? Kan inte utvisas och det sker vid synnerliga skäl och andra aspekter tittar man på som anknytning osv. PUT innebär att man kan utvisas för brott men det krävs en hel del och används sällan.

Om de inte har svenskt medborgarskap ska de villkorslöst utvisas. Den diskussionen är över

Men man bör också revidera våra grundlagar som förbjuder återkallande av medborgarskap som har beviljats på falska grunder. Många av dessa kriminella sopor har ljugit sig till ett medborgarskap som inte går att dra tillbaka. Därför kan de, som du säger, inte utvisas.

En fråga jag skulle vilja ställa till våra ledande politiker är, hur kan en libanesisk imam bygga upp en maffia som håller världsklass i Göteborg? Sverige går att jämföra med både Mexico och Libanon vilket är skrämmande - två länder som drabbades hårt av invandring och förvandlades till livsfarliga länder. Länken nedan är visserligen på spanska, men bilderna från Mexico liknar faktiskt Göteborg, eller?

http://www.adn40.mx/noticia/mexico/nota/2017-05-05-11-00/situacion-juridica-de-huachicoleros/
Citera
2018-08-18, 21:46
Medlem
prominentens avatar
Du har en poäng.....jag tycker bara det är tragiskt att man "vänjer sig".....Hm....hoppas inte jag gör det också
Antar att det inte har med livskvalitet att göra......tänker....Aleppo och liknande....

Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Ungefär som Barcelonaborna går vidare efter senaste terrorangrepp. Man vänjer sig!
Citera
2018-08-18, 21:59
Medlem
StillaHavets avatar
Bilbränderna är den yttersta toppen på isberget. Under ytan finns ett sjukt samhälle med ett etablissemang som vill byta ut svenska folket. Vi betalar också själva för det. Det korrupta etablissemanget måste nu konfronteras i Sveriges riksdag, varje dag för det är de som skapat problemen.
Citera
2018-08-18, 22:02
Medlem
Så här är dets avatar
Citat:

Men vissa människor är immuna mot allting. Hur kan man glömma kravaller i Rosengård, Husy, Rinkeby, Gottsunda och en massa andra platser utan att reflektera över sambandet. Varför uppstår alla kravaller i invandrartäta förorter? Varför kallas invandrartäta områden för "ghetton"? Sverige har haft stora problem som visserligen har förvärrats med åren, men varför reagerade ingen tidigare?

Vanligt folk har varit förbannade på problemen men ändå röstat på sossarna eller något annat 7-klöver parti. Därmed har de röstat för bostadsbrist även på landsbygden och brinnande förorter och jag kommer inte bli förvånad om det kommande valet slutar som alla andra val. Problemen i Sverige har funnits i säkert 20 år och folk har varit immuna mot allt som händer och inte reagerat.
Citera
2018-08-18, 22:04
Medlem
prominentens avatar
En sak är bränderna.

Men REAKTIONERNA hos folk. Svala. Folk vågar inte prate o händelserna på djupet. "Ja vad hemskt det är" eller "Det är säkert den eller dem".

Det finns ingen lösningsfokus.

Vad tycker ni?

(ja, jag funderar allvarligt på att gå in i politiken...hehe...om det nu hjälper)
Citera
2018-08-18, 22:13
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Vilken ny story! alla där är ju åtalade och sitter inne idag

Hur menar du? Kan det inte vara intressant för mig, eller någon annan som inte heller läst det?
Citera
2018-08-18, 22:16
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
En sak är bränderna.

Men REAKTIONERNA hos folk. Svala. Folk vågar inte prate o händelserna på djupet. "Ja vad hemskt det är" eller "Det är säkert den eller dem".

Det finns ingen lösningsfokus.

Vad tycker ni?

(ja, jag funderar allvarligt på att gå in i politiken...hehe...om det nu hjälper)

Om en glassbar blir beskjuten i Mexico , så städar du upp liken. Skrubbar golvet å öppnar glassbaren igen, antagligen samma dag.

Det jag vill säga e att ju mer skit som händer ju mindre orkar folk gå bananas över det.
Det händer saker hela tiden , tillslut så stänger hjärnan av!
Vi matas med negativ media hela tiden. Klart du reagerar , men svalnar fort.

Tror ej det hjäper om du ska in i politiken faktiskt !!
Senast redigerad av sonofnature 2018-08-18 kl. 22:18.
Citera
2018-08-18, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Notera också att det råder eldningsförbud ute vilket gör det här extra allvarligt.
Noterat.

Herre gud vilken pina att ta sig igenom denna tråd. Rent beklämmande att läsa alla konspirationsteorier. Är folk så jävla låta att komma med en ny teori att ni inte ägnar fem sekunder åt att tänka över troligheten. Denna tråd skulle utan problem kunna bantas ner till tio sidor. Helt otroligt att SD-teorierna fortsätter strömma in trots att det är bekräftat att det är kebabteknikers söner från orten.

On topic: har som sagt läst igenom varenda jävla sida i detta ämnet utan att hitts någon som diskuterat själva händelseförloppet och vad som faktiskt hänt. Inte ens tidningarna går in på detta. Bara att det "brann i Frölunda" i princip.

Hur ser händelsefloppet ut? Bor själv i Frölunda och var och tittade på förödelsen dagen efter på Norra dragspel och på torget. Det brann även vid stjärnhusen och vid smyckegatan. Jag undrar alltså hur själva tidslinjen ser ut. Var det fyra olika gäng som gjorde detta eller samma "6-8" personer som promenerade mellan adresserna.

Enligt filmerna har jag sett att efter kaosandet vid Norra dragspel joggar 7 personer ner mot torget.
Citera
2018-08-18, 22:44
Medlem
Citat:

Visst förutom de som cashar in försäkringspengar ;-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in