Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-17, 19:49
  #22273
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Tack så mycket! Ska se hur det verkar relatera till det övriga kring de dagarna utifrån tidigare sammanfattning.

Men utifrån detta samt om vi kan se när även JG eller för uttalade sig kring detta så kan man tolka det som att tystnad/yppandeförbud för närstående ska ha utfärdats (av polis får man anta) och gällt fr o m man fick vetskap om att LW var försvunnen 15 maj t o m 18 maj då polis går ut i media med namn och bild på LW samtidigt som vännen EF också bekräftar för vänner att han vetat om detta men att det inte varit offentligt förrän nu.

Vi har alltså fyra dagar då tystnad råder och polisen anhåller SD, släpper SD, SD åker till USA, polisen genomför dörrknackningar och sök. Först dagen därpå, den 19 maj hittar en privatperson LWs kropp 100 meter från där hon bor vilket polisen bekräftar inom de närmsta dagarna.

Detta innebär att polisen (?) belägger närstående med yppandeförbud innan de hittat LW och medan hon bara är försvunnen och i teorin kan mycket väl vara vid liv och i behov av hjälp. Jag vet att Mordbibeln använts som argument för att allt skötts korrekt men mina funderingar gäller detta tidiga agerande innan man ens vet att det är mord det rör sig om och LW rent tekniskt är anmäld försvunnen under beteckningen "misstänkt människorov". Det är kring detta jag funderar och det är detta som skaver något men som jag antar mer insatta i utredningar kan förklara logiken bakom. Alltså, varför man i så tidigt skede väljer att lägga munkavle på folk i omgivningen utan att ens veta att hon är död. Om vi frångår just fallet LW, hur lyder det generella resonemanget bakom när polis finner det bäst att lägga locket på innan man vet om vad som kan ha hänt? Eller ska man tolka det som att polisen redan då hon anmäls försvunnen, direkt har anledning att misstänka mord? Jag ifrågasätter inte riktigt att polisen inte har gjort rätt men skulle vara tacksam om någon kunde förklara detta.

Jag har som sagt för mig att jag lyfte denna fråga tidigt i tråden. En del av förklaringen som jag ser det är att man först ville utröna om försvinnandet kunde kopplas till UWs säkerhetsklassning. Fast det förklarar inte alla dagar. Jag tycker det är märkligt att flera vänner inte fick gå ut med detta och att de inte var i varenda buske och letade. Med tanke på den avancerade geocaching som LW roade sig med kunde hon ligga svårt skadad någonstans. Jag har fastnat i mitt ältande gällande morgonen den 15 maj, det är där något utöver det vanliga händer tror jag.
Citera
2018-08-17, 20:34
  #22274
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag har som sagt för mig att jag lyfte denna fråga tidigt i tråden. En del av förklaringen som jag ser det är att man först ville utröna om försvinnandet kunde kopplas till UWs säkerhetsklassning. Fast det förklarar inte alla dagar. Jag tycker det är märkligt att flera vänner inte fick gå ut med detta och att de inte var i varenda buske och letade. Med tanke på den avancerade geocaching som LW roade sig med kunde hon ligga svårt skadad någonstans. Jag har fastnat i mitt ältande gällande morgonen den 15 maj, det är där något utöver det vanliga händer tror jag.
UW:s säkerhetsklassning? Var i från har ni fått att UW är säkerhetsklassad? Är det en trådsanning? Ingen i tråden har hitills kunnat
svara på vad han har för fattning/uppgift inom försvaret eller var uppgifterna om att han skulle vara säkerhetsklassad kommer ifrån..
Citera
2018-08-17, 20:44
  #22275
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
UW:s säkerhetsklassning? Var i från har ni fått att UW är säkerhetsklassad? Är det en trådsanning? Ingen i tråden har hitills kunnat
svara på vad han har för fattning/uppgift inom försvaret eller var uppgifterna om att han skulle vara säkerhetsklassad kommer ifrån..

Uppgiften kommer från bekanta och bekräftades via MHs blogg. Således, enligt mig, lika säkra uppgifter som det MoralensVäktare har lämnat i tråden vid sina sällsynta nedslag.
Citera
2018-08-17, 20:52
  #22276
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag har som sagt för mig att jag lyfte denna fråga tidigt i tråden. En del av förklaringen som jag ser det är att man först ville utröna om försvinnandet kunde kopplas till UWs säkerhetsklassning. Fast det förklarar inte alla dagar. Jag tycker det är märkligt att flera vänner inte fick gå ut med detta och att de inte var i varenda buske och letade. Med tanke på den avancerade geocaching som LW roade sig med kunde hon ligga svårt skadad någonstans. Jag har fastnat i mitt ältande gällande morgonen den 15 maj, det är där något utöver det vanliga händer tror jag.

Instämmer till fullo. Jag har en känsla av att vad som kanske gjordes/frågades/sades/sågs och konstaterades respektive eventuellt inte gjordes/frågades/sades/sågs och konstaterades den morgonen spelar en rejält stor roll för hur nuläget ter sig utredningsmässigt (för mig som utomstående).

Då-nu-sedan hänger ihop, menar jag. Lite som att ”så som det såddes får man nu skörda”. Är ibland orolig att en mager skörd är att vänta. Hoppas av hela mitt hjärta att jag är fel ute.
Citera
2018-08-17, 20:55
  #22277
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Jag kommer nu lägga in en fundering kring något som har gnagt hos mig alltsedan jag tittade på några bilder av LW som andra geocachare tagit av henne, dvs. inte hennes egna selfies. Förmodligen kan min tankegång vara litet smått kontroversiell, åtminstone av vissa, men vill ändå höra synpunkter, särskilt som frågan om motiv har varit uppe på sistone.

Funderingen kom när jag vid tillfälle tittade på bilder och loggar från LW's och geocacharen m.*.l (ML's) sista geocaching-tur tillsammans (22/4) innan han åkte till USA.

Jag reagerade på en bild som han tagit på LW där en tanke slog mig: hon var väl inte gravid? Tänker om hon har en liten "kula" på just den bilden:

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-imag...16e324d459.jpg

Här är ML's logg där bilden finns med: https://www.geocaching.com/seek/log....6-9716e324d459

Nu var hon ju visserligen inte purung längre, och hon kan mycket väl ha lagt på sig en liten "bullmage" under tiden som hon skadat benet och kanske inte kunde träna och motionera som hon var van vid annars.

Men ponera att hon skulle kunna ha blivit gravid med någon, hur skulle det ha kunnat påverka hennes liv och relationer?

Och skulle omständigheter som en graviditet rent av kunna vara ett motiv för någon att mörda, kanske av svartsjuka, eller kanske pga. meningsskiljaktigheter kring att behålla barnet eller ej?

47 år och gravid? Mycket ovanligt att kvinnor blir gravida i den åldern. Hör verkligen till undantagen.
Citera
2018-08-17, 21:00
  #22278
Avstängd
https://www.flashback.org/leave.php?...2016-11-30.pdf


Mål nr: T 4138-16 Örebro Tingsrätt

( LW fd ex man )

DOMSLUT
Tingsrätten dömer till äktenskapsskillnad mellan parterna.


Kärande
ULF Wesström


Svarande
MALIN Hilgendorf

Någon har tidigare delat Malins blogg här i tråden. Där hon skriver förfärliga saker om LW o UW och deras barn mm!

( Enligt trovärdig postare i tråden har polisen kännedom om bloggen )
rutsbok.blogg.se
Bloggen är nu lösenordsskyddad
__________________
Senast redigerad av Banannn 2018-08-17 kl. 21:31.
Citera
2018-08-17, 21:02
  #22279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
UW:s säkerhetsklassning? Var i från har ni fått att UW är säkerhetsklassad? Är det en trådsanning? Ingen i tråden har hitills kunnat
svara på vad han har för fattning/uppgift inom försvaret eller var uppgifterna om att han skulle vara säkerhetsklassad kommer ifrån..

Det har diskuterats fram och tillbaka i tråden. Postaren Schazz
är enligt mig en mycket trovärdig medlem som har bekräftat
uppgiften x flera, att UW är säkerhetsklassad.

MH, UW:s före detta fru skriver i bloggen 2016.12.01:
"Det är en ny månad i ett nytt liv och jag är inte längre
säkerhetsklassad genom äktenskap med U.

Jag måste faktiskt ta reda på vad detta innebär och vilka
bojor jag nu sluppit från. Jag var under äktenskapet ytterst
noga med allt jag gjorde, sa eller skrev...för att visa U och
hans arbete respekt. Idag...skiter jag fullkomligt i detta.

Idag tar jag mig friheten att göra vad jag vill, hur jag vill
och när jag vill detta. Ska detta rendera ett besök av
Säkerhetspolisen så hoppas jag banne mig att dom
sänder någon som är singel!"

Så att uppgiften är en trådsanning kan vi nog helt avskriva.
Citera
2018-08-17, 21:04
  #22280
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
https://www.flashback.org/leave.php?...2016-11-30.pdf


Mål nr: T 4138-16 Örebro Tingsrätt

( LW fd ex man )

DOMSLUT
Tingsrätten dömer till äktenskapsskillnad mellan parterna.


Kärande
U*F Wess*röm


Svarande
M*LIN Hilg*ndorf

Någon har tidigare delat Malins blogg här i tråden. Där hon skriver förfärliga saker om LW o UW och deras barn mm!

( Enligt trovärdig postare i tråden har polisen kännedom om bloggen )
rutsbok.blogg.se
Bloggen är nu lösenordsskyddad

Asterisker är snyggt och kutym här
Citera
2018-08-17, 21:09
  #22281
Medlem
Hittar inte inlägget där användare hade kollat upp att det var polisen som ansökt om anstånd gällande gravsättning. Men är en sådan tidsbestämd eller gäller den tillsvidare så att säga? Kan anhöriga bestrida denna ansökan och då med begravningslagen som rättesnöre?
Citera
2018-08-17, 21:25
  #22282
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dom hade en klar riktning varifrån det kom när dom åkte mot Hjärsta och det var i slutet på Byalagsgatan (LWs väg) fast motsatt sida bullerplanket. Skulle säga att dom prickade tämligen rätt, visade det sig.

Direkt började dom kika runt i närområdet, sedan for dom direkt mot Hjärsta.

Det har jag missat!
Det jag minns var att The Daalans inte förstod att ljuden kom från andra sidan och att de höll sig på sin sida??
Citera
2018-08-17, 21:28
  #22283
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Hittar inte inlägget där användare hade kollat upp att det var polisen som ansökt om anstånd gällande gravsättning. Men är en sådan tidsbestämd eller gäller den tillsvidare så att säga? Kan anhöriga bestrida denna ansökan och då med begravningslagen som rättesnöre?

Det kanske finns något inlägg som säger att Polisen
sökt anstånd om gravsättning, men 5/7 skriver
i alla fall postaren Cloudedcrystalbeam följande:

Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Tack, detsamma. Ja, dödsfallsintyg finns men polisen måste ge klartecken för att begravning ska kunna äga rum. Så har ännu inte skett.
Citera
2018-08-17, 21:36
  #22284
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det har jag missat!
Det jag minns var att The Daalans inte förstod att ljuden kom från andra sidan och att de höll sig på sin sida??

Ja, så minns jag det också, att de körde runt på sin sida.

Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Vi åkte bara runt på våran sida. Nja egentligen inte, med tanke på att vi har ett litet skogsparti på våran sida och trodde att det handlade om en våldtäkt så åkte vi runt där. Anledningen till att vi tog bilen var för att vi tänkte att om det är ett psykfall som är i närheten med något tillhygge så är vi skyddade och kan ta oss där ifrån fort.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback