2018-06-15, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Oj vilka nattugglor är. Hinner knappt läsa ikapp.
Jag minns en som skrev om blodet tidigt i tråden.
Skulle vara intressant att se om det var två olika postare som skriver om samma sak.

Jag tror det är en trådsanning, någon antog att det va
därför polisen så gott som omedelbart misstänkte ett brott.
Citera
2018-06-15, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Dalaan, jag tillhör en av dom som tror på dig.
Beundrar ert engagemang och att ni både ringde och åkte ut.
Har själv varit i något liknande situation, men valde att inte göra något. Tänkte som många andra gör, att någon annan ringer. Eller något ditåt.
Vilket jag tror en och annan har tänkt i detta fallet.

Funderar på var ni åkte och letade? Fattade ni att det var på andra sidan motorvägen, eller åkte ni och kollade på er sida?
Förstår om du inte vill röja för mycket.

Vi åkte bara runt på våran sida. Nja egentligen inte, med tanke på att vi har ett litet skogsparti på våran sida och trodde att det handlade om en våldtäkt så åkte vi runt där. Anledningen till att vi tog bilen var för att vi tänkte att om det är ett psykfall som är i närheten med något tillhygge så är vi skyddade och kan ta oss där ifrån fort.
Citera
2018-06-15, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag tror det är en trådsanning, någon antog att det va
därför polisen så gott som omedelbart misstänkte ett brott.

Tidigt i tråden uppgav en postare att denne hade info om blodpår i hus.

En annan postare uppgav och tidigt i tråden att denne hade info om att huset var i orört skick.

Sistnämnda postare korrigerade sin info härom dagen till att blodspår funnits i huset.
Citera
2018-06-15, 11:52
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Nej han sa ingenting om det.

Men tre timmar långt förhör? Kom igen nu. Hur många frågor kan man ställa?

Vad heter du?
Var bor du?
Vad har du hört?
Vilken tid?

Finns väl inte mycket mer att fråga? Blev det kaffe i 2.5 timmar sen eller hade konstapeln svårt att uttrycka sig? Kanske nån talstörning som gör att hen talar vääääldigt långsamt?

Om du kan förklara de 3 timmarna så kanske jag börjar tro dig.
Citera
2018-06-15, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Apropå HD, är det något allvarligt fel i huvudet på henne?
Varför vill hon umgås med någon som först var misstänkt för människorov och sedan mord, lägg till att alla kunnat läsa om kärleksrelationen maken/exmaken haft med den mördade? Semestern med exmaken gick åt h-vete.
Hon har flyttat ut från huset och köpt egen bostad och förmodligen hon som ansökt om skilsmässa, lik förbannat ska hon "leka" med SD och fjanta med loggarna på det fd gemensamma kontot.
Hon är inte orolig för en orosanmälan gällande barnen, då hon hellre är med den misstänkte?
Det normala är väl att dra sig undan, bearbeta det som hänt?
Nej, här är vi ute och jagar burkar som om det bara regnat lite..
Så sjukt! Stackars barn!

Ja det måste vara något allvarligt fel på HD. Att fortsätta träffa sin man som man ligger i skilsmässa med och flyttat ifrån, när man vet om hans otrohets affär med ens kompis och vigselpastor. Samt att man vet att han dessutom är misstänkt för mord på densamme, det är ju bara för mycket.

HD är iblandad, det är ju självklart.
Citera
2018-06-15, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Tidigt i tråden uppgav en postare att denne hade info om blodpår i hus.

En annan postare uppgav och tidigt i tråden att denne hade info om att huset var i orört skick.

Sistnämnda postare korrigerade sin info härom dagen till att blodspår funnits i huset.

Tror du att du skulle kunna länka till inlägget.
Citera
2018-06-15, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman

Vad heter du?
Var bor du?
Vad har du hört?
Vilken tid?

Finns väl inte mycket mer att fråga? Blev det kaffe i 2.5 timmar sen eller hade konstapeln svårt att uttrycka sig? Kanske nån talstörning som gör att hen talar vääääldigt långsamt?

Jag tror 100% på dalaans uppgift, jag är dessutom tacksam för det vi hittills fått veta. Jag respekterar att hen själv kan avgöra vad som känns bekvämt att förmedla.
Citera
2018-06-15, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman

Vad heter du?
Var bor du?
Vad har du hört?
Vilken tid?

Jag och min sambo åkte in på förhör i 1,5timme styck.
Citera
2018-06-15, 12:05
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror 100% på dalaans uppgift, jag är dessutom tacksam för det vi hittills fått veta. Jag respekterar att hen själv kan avgöra vad som känns bekvämt att förmedla.

Ja självklart är det upp till hen.
Hen kan ha suttit 3 timmar av annan anledning än ett skrik. My point.
Citera
2018-06-15, 12:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Jag och min sambo åkte in på förhör i 1,5timme styck.

Vem av er var först ut, sambon eller du?
Citera
2018-06-15, 12:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Tack för rapport! Verkligen intressanta... Den mannen förbryllar onekligen. Jag blir helt överhettad i hjärnan när jag försöker förstå mig på honom (och HD). Han skriver i inlägget om olika val, vilka val har han gjort? Och vad menar han med att hoppas på fler bra stunder? Rädd att bli inlåst på livstid?

Ja, om man läser dessa loggar känns det lite besynnerligt.
Vet inte om man ska tolka in alltför mycket egentligen i några lösrykta kommentarer, men svårt att låta bli.

Att efter en månad efter mordet på en person som man känt länge och umgåtts med, försöka (?) leva livet som tidigare kanske inte är så konstigt.
Man kan tolka detta sätt att leva och skriva på många olika sätt.

Om man utgår enbart från SD och att han är oskyldig, kan man tolka det som ett sätt att på ett sätt förklara att han uppskattar livet och det som förgyller det.
Om man utgår från att SD är skyldig, kan det tolkas som att han vill visa på att han är oskyldig ("Livet är förgängligt, och kan ibland förändras på de mest fasansfulla sätt av andra utan att man på något vis kan påverka själv." [...]).
Samtidigt blir den sista meningen i denna logg lite underlig....

I bägge fallen känns dock fokus på honom själv.

Å andra sidan kanske man inte på loggen börjar bre ut sig om sin eventuella sorg och saknad? Men några ord kanske hade suttit bra med tanke på vad som hänt. Någonstans...

Kan vara ett sätt att "fly" från verkligheten för en del, att ha en hobby att utöva som tar mycket tid och mycket koncentration. Man kan ju jämföra med golf, som en del verkar ha som en livsstil. Kanske för en del är att likna vid ett missbruk. Liksom många andra sysselsättningar, som att sitta på fb för en del...

Citera
2018-06-15, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dvara
Vem av er var först ut, sambon eller du?
Sambon sen jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in