2018-08-03, 12:40
Medlem
Foruejsonlys avatar
Haha....älskar flashback en 15 år gammal tråd om pasta carbonara vaknar till liv
Citera
2018-08-07, 01:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NaZdravi
Juggar och vegeta haha!
Antar att du var full när du författade inlägget, ser ut som en femåring skrivit.

lite, haha. Gjorde den idag fyfan de va gött.
Citera
2018-08-07, 22:47
Bannlyst
Testa att steka chorizo till. Det blir en mycket bra smak!
Citera
2018-08-10, 01:45
Medlem
TraXzmans avatar
Kycklingcarbonara är inte tokigt heller

https://www.ica.se/recept/kyckling-carbonara-699918/
Citera
2018-08-10, 01:58
Medlem
hagsatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman

Haha, kolla kommentarerna. Carbonara-elitisterna är verkligen överallt och spyr ut sitt hat mot alla som inte gör en "äkta" Carbonara på "deras" sätt. Detta sättet att göra en Carbonaro på har de snappat upp på någon halvusel krog i Rom varav de tror sig vara experter efter detta. Din kycklingcarbonara ser däremot väldigt god ut. Ska nog göra en sån imorgon men ska lägga till ketchup och tomatpure vilken jag anser krävs för att Carbonaran ska bli god.

Men vad vet jag, jag kanske är lite biased i denna fråga då jag kallas för tomatmannen av mina vänner Detta grundar sig i att jag förra sommaren bestämde mig för att gå på en tomatdiet under en vecka. Detta eftersom jag ville göra en stor cleaning av kroppen. Så jag gick en vecka där jag bara åt tomater och drack vatten. I alla fall så hade jag inte berättat detta för mina polare men sista kvällen satt vi och spelade tv-spel hos mig och jag råkade glömma spola så min polare såg min skit som var helt röd då jag bara ätit rött. Så efter det blev jag tomatmannen.
Senast redigerad av hagsatra 2018-08-10 kl. 02:12.
Citera
2018-08-10, 02:04
Medlem
Carbonaran är underbar.
Det viktigaste är ju att man gjort den själv med färskt kött och att man kompilerar med lite grönsaker som har C-och B- vitaminer. Sen är man hemma.
Och lite vin. Såklart.
Citera
2018-08-10, 03:14
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Carbonaran är underbar.
Det viktigaste är ju att man gjort den själv med färskt kött och att man kompilerar med lite grönsaker som har C-och B- vitaminer. Sen är man hemma.
Och lite vin. Såklart.
Inget av det du räknar upp förekommer i en carbonara....
Citera
2018-08-10, 10:29
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman

Kanske inte så tokigt rent smakmässigt. Men riktigt tokigt att kalla det en carbonara.
Citera
2018-08-10, 21:56
Medlem
My take:

- Efter mkt testande har jag kommit fram till att jag föredrar rund pancetta framför guanciale. Gillar den långlagrade smaked från pancettan.
- Misshandlar orginalet genom att ha lite fint skivad vitlök i pancettan när den precis stekt färdigt.
- Enbart äggula och pastavatten i såsen. Lite känsligt att värma den till rätt krämighet utan att göra äggröra, men man lär sig.
- 36m Parmesan eftersom jag alltid har det hemma. Pecorino är säkert också gott, men carbonara är en rätt man gör när man inte har så mkt i kylskåpet, och pecorino är inget jag har hemma vanligtvis.
- Svartpeppar är vikigt för mig. Om ni nånsin köper god kampot-peppar, testa mortla den och ha rejält till Carbonara.
Citera
2018-08-11, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burrw
My take:

- Efter mkt testande har jag kommit fram till att jag föredrar rund pancetta framför guanciale. Gillar den långlagrade smaked från pancettan.
- Misshandlar orginalet genom att ha lite fint skivad vitlök i pancettan när den precis stekt färdigt.
- Enbart äggula och pastavatten i såsen. Lite känsligt att värma den till rätt krämighet utan att göra äggröra, men man lär sig.
- 36m Parmesan eftersom jag alltid har det hemma. Pecorino är säkert också gott, men carbonara är en rätt man gör när man inte har så mkt i kylskåpet, och pecorino är inget jag har hemma vanligtvis.
- Svartpeppar är vikigt för mig. Om ni nånsin köper god kampot-peppar, testa mortla den och ha rejält till Carbonara.

Håller med, ett tips från min sida är att ”sila” svartpepparn efter du mortlat den, får en grymt eldig smak som imho är perfekt i carbonara
Citera
2018-08-17, 12:33
Medlem
Jag tycker att pastan är viktig i carbonara. Jag gör gärna färsk pasta själv. Istället för att ha ägg i carbonaran har jag den i pastadegen, vilken jag också brukar ha vatten och faktiskt jäst i.
Jag formar avlånga bitar på ca 10 cm som sen bakas i ugn istället för den traditionella kokningen.
Istället kokar jag köttet. Jag har testat olika men fastnat för wienerkorv.
Som kronan på verket lägger jag en sträng Johnnys sötstarka. Riktigt gott.
Citera
2018-08-17, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SatanBaraAtillZ
Jag tycker att pastan är viktig i carbonara. Jag gör gärna färsk pasta själv. Istället för att ha ägg i carbonaran har jag den i pastadegen, vilken jag också brukar ha vatten och faktiskt jäst i.
Jag formar avlånga bitar på ca 10 cm som sen bakas i ugn istället för den traditionella kokningen.
Istället kokar jag köttet. Jag har testat olika men fastnat för wienerkorv.
Som kronan på verket lägger jag en sträng Johnnys sötstarka. Riktigt gott.

:-D
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in