Citat:
Ursprungligen postat av
frankkk
Ja det gör man. Känns som att spelarna rättat sig i ledet, men vissa menar att spelare fortfarande påbörjar serven först efter tiden gått ut och kommer undan med det. Cilic blev varnad i Toronto vet jag. Som TV-tittare är det svårt att uppfatta eftersom man för det mesta inte ser klockan i bild, den har inte blivit en del av grafiken än.
Vore intressant att veta hur snabbt/långsamt genomsnittet per serve varit under dessa Masters-veckor jämfört med förra året.
En annan grej jag hörde var att man i Next Gen-slutspelet kommer förbjuda spelarna från att be bollkallarna att hämta handduken. Man får hämta själv om man håller sig inom tiden. Det hoppas jag når ATP-touren nästa säsong.
Okej, känns meningslöst om inte alla som tittar på matchen kan se klockan. Hoppas att det fixas så man får se den i TV.
Angående handduksregeln så håller jag inte med dig. Det tycker jag blir otroligt orättvist mot folk som svettas mycket. Har du sett hur mycket Nadal svettas t.ex? Kommer aldrig fungera för honom att gå och hämta handduken själv varenda gång eftersom han svettas så otroligt mycket. Man kan inte göra något åt detta, det är inget man kan välja bort.
Jag vet detta väl då jag svettas nästan lika mycket som Nadal gör. Det är sjukt drygt kan jag säga.
Så länge man håller tiden så ser jag absolut inga problem vad man göra mellan bollarna. Nu när en klocka finns så blir det ju ännu tydligare. Det gäller bara att domarna skärper ,sig och faktiskt gör sitt jobb.