Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-05, 20:53
  #27589
Medlem
Ut med Novak!

Någon måtta på gräddfilen får det allt vara..och då är jag ändå ett fan av Djokovic och anser att han är GOAT...men det finns ju andra saker som också måste tagas hänsyn till.

Bara inte Nadal går och vinner nu istället.Jag tål inte rumpdragaren..jävla grusgnet.
Citera
2022-01-05, 21:27
  #27590
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Vad Australien skämmer ut sig...

De är en bunt fårskallar som resten av världen är. Snacka om att rikta sin ilska åt fel håll. Som de små IQ-befriade lamm som de är så vill de stoppa en av världens bästa idrottsmän att utöva sin idrott utan någon som helst anledning.

Världen blir bara mer och mer knasig. Folk är fan helt tomma i skallen.
Citera
2022-01-05, 21:39
  #27591
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Ut med Novak!

Någon måtta på gräddfilen får det allt vara..och då är jag ändå ett fan av Djokovic och anser att han är GOAT...men det finns ju andra saker som också måste tagas hänsyn till.

Jag är mest förvånad över att Djokovic, om han nu skulle bli undantagen reglerna, ens överväger att åka till Australien. Är han ännu en av dessa stolliga vaccinmotståndare borde han ha integritet och stolthet att strunta i turneringen. Måste kännas ytterst pinsamt att få åka dit pga någon slags dispens.
Citera
2022-01-05, 21:42
  #27592
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Jag är mest förvånad över att Djokovic, om han nu skulle bli undantagen reglerna, ens överväger att åka till Australien. Är han ännu en av dessa stolliga vaccinmotståndare borde han ha integritet och stolthet att strunta i turneringen. Måste kännas ytterst pinsamt att få åka dit pga någon slags dispens.

Han vill sätta prick över i med ännu en GS titel...ytterligare separation från Federer och Nadal.
Tiden kvar är relativt kort och chansen är värd att tagas.
Citera
2022-01-05, 21:43
  #27593
Medlem
Jag har aldrig gillat Djokovic men nu växer han kraftigt i mina ögon. Han står upp för det han tror på och håller den linjen, det är stort! Så få som gör det nuförtiden när alla måste följa samma mönster för att passa in i samhällets ramar. Sen är det ju inte Djokovic fel att han blivit lovad att lira AO och att Australiens regering visar vilka äckliga fascister dom är. Fortsätt stå upp för mänskliga rättigheter Djokovic, det kommer du bli ihågkommen för 🙏
__________________
Senast redigerad av Henriksen82 2022-01-05 kl. 21:47.
Citera
2022-01-05, 21:47
  #27594
Medlem
Felpost
__________________
Senast redigerad av Henriksen82 2022-01-05 kl. 21:49.
Citera
2022-01-05, 21:50
  #27595
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Jag är mest förvånad över att Djokovic, om han nu skulle bli undantagen reglerna, ens överväger att åka till Australien. Är han ännu en av dessa stolliga vaccinmotståndare borde han ha integritet och stolthet att strunta i turneringen. Måste kännas ytterst pinsamt att få åka dit pga någon slags dispens.

På vilket sätt är han stollig? Han är 34 år och extremt vältränad. Covid är HELT ofarligt för honom så han ska givetvis inte vaccinera sig. Vaccinera sig gör man om man är riskzon, punkt slut. ”Men han kan ju smitta andra, buhu”…Jo men övriga är ju vaccinerade om dom är i riskzon (får man hoppas) så det spelar ju ingen roll.
Citera
2022-01-05, 21:50
  #27596
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
På vilket sätt är han stollig? Han är 34 år och extremt vältränad. Covid är HELT ofarligt för honom så han ska givetvis inte vaccinera sig. Vaccinera sig gör man om man är riskzon, punkt slut. Men han kan ju smitta andra, buhu….Jo men övriga är ju vaccinerade om dom är i riskzon (får man hoppas) så det spelar ju ingen roll.

Fast det där är bara dina personliga åsikter som inte har någon real bäring i frågan.
Saken är ju snarare den att en stor del av den Australiensiska allmänheten tycker att Djokovic förfarande är uppåt väggarna och kan inte acceptera denna gräddfil för en ovaxxad när de själva tvingats sitta mer eller mindre inlåsta långa tidsperioder.

Personligen så har jag inga som helst problem med att i grunden förstå deras inställning.
Citera
2022-01-05, 21:52
  #27597
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Fast det där är bara dina personliga åsikter som inte har någon real bäring i frågan.
Saken är ju snarare den att en stor del av den Australiensiska allmänheten tycker att Djokovic förfarande är uppåt väggarna och kan inte acceptera denna gräddfil för en ovaxxad när de själva tvingats sitta mer eller mindre inlåsta långa tidsperioder.

Personligen så har jag inga som helst problem med att i grunden förstå deras inställning.

Jag förstår också deras inställning, dom har ju blivit förda bakom ljuset. Givetvis ska Djokovic hålla sig borta från Vaccinfascist-landet nr 1 men det är väl inte Djokovic fel att han fått klartecken, det är väl tävlingsledningens??
__________________
Senast redigerad av Henriksen82 2022-01-05 kl. 21:54.
Citera
2022-01-05, 21:55
  #27598
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Jag förstår också deras inställning, dom har ju blivit förda bakom ljuset. Givetvis ska Djokovic hålla sig borta från Vaccinfascist-landet nr 1. Det är väl inte Djokovic som gjort fel, det är väl tävlingsledningen??

Absolut.
Djokovic borde aldrig ha fått tillträde från första början.
Det borde ha varit glasklart för månader sedan.
Dock..hellre ett rätt än två fel..så..Djokovic OUT!
Citera
2022-01-05, 22:38
  #27599
Avstängd
Hahaha världen är helt knäpp. Elit idrottsmän ska vaccinera sig mot en förkylning. All respekt för Djoko som inte är ett jävla 🐑
Citera
2022-01-05, 22:46
  #27600
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Jag är mest förvånad över att Djokovic, om han nu skulle bli undantagen reglerna, ens överväger att åka till Australien. Är han ännu en av dessa stolliga vaccinmotståndare borde han ha integritet och stolthet att strunta i turneringen. Måste kännas ytterst pinsamt att få åka dit pga någon slags dispens.


Du har väl inte missat att han redan är där, men hålls kvar i border control?
Senaste tweetsen gör dessutom gällande att hans visa återkallats/nekats. Verkar nästan luta åt att han får åka tillbaka.
Mycket att säga här. Ett par saker:

1) Djokovic hade behövt säga på en gång vad hans "medical exemption" var baserad på. Föga förvånande annars att folk blir upprörda. Har hört De Minaur och Jamie Murray och andra vara rätt sura. Ska han spela måste detta fram. Men det är väldigt tveksamt om han har något giltigt skäl: troligen myglade man en del i början, och tävlingsledningen försökte köra en fuling som sen inte regeringen vill gå med på, särskilt inte med tanke på backlashen som kommit.

2) Jag kan hålla med om att det är dumt eller fånigt att neka honom inträde, men regler är också regler, och det har ju sällan förefallit så klart att man här gjort en gräddfil för en världsstjärna. Svårt att svälja för gemene Svenne Australiensare som tvingats springa runt med mask, vaccinera sig och hålla sig inomhus i typ två år.

3) Vet inte om det är helt rätt att kalla Novak en anti-vaxxare, i det att han mest betonat att han inte vill snacka om det. Han har mig veterligen inte rantat på om chips i armen och annat skit.

4) Den här bilden är ju bara för skön: ("Here is the official who checked his visa.") https://www.menstennisforums.com/cdn...27-jpg.374163/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback