2018-08-16, 23:23
Medlem
Omgång 18
Sirius - Dalkurd
Trelleborg - Malmö
Sundsvall - Häcken
Elfsborg - Peking
Djurgården - Kalmar
Brommapojkarna - AIK
Hammarby - Örebro
Göteborg - Östersund

Lite mellanmjölksomgång, eller ngt särskilt att se fram emot (utöver sitt egna lag)?

Vad har hänt i Örebro? 5 poäng på 10 matcher..

Har inte Malmö påtagligt "lätta" matcher nu? Örebro, (Peking), Dalkurd, kommande Trelleborg, Sirius, Brommapojkarna.

Samma (nja) för AIK, Elfsborg kommande Brommapojkarna, Trelleborg.

Är schemat lagt lite med hänsyn till kval om europa - eller är det en slump? Djurgården verkar i så fall inte haft samma prioritet - då de har mer blandat schema.
2018-08-17, 07:03
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Nu är jag förvisso Ängel, men överdriver du inte en aning? MFF tog sig trots allt till final i Europacupen? Östersund var ju en straffräddning från att slå ut Arsenal ur EL i våras. Åtvid gick väl långt i Cupvinnarcupen och slogs ut med bortamål mot Bayern?

Även HBK var ju i ett europeiskt gruppspel under 2000-talet, när EL hade femlagsgrupper i enkelmöten. Dom spelade på Ullevi minns jag.

Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Omgång 18
Sirius - Dalkurd
Trelleborg - Malmö
Sundsvall - Häcken
Elfsborg - Peking
Djurgården - Kalmar
Brommapojkarna - AIK
Hammarby - Örebro
Göteborg - Östersund

Lite mellanmjölksomgång, eller ngt särskilt att se fram emot (utöver sitt egna lag)?

Vad har hänt i Örebro? 5 poäng på 10 matcher..

Har inte Malmö påtagligt "lätta" matcher nu? Örebro, (Peking), Dalkurd, kommande Trelleborg, Sirius, Brommapojkarna.

Samma (nja) för AIK, Elfsborg kommande Brommapojkarna, Trelleborg.

Är schemat lagt lite med hänsyn till kval om europa - eller är det en slump? Djurgården verkar i så fall inte haft samma prioritet - då de har mer blandat schema.

Är omvänd ordning så MFF möter TFF hemma.

För vår del är det ju troligt att Sirius går om oss i denna runda. Ellos kan kanske med nyförvärven skaka Peking som börjar hamna för långt från guldet och vinner Ellos där går dom troligen om oss med...
BP och Trelleborg skall inte klara av sina matcher så vi hamnar inte på samma poäng som kvalplatslaget än iaf.

Varenda omgång är intressant nu, om än förenad mot extrem ångest som det varit hela säsongen.

Skall bli intressant att se hur Poya formerar elvan på måndag.
2018-08-17, 10:34
Medlem
BarryHeros avatar
Hur duktig har Samuel Holmén varit sedan han anslöt till Elfsborg förra sommaren?
2018-08-17, 11:02
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Hur duktig har Samuel Holmén varit sedan han anslöt till Elfsborg förra sommaren?

Han har inte gjort några större avtryck. Mest känts trög. Levde ju mycket på sin löpkapacitet som yngre, den har han tappat så jag vet inte hur mycket han bidrar längre egentligen. Saknar ju Anders Svensson-kvalitéer så att säga.
2018-08-17, 12:11
Medlem
sunsidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Han har inte gjort några större avtryck. Mest känts trög. Levde ju mycket på sin löpkapacitet som yngre, den har han tappat så jag vet inte hur mycket han bidrar längre egentligen. Saknar ju Anders Svensson-kvalitéer så att säga.
Några hemvändare som ens färgat i Allsvenskan efter utlandsäventyren? Rosenberg och Hysén till en början tycker jag men finns de fler?
2018-08-17, 12:16
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunsidan
Några hemvändare som ens färgat i Allsvenskan efter utlandsäventyren? Rosenberg och Hysén till en början tycker jag men finns de fler?
Kim Källström hade väl en bra säsong förra året. Kennedy Bakircioglü har varit lyckad för Bajen. Andreas Isaksson har varit bra för DIF.

Rasmus Elm och Emir Bajrami däremot har väl varit väldigt skadedrabbade.
2018-08-17, 12:39
Medlem
Shuyins avatar
Citat:

Beror väl på hur långt bak man vill gå. Som du säger är Markus Rosenberg, tillsammans med Anders Svensson och Nisse Johansson de tre bästa skulle jag vilja påstå. Tobias Hysén får också räknas med, men har tappat på senaste tiden.

Isaksson var bra förra året tycker jag, men betydligt sämre i år. Källström helt okej. Kennedy i Hammarby var oerhört viktig för dem när de tog steget upp men är numera förpassad till bänken.

Rasmus Elm och Emir Bajrami är skuggor av sina forna spelar-jag, Elm briljerar ibland men alldeles för sällan. Viktor Elm har varit bättre.

Tycker allt som allt att man inte kan påstå att få har varit bra eller mindre bra, är rätt blandat tycker jag. Viktiga är ju motivation och inte för mycket skador.
2018-08-17, 12:47
Medlem
snillet_1s avatar
Henke och Alexandersson var mycket bra också.
2018-08-17, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Henke och Alexandersson var mycket bra också.

Farnerud var en begåvad spelare. Sella gjorde det också bra.
2018-08-17, 16:12
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:

Goitom, Olsson, NEJ, Milosevic, Adu, Saletros, Ishizaki, Bangura är de jag har i minnet i AIK. Sen är det väl visaa av dem som endast gjort en kort period utomlands.
2018-08-17, 16:15
Medlem
sunsidans avatar
Läste helt fel, blev med all rätt satt på plats. Förlåt.
Senast redigerad av sunsidan 2018-08-17 kl. 16:29.
2018-08-17, 16:24
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Följt AIK i 2 säsonger? Majstorovic och Eguren är de som ploppar upp för mig.

Du har svårt att läsa eller...? Läs rätt, så blir de rätt. Det diskuteras inte floppar.
Senast redigerad av paras0nic 2018-08-17 kl. 16:26.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in