Citat:
Ursprungligen postat av
MrOrdonnee
Ni har ju också en bra trend på att plocka hem poäng i matchsluten.
Kikar man på de tre poäng ni tagit från augusti.
Igår mot Trelleborg frisparksmål (räddning och stolpe in) i minut 100.
Elfsborg, kvittering på straff i minut 87
Dalkurd, kvittering på straff i minut 91
Bara fasta situationer, för all del, men det kanske tyder på att det finns lite glöd kvar i truppen?
Jag tror som sagt att ni är safe, även från kval .... i år.
Vi har å andra sidan under säsongen tappat mycket i slutet med. Men visst, på sistone är det ju en ljusglimt att vi iaf kör hela matchen ut, tre poäng där som du nämner som kan bli galet mycket värda.
Citat:
Ursprungligen postat av
simonvp
Gällande Gbg och Poyas förmåga som coach så undrar jag om det verkligen är i det taktiska man brister? Jag tycker mer det verkar sitta i skallen på spelarna. Finns absolut inget självförtroende hos någon i truppen.
Spelarna bör ju egentligen hålla ok klass men pga att man spelar som om man skitit på sig så blir det ju ändå inte bra.
Det var ju Tobbe som sa att spelarna inte följt vad man fått sagt till sig av Poya i matcherna när den sistnämndes förtroende bland spelarna ifrågasattes.
Självförtroendet är totalt kört i botten och med tanke på vårt bortafacit (där senaste segern kom mot Malmö i våras) är det inte mycket som tyder på att vi tar BP borta heller.
Vår räddning blir ju att fler lag är ännu sämre.
Citat:
Ursprungligen postat av
junkbord
Bristen på Vinnarskalle, "Psykohuvud", aggressivitet är stor.
Ta bara en sån sak som när Tobbe blev sparkad i huvudet. Nu stod alla spelarna och stirrade ner i marken och verkade helt apatiska.
Ingen av spelarna fick psykbryt.
Skulle aldrig gått till så om Sella, Wernbloom, Seb eller Bjärsa var kvar i elvan. Då jävlar skulle man fått se på andra bullar.
Det finns ingen i laget som verkligen tänder till längre och det tror jag är ett jävligt stort problem.
Den enda som kan tända till sådär nu, om än inte på Seb nivå (den nivån har ingen annan i riket...) är väl isf just Tobbe men det är ändå inte på samma nivå. Å andra sidan var Seb med i våras och så jäkla mycket bättre gick det inte då heller. Dock, någon "galning" har vi alltid haft, det är klart att det saknas totalt sett.
Mot BP blir det ett krig därute, då hoppas jag på mer den sortens spelare. Om man nu envisas med O-Jensen på mitten så släng upp Sakor på topp som kan vinna boll, hålla den lite etc. Som ger alternativ. Primitivt som f-n men det behövs alternativ till bolltrillandet.
Igår slängde vi ju upp såväl Starfelt som Degerlund under dom sista skälvande minutrarna.