2018-07-28, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Jag påstod att DIF är extremt beroende av spelarförsäljningar och det är precis vad man kan utläsa i deras senaste ÅR. AIK omsatte ca 210 mkr ifjol. DIF ca 118 mkr. Ändå så har båda föreningarna ungefär lika höga lönekostnader.

Det är väldigt skevt. Kommer leda till svåra ekonomiska problem den dagen spelarförsäljningarna uteblir.
Justerat för transfers så hade AIK 117 miljoner i omsättning och DIF 105 miljoner 2017. AIK sålde Isak och Ofori 2017 vilket drog upp deras omsättning rejält.
2018-07-28, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Vilka utgifter menar du?

/feldgrau
Kostnader för försäljning och de spelare man värvar som ersättare (ersättare rätt så fritt tolkat dessutom) borde vara minimum.
2018-07-28, 19:46
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sociofoben
Kostnader för försäljning och de spelare man värvar som ersättare (ersättare rätt så fritt tolkat dessutom) borde vara minimum.

Kostnader för försäljning är inräknat då summan är ett transfernetto. Transfersummor som betalats för ersättare periodiseras över kontraktslängden och kan därför inte "tas bort" ett till ett. Men visst, man kan kolla på avskrivningarna för alla spelare som värvats och ta bort den summan för året (den har legat på mellan 0,3 och 5,3 mkr de fyra senaste åren) samt andra transferutgifter (3 mkr för 2017). Det gör ingen större skillnad för resonemanget.

/feldgrau
2018-07-28, 20:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag som giffare kan bara instämma. Med tanke på den tröga inledning ni hade i början av april kunde jag aldrig tro att ni skulle vara med däruppe. Tror inte ni vinner Allsvenskan, men topp 4 kan ni bli om ni inte drabbas av en ny baksmälla.

Östersund är 6 poäng från plats 1. De kan definitivt vinna allsvenskan.
2018-07-28, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Östersund är 6 poäng från plats 1. De kan definitivt vinna allsvenskan.
Självklart kan dom det. Dock vore det för bra för att vara sant.
2018-07-28, 20:10
Medlem
paaalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Östersund kommer bli MINST trea när serien summeras. Oavsett vad som sker in och ut. De kör över varenda lag på hemmaplan och klär av motståndet på JKA. Sen kan man självklart tycka vad man vill om DK, deras totala ointresse av ungdomar, juniorlag osv osv men att de kommer trea alt. bättre vågar jag sätta en slant på. Så bra är laget.
På åtta hemmamatcher har ÖFK målskillnaden 14-9. Skvallrar verkligen om enorm överlägsenhet. Kan de nå upp i superoffensiva två mål per match?
2018-07-28, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Kostnader för försäljning är inräknat då summan är ett transfernetto. Transfersummor som betalats för ersättare periodiseras över kontraktslängden och kan därför inte "tas bort" ett till ett. Men visst, man kan kolla på avskrivningarna för alla spelare som värvats och ta bort den summan för året (den har legat på mellan 0,3 och 5,3 mkr de fyra senaste åren) samt andra transferutgifter (3 mkr för 2017). Det gör ingen större skillnad för resonemanget.

/feldgrau
Kollar bara på 2017 årsredovisning. På övriga externa kostnader har du två poster som heter agentarvoden och spelartransfers på sammanlagt 10 miljoner. Borde höra till resonemanget. Sen har du under avskrivningar posten spelarförvärv som låg på 5,4 miljoner 2017. Hör till resonemanget. Dessutom har du posten personalkostnader på 80,4 miljoner som också inte får glömmas bort.
2018-07-28, 22:27
Medlem
simonvps avatar
Tycker inte ÖFK imponerade jättemycket mot Bajen. Likt förbannat har man fortfarande byggt upp en stabil grund under alla dessa år, och den lär knappast raseras på några veckor efter det att Potter stuckit.

Man blir definitivt minst topp 6 i år. Framtiden avgörs väl helt och hållet med vad som händer med Kindberg.

I övrigt rätt tydligt att nuvarande topp 6 är den som kommer gälla för resten av året. Av dessa vet jag endast med säkerhet att aik blir topp 2. Annars kan positionerna skiftas helt.

aik kan och bör med sin breda trupp ta detta med 10-15 poäng. Det har man absolut kvalité för att göra.
2018-07-28, 22:45
Medlem
Var hitta dom Rösler?
2018-07-29, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rolandinho
Var hitta dom Rösler?
Inte helt okänd i Norge. Dessutom f.d spelare i Man C
2018-07-29, 00:34
Medlem
Många IFK fans har klagat på en spelare. Och många har klagat när han fått chansen.
Men nu är han 2:a i skytteligan Men sälj skiten och spela derbyn nästa säsong
Det kan iof locka publik till Nya Ullevi. Sorry Gamla Ullevi. Eller Nya Ullevi ändå. Om man nu väljer att lägga sina derbyn där.
Med tur så blir det 6 utsålada derbyn

Om sanningen är den att Omarsson, Sakor och Ingebrigtsen ska säljas så undrar jag vem som är den skyldiga.
Styrelsen som givit Gren "för mycket pengar" så att dessa 3 måste säljas av?
Eller har Gren gjort ett dåligt arbete och kastat miljoner i havet?
2018-07-29, 01:08
Medlem
Djurgårn borta imorgon,läs idag då. Tuff match. Vi brukar alltid ha det svårt mot det laget, minns knappt när vi vann mot dom senast. Fast å andra sidan var jag helt säker på att vi skulle torska i förra matchen också mot Kalmar och då tog vi våran blott andra seger mot dom någonsin så jag ser gärna att vi skräller ännu en gång. Dock lär det krävas en klockren insats om vi ska kunna knäcka Djurgården. Håller vi 0-0 länge lär nog DIF bli nervösa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in