Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-16, 22:18
Medlem
Gnomegirls avatar
Jag körde på M i mitt första val -10.
Något som jag än idag vill ge mig själv en fet smäll för varje gång jag ser mig själv i spegeln.
Får väl skylla på stigmatiseringen.
-14 blev det naturligtvis SD, men jag gillar inte deras vurmande för Sionismen. AfS har ju påstått att de fullkomligt skiter i mellanöstern och fokuserar på Sverige och svenskarna, vilket i mina öron låter helt utmärkt.
Jag bryr mig inte heller om mellanöstern utan ser det som nyttig självsanering.
Låt Sionisterna och Muslimerna förinta varandra på hemmaplan. Varför dra skiten hit? Vi har nog med problem ändå.
Jag tror inte AfS kommer in detta val men väljer ändå att lägga en stödröst och hoppas på +2,5% för partistöd.
Nästa val lär det vara ännu jävligare och då kommer AfS och SD sopa banan med bolsjevikerna.

MVH/Gnomegirl
Citera
2018-08-16, 22:24
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praele
Eller varför inte rösta på SD: "Vi kommer inte komma tillbaka till Bullerbyn, vi kommer inte komma tillbaka till ett Sverige där alla är blonda och blåögda och det är inte heller önskvärt och det är inte viktigt"

https://www.youtube.com/watch?v=DxzWx_JlfNU
Alla måste inte vara blonda och blåögda.
Och Bullerbyn blir det inte med AfS heller.
Citera
2018-08-16, 22:30
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaZdravi
Alla måste inte vara blonda och blåögda.
Och Bullerbyn blir det inte med AfS heller.
Det är dit man måste sträva för att över huvud taget har chansen att ens nå hälften av sitt mål. SD förlorar hela tiden eftersom de alltid ger efter för medierna och vänstern. För 8 år sedan ville SD "begränsa invandringen" Idag, 8 år senare, och några hundratusen, eller kanske rentav en miljon fler babbar i landet, vill SD fortfarande enbart minska invandringen. Om 25 år står väl Mattias, Jimmie och Jomshof inhägnade i naturreservat bakom skylten "svensk" så att de nya svenskarna kan få se vilka som byggde deras nation. Vi måste normalisera tanken om återvandring för vanliga svensson, precis som SD lyckades normalisera invandringskritiken.
Citera
2018-08-16, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Jag körde på M i mitt första val -10.
Något som jag än idag vill ge mig själv en fet smäll för varje gång jag ser mig själv i spegeln.
Får väl skylla på stigmatiseringen.
-14 blev det naturligtvis SD, men jag gillar inte deras vurmande för Sionismen. AfS har ju påstått att de fullkomligt skiter i mellanöstern och fokuserar på Sverige och svenskarna, vilket i mina öron låter helt utmärkt.
Jag bryr mig inte heller om mellanöstern utan ser det som nyttig självsanering.
Låt Sionisterna och Muslimerna förinta varandra på hemmaplan. Varför dra skiten hit? Vi har nog med problem ändå.
Jag tror inte AfS kommer in detta val men väljer ändå att lägga en stödröst och hoppas på +2,5% för partistöd.
Nästa val lär det vara ännu jävligare och då kommer AfS och SD sopa banan med bolsjevikerna.

MVH/Gnomegirl

Jag tror starkt att de klarar 2,5 procent åtminstone. De har liksom legat runt 2 procent i två YouGov-mätningar redan, och den senaste YouGov-mätningen gav "övrigt" (exklusive FI) 4,7 procent! En rätt stark ökning med andra ord (för "övrigt" alltså, där AfS lär vara störst)! Och nästa YouGov kommer om några dagar, så den ser jag fram emot.

Låt oss vara riktiga här, när det gäller opinionsinstitut när det gäller invandringskritiska partier så finns det endast två trovärdiga sådana; Sentio och YouGov, men med tanke på att beställaren av Sentio är uppenbart anti-AfS, så vet jag inte riktigt med detta institut. YouGov å andra sidan känns mer neutrala. Så jag väntar spänt på nästa mätning.

Och du resonerar klokt. Även om AfS skulle ligga "risigt till" i mätningarna precis innan valet så kommer jag ändå rösta på dem. AfS MÅSTE komma in. Om inte detta val, kanske i ett omval, eller senast 2022. De har mitt stöd oavsett stöd i opinionen (som knappast går helt att lita på ska tilläggas. Alla vet vi hur underskattade SD har varit tidigare, eller hur överskattade MP har varit.
Citera
2018-08-16, 22:40
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuddaBort

Återvandring i dess sanna bemärkelse: "Återvandring är en flyktings frivilliga återvändande till sitt hemland".

Ej frivilligt = utvisning.

Den blir frivillig samma dag som bidragen upphör.

Inte en enda flykting kommer att välja Sverige om bidragen tas bort.
Citera
2018-08-16, 22:48
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaZdravi
Nu tänker jag rösta V bara för att du hetsar.
Den som flyr har inget val!
Fri invandring, allt åt alla!

Skämt åsido, jag tycker du gör helt rätt som röstar på det du tycker är rätt.
Jag röstar AfS på då jag håller med om lösningarna i nästan varenda punkt i deras partiprogram. Efter all forskning och statistik jag tagit del av på område efter område så känner jag mig trygg i mitt val.
Dock så är jag tillräckligt realistisk för att förstå att det blir fyra år till med 7-klöver(van)styre oavsett SD:s resultat.
Citera
2018-08-16, 22:51
Medlem
SD helt klart, Afs kommer inte komma in helt enkelt, bättre ge SD så mycket som möjligt så vi kan stoppa invällingen o börja med återvandring av invällare.

Kanske 2022 om dom växer till sig, nu är dom alldeles för omogna, ungefär som KD som har en liten flicka som ledare.
Citera
2018-08-16, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
... jag menar att det åtminstone finns en person på afs riksdagslista som sympatiserar med NMR ...
Sympatier är ganska irrelevant i en demokrati för du kan inte formstöpa människor att passa en samma mall. Om en grupp har identiska åsikter så är det lobotomi och inte demokrati.

Du kan säkert hitta en muslim från någon MP-lista som sympatiserar med NMR:s uttalande om Judar (trots att Kaplan är borta). Att personen sympatiserar med NMR betyder inte att man röstar på NMR när man röstar på Miljöpartiet.

För att få en "perfekt åsiktsmall" så får du stötta en militärjunta som tillsätter en diktator. (Kan du inte hitta en diktator som har rätt åsikter så måste du själv kandidera. Instruktionsbok på hur man går tillväga hittar du i Ukraina-tråden.)

Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
... Mitt Liv Som Hun(sa)d...
Utmärkt biografi om hur livet ser ut för en person som försöker verka enligt demokratins spelregler. Din berättelse har rört mig djupt, (relativt sett då jag är rätt ytlig), och jag hyllar därför ditt valdeltagande.

Jag kanske skall stödrösta på AFS bara för att jävlas med alla som nu sliter sitt hår och försöker gapskrika bort stödet från AFS?

Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
Jag ser mer SD som en Trabant. Den östtyska bilen var väldigt populär i Östtyskland, men den enda anledningen till Trabantens popularitet var att det inte fanns några andra alternativ.
En ganska klockren liknelse. En annan notering är att när Tyskland enades, och det dök upp en bunt Trabanter på vägarna, så skedde också en helt ny typ av olyckor.

En Trabant som gasade järnet på motorvägen (100 blås eller vad de nu är), bytte till högerfilen utan att kolla bakom sig, och blev påkörd av ngon BMW/Merca/Golf i 160.

De var vana vid att max hastighet för en Trabant var max hastighet för alla bilar, så när de växlade ut till höger fanns ingen anledning att kolla bakom sig.

Kommer SD när (om) de i framtiden växlar ut till höger att bli påkörda bakifrån?
Citera
2018-08-16, 23:26
Medlem
Jag tycker att alla som tvekar ska rösta på Afs och se till att få med sig ytterligare en frände till det. Något parti måste agera blåslampa i baken på SD. De ska inte ha monopol som opposition samtidigt som de mjuknar. Kom igen nu. Utlänningar måste återvända hem. Vi som folk dör.
Citera
2018-08-16, 23:41
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Bara de assimilerar sig så är 50 miljoner välkomna...

Typ.

50 miljoner? Snarare 4000 per år. Istället för 100 000 per år (initiala siffror) från migrationsverket.
Det är i argumentationen många här briserar, många här styrs på känslor istället för rationalitet, precis som feministträsket.
Citera
2018-08-17, 06:39
Medlem
SD måste bli så stora som möjligt. För att:
C och L har signalerat om att man kan tänka sig att regera med S. MEN om SD+M+(eventuellt KD) har riksdagsmajoritet, så tvingas M+(eventuellt KD) välja sida. Valet Moderaterna står inför då är:
1. Ska man regera som alliansen med stöd av S? (Fortsatt massinvandring)
2. Ska man ingå i en storkoallitionsregering, eller ge sitt passiva stöd till en S+C+L regering? (Fortsatt massinvandring)
3. Ska man visa att man menar allvar och regera tillsamans med SD? (Slut på massinvandringen)

Hur M+(eventuellt KD) än agerar så är det en win-win för Sverige. Blir det en storkoallition för att hålla SD utanför inflytande så är man körda för 2022. Tänker man regera med SD:s stöd så kommer Moderaterna alieneras av övriga partier och närma sig SD politiskt. På sikt blir det SD:s invandringspolitik.

AfS kommer inte komma in i riksdagen, de procenten de snor av SD är viktiga procent i detta ödesval.. Och även om AfS kommer in i riksdagen så är jag jävligt osäker på om det är särskilt bra. Jag tror faktiskt att de kommer att slöa ner nationalismens tillväxt med sin hårda retorik, vi är inte där riktigt ännu. Det har hänt mycket de senaste 4 åren, ge det 4 år till så har vi ett helt annat läge 2022.

Om SD+M+(eventuellt KD) inte får egen majoritet pga AfS, så kan M fortsätta glida och ge hopp till sina invandringskritiska väljare. De kommer hävda att det inte finns majoritet i riksdagen för att driva igenom sin strama migpol, och att de måste kompromissa med sina allianskollegor.

Edit: Jag glömde tillägga en viktig poäng. SD kan mycket väl bli större än både de rödgröna och alliansen, eftersom MP, KD och L riskerar att åka ur. Om vi leker med tanken att alla dessa 3 partier åker ut, och SD blir större än S+C. Då krävs det att S+C+V eller S+C+M bildar regering. Vad det bäddar för i valet 2022 tror jag alla kan räkna ut med lillfingret.

Rösta SD 2018.
Senast redigerad av Troett 2018-08-17 kl. 06:50.
Citera
2018-08-17, 07:17
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
SD måste bli så stora som möjligt. För att:
C och L har signalerat om att man kan tänka sig att regera med S. MEN om SD+M+(eventuellt KD) har riksdagsmajoritet, så tvingas M+(eventuellt KD) välja sida. Valet Moderaterna står inför då är:
1. Ska man regera som alliansen med stöd av S? (Fortsatt massinvandring)
2. Ska man ingå i en storkoallitionsregering, eller ge sitt passiva stöd till en S+C+L regering? (Fortsatt massinvandring)
3. Ska man visa att man menar allvar och regera tillsamans med SD? (Slut på massinvandringen)

Hur M+(eventuellt KD) än agerar så är det en win-win för Sverige. Blir det en storkoallition för att hålla SD utanför inflytande så är man körda för 2022. Tänker man regera med SD:s stöd så kommer Moderaterna alieneras av övriga partier och närma sig SD politiskt. På sikt blir det SD:s invandringspolitik.

AfS kommer inte komma in i riksdagen, de procenten de snor av SD är viktiga procent i detta ödesval.. Och även om AfS kommer in i riksdagen så är jag jävligt osäker på om det är särskilt bra. Jag tror faktiskt att de kommer att slöa ner nationalismens tillväxt med sin hårda retorik, vi är inte där riktigt ännu. Det har hänt mycket de senaste 4 åren, ge det 4 år till så har vi ett helt annat läge 2022.

Om SD+M+(eventuellt KD) inte får egen majoritet pga AfS, så kan M fortsätta glida och ge hopp till sina invandringskritiska väljare. De kommer hävda att det inte finns majoritet i riksdagen för att driva igenom sin strama migpol, och att de måste kompromissa med sina allianskollegor.

Edit: Jag glömde tillägga en viktig poäng. SD kan mycket väl bli större än både de rödgröna och alliansen, eftersom MP, KD och L riskerar att åka ur. Om vi leker med tanken att alla dessa 3 partier åker ut, och SD blir större än S+C. Då krävs det att S+C+V eller S+C+M bildar regering. Vad det bäddar för i valet 2022 tror jag alla kan räkna ut med lillfingret.

Rösta SD 2018.

Så M verkar landa runt 18% oc SD runt 26%.
Om nu afs inte kommer in så även om vi räknar högt så är de på 3% enligt dig. Så totalt kan M + SD nå 47%.

Så när invandring kommer upp för votering så röstar de andra emot samt antagligen en hel hop moderater som lever efter Reinfeldts lära. Grattis! Ingen skillnad alls.

M samarbetar hellre med S så även där tar det stopp. Fin taktik du har, applåd!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in