2018-08-16, 14:23
Medlem
vanartads avatar
2002 röstade jag på dåvarande folkpartiet pga av deras krav om godkänt språktest för att kunna erhålla svenskt medborgarskap.
Jag blev bittert besviken när jag efter valet insåg att det bara var rent röstfiske och att folkpartiets inte hade någon avsikt att genomföra sitt 'krav'.

2006 röstade jag på SD. När jag under valupptakten diskuterade mina politiska åsikter på bl.a. aftonbladets kommentarsfält blev jag stämplad som både nazist och facist. Attackerna och anmälningarna blev till slut så massiva att jag tillslut blev bannad på livstid från aftonbladets kommentarfält. Godhetsknarkarna stämplade mig som fullblodsnazist, men konstaterade samtidigt nöjt att min röst var helt bortkastad då Sverige's befolkning aldrig skulle acceptera ett nazistiskt parti i Riksdagen.

2010 röstade jag återigen på SD. Allsköns 7K-troll skanderade återigen att en röst på SD var bortkastad. Enligt pansargeneral Arnstad var SD ett facistisk-nazistiskt parti direkt sprungen ur 30-talets Tyskland och att brunskjortorna var åter på marsch.

Ackompanjerad av forsade tårar från godhetsknarkarna tog sig SD lik förbannat in i Riksdagen 2010.
Jag var nöjd.

2014 gick min röst än en gång till SD. Under denna och föregående mandatperiod hade jag kunnat börjat ana vissa obehagliga beteende från SD's ledning: Karlssons kontakter med EXPO, utfrysningen av SDU,… Detta allt medan Åkesson likt en åsikts-kontortionist gradvis urvattnade SD's politik i hopp om att kunna behaga 7K och därmed förhoppningsvis släppas in i värmen.

2018 kommer jag därför rösta på AfS. Den främsta anledningen till detta är den ihållande déjà vu känsla jag får.
Jag hör med stigande förvåning hur SD anklagar AfS för precis samma saker som 7K anklagade SD för. Jag drar slutsatsen att SD tycks sakna all form av självinsikt.

Jag ifrågasätter dessutom vilka motiv som ligger bakom dessa ursinniga attacker.
Hur kan ytterligare ett invandringskritiskt parti vara ett hot mot Sverige?
Jag kan förstå att AfS riskerar att ta röster från SD. Jag själv är ett exempel på detta. Men jag kan inte förstå hur detta skulle kunna vara till skada för Sverige. Visst SD kan drabbas, men absolut inte Sverige
Den enda rimliga slutsatsen måste således vara att SD, likt de andra 7k partierna, sätter partiets väl, och förlängningen sin egen privatekonomi, framför Sveriges väl.
Denna slutsats stärker min tro på att AfS är det enda plausibla alternativet för mig.

Vidare, min häpnad finner inga gränser när jag numera blir attackerad av nyfrälsta SD-sympatisörer från fd 7k som återigen finner det lämpligt att kalla mig nazist och i förbifarten förnumstigt påpekar att min röst är bortkastad. Märkligt nog tycks ironin passera dessa troglodyter obemärkt.

Slutsatsen man kan dra av detta är att dessa troglodyter är hegemonins kolportörer. Likt själlösa fiskar följer de det största stimmet utan att skänka riktningen en tanke.
Genom historien har dessa sykofanter
vittnat mot 'häxor',
slängt böcker på bokbål,
spionerat på sina grannar,…

allt för att behaga den styrande nomenklaturen.

I brist på bättre alternativ önskar jag dock SD framgång. Jag tror dock att AfS är ett absolut krav för att vi inte mycket snart skall ha ett SD som åsiktsmässigt omöjligen går att särskilja från L, S eller C.
Senast redigerad av vanartad 2018-08-16 kl. 14:32.
Citera
2018-08-16, 14:59
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
SD har genom åren tappat lite av sitt sting. Man har blivit tvungna att tona ner på mycket för att verkligen kunnat dra till sig folk. Företrädare för partiet har blivit uteslutna för rena skitsaker där man enkelt bara borde ha sagt: "Vad är fel med påståendet?" och sen gett medierna fingret.

Vill att SD ska krossa övriga partier, men samtidigt hade AfS inträde i riksdagen smällt riktigt jävla högt - troligtvis högre än om SD skulle bli största parti.

Vad anser ni? Rösta på AfS och hoppas att partiet kommer in, med risk för att det drar röster från SD - eller köra så det ryker och lägga en röst på SD och hoppas att de tuffar till sig rejält när de väl har folket i ryggen? Samtidigt känner jag att Sverige inte har råd att mesa runt i 4 år till. Vi behöver börja städa rejält bland allt jävla pack som kommit hit de senaste decennierna.

Som det ser ut nu är jag 55-45 till AfS fördel.

Själv är jag numera mindre ung än jag har varit, och jag är mindre benägen till att delta i experimenter av osäkert slag.

Så jag sympatiserar fortfarande mest med SD p.g.a. detta partis demonstrerade verklighets-anknytning och demonstrerade icke-demokratur (~i svensk politik överlag gammalpolitiska) position.

Men det skulle emå inte skada om AfS kommer in i riksdagen ... om inte annat så för att vara en påminnelse för SD om att inte sugas FÖR mycket in i etablissemangets politiska spel och do retorik.

Om jag levar 2022 så kanske AfS får mitt stöd, när dom i real-politiken har visat vad dom i praksis står för.
Citera
2018-08-16, 15:27
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Vilka belägg har du för att NMR försöker påverka eller har kapat partiet? Tvärtom ställer NMR själva upp i riksdagsvalet och dyker upp på AfS torgmöten där de delar ut sitt egna material..

Det var ett dåligt sätt att uttrycka det på, men jag menar att folk som stödjer dessa åsikter kommer försöka påverka partiet i sin riktning. Du kan inte motsätta dig detta då NMR inte har en chans i världen att komma in i riksdagen. De tar de chanser de får helt enkelt.
Citera
2018-08-16, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
2002 röstade jag på dåvarande folkpartiet pga av deras krav om godkänt språktest för att kunna erhålla svenskt medborgarskap.
Jag blev bittert besviken när jag efter valet insåg att det bara var rent röstfiske och att folkpartiets inte hade någon avsikt att genomföra sitt 'krav'.

2006 röstade jag på SD. När jag under valupptakten diskuterade mina politiska åsikter på bl.a. aftonbladets kommentarsfält blev jag stämplad som både nazist och facist. Attackerna och anmälningarna blev till slut så massiva att jag tillslut blev bannad på livstid från aftonbladets kommentarfält. Godhetsknarkarna stämplade mig som fullblodsnazist, men konstaterade samtidigt nöjt att min röst var helt bortkastad då Sverige's befolkning aldrig skulle acceptera ett nazistiskt parti i Riksdagen.

2010 röstade jag återigen på SD. Allsköns 7K-troll skanderade återigen att en röst på SD var bortkastad. Enligt pansargeneral Arnstad var SD ett facistisk-nazistiskt parti direkt sprungen ur 30-talets Tyskland och att brunskjortorna var åter på marsch.

Ackompanjerad av forsade tårar från godhetsknarkarna tog sig SD lik förbannat in i Riksdagen 2010.
Jag var nöjd.

2014 gick min röst än en gång till SD. Under denna och föregående mandatperiod hade jag kunnat börjat ana vissa obehagliga beteende från SD's ledning: Karlssons kontakter med EXPO, utfrysningen av SDU,… Detta allt medan Åkesson likt en åsikts-kontortionist gradvis urvattnade SD's politik i hopp om att kunna behaga 7K och därmed förhoppningsvis släppas in i värmen.

2018 kommer jag därför rösta på AfS. Den främsta anledningen till detta är den ihållande déjà vu känsla jag får.
Jag hör med stigande förvåning hur SD anklagar AfS för precis samma saker som 7K anklagade SD för. Jag drar slutsatsen att SD tycks sakna all form av självinsikt.

Jag ifrågasätter dessutom vilka motiv som ligger bakom dessa ursinniga attacker.
Hur kan ytterligare ett invandringskritiskt parti vara ett hot mot Sverige?
Jag kan förstå att AfS riskerar att ta röster från SD. Jag själv är ett exempel på detta. Men jag kan inte förstå hur detta skulle kunna vara till skada för Sverige. Visst SD kan drabbas, men absolut inte Sverige
Den enda rimliga slutsatsen måste således vara att SD, likt de andra 7k partierna, sätter partiets väl, och förlängningen sin egen privatekonomi, framför Sveriges väl.
Denna slutsats stärker min tro på att AfS är det enda plausibla alternativet för mig.

Vidare, min häpnad finner inga gränser när jag numera blir attackerad av nyfrälsta SD-sympatisörer från fd 7k som återigen finner det lämpligt att kalla mig nazist och i förbifarten förnumstigt påpekar att min röst är bortkastad. Märkligt nog tycks ironin passera dessa troglodyter obemärkt.

Slutsatsen man kan dra av detta är att dessa troglodyter är hegemonins kolportörer. Likt själlösa fiskar följer de det största stimmet utan att skänka riktningen en tanke.
Genom historien har dessa sykofanter
vittnat mot 'häxor',
slängt böcker på bokbål,
spionerat på sina grannar,…

allt för att behaga den styrande nomenklaturen.

I brist på bättre alternativ önskar jag dock SD framgång. Jag tror dock att AfS är ett absolut krav för att vi inte mycket snart skall ha ett SD som åsiktsmässigt omöjligen går att särskilja från L, S eller C.

"Vidare, min häpnad finner inga gränser när jag numera blir attackerad av nyfrälsta SD-sympatisörer från fd 7k som återigen finner det lämpligt att kalla mig nazist och i förbifarten förnumstigt påpekar att min röst är bortkastad. Märkligt nog tycks ironin passera dessa troglodyter obemärkt."

Ganska otroligt faktiskt att det är så. SDanhängare som rasist- och nazist-anklagar AfS, använder samma retorik som 7k gjort mot SD i alla år.
Citera
2018-08-16, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Överste-Rövhål
Exakt så! Folk underskattar synintrycket och den psykologiska effekten för partiledardebatterna.

Jimmie förtjänar verkligen avlastning, rösta in Kasselstrand!

Ifall Åkesson inte har energi nog att stå emot resten av etablissemanget (vilket han nu är en del av, men hur som helst...), så borde han inte sitta som partiledare. Ta in någon som inte är helt slut i kropp och knopp.
Citera
2018-08-16, 16:28
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
"Vidare, min häpnad finner inga gränser när jag numera blir attackerad av nyfrälsta SD-sympatisörer från fd 7k som återigen finner det lämpligt att kalla mig nazist och i förbifarten förnumstigt påpekar att min röst är bortkastad. Märkligt nog tycks ironin passera dessa troglodyter obemärkt."

Ganska otroligt faktiskt att det är så. SDanhängare som rasist- och nazist-anklagar AfS, använder samma retorik som 7k gjort mot SD i alla år.

Kanske får AfS en chans för att demonstrera vad dom står för i real-politiken om dom kommer in i riksdagen.

Att börja med att försöka vispa fram en polariserad antagonism mellan SD och AfS redan nu verkar tämligen meningslöst.
Citera
2018-08-16, 16:41
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glesbygdslover
Vilken bil känner du mest till Volvo eller Sono Sion? Ungefär så tänker jag om politiken, SD känns mer etablerade än AfS som är väldigt nytt och som jag inte vet någonting om.
Jag ser mer SD som en Trabant. Den östtyska bilen var väldigt populär i Östtyskland, men den enda anledningen till Trabantens popularitet var att det inte fanns några andra alternativ.
Citera
2018-08-16, 17:23
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Jag hade kunnat tänka mig att stödrösta på afs, men först måste man få bort denna knuten ur ekvationen.

Nej, det har du aldrig tänkt. Du hittar på rena fantasier för att smutskasta AfS. Vem försöker du övertyga egentligen?
Citera
2018-08-16, 18:12
Medlem
För mig är en röst på Alternativ för Sverige solklart! Anledningen? Ännu solklarare:
- Återvanringen (SD vill inte skicka hem någon som redan kommit hit)
- Invandringsstopp (SD vill ha restriktiv invandring och dubbla kvotflyktingarna)
- Swexit (SD har gått med i en EU-vänlig grupp och proklamerat att man inte tänker strida för en Swexit)
- Dränera träsket (SD är nu för tiden en del av det politiska etablissemanget)
- Stöttar alternativmedia (SD uppmanar sina företrädare att inte dela alt.media)
- Erkänner etniska svenskar (SD står idag för en öppen svenskhet där vem som helst kan bli svensk..!)

Utöver argumenten ovan så kan väl alla hålla med om att det vore fördelaktigt för Sverige om vi fick in ett nytt nationalistiskt parti som kan samarbeta med SD.

Hoppas allt fler upptäcker fördelarna med ett nytt alternativ i riksdagen.
Citera
2018-08-16, 18:28
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvarvinkel
Nej, det har du aldrig tänkt. Du hittar på rena fantasier för att smutskasta AfS. Vem försöker du övertyga egentligen?

Nej. Jag talar sanning. Hade afs hållit sig inom anständighetens gräns hade jag kunnat tänka mig att stödrösta på dem i framtiden, men nu gör man inte det.

Notera då att jag tillhör den mer konservativa 15 procenten av befolkningen. Om ni inte kan locka mig, hur ska ni då blir ett riksdagsparti?

Förstår du vad jag menar?
Citera
2018-08-16, 18:39
Medlem
Hardstekts avatar
Jag har röstat på sd i tre val. Aldrig igen. De har inte lyckats med någonting egentligen.

De har distanserat sig ifrån alternativ media.
De bygger fortfarande sitt sätt att argumentera på politiskt korrekt idévärld.
En ide om svenskhet som förnekar svenskar samma rätt som alla andra folkgrupper har.
Slirar kring frågor om självbestämmande.
Lyckas inte vidga åsiktskorridoren.

Sedan så är det inte 2006 längre. Det räcker inte med att minska invandringen med 90%. Den måste stoppas helt. Och dom som har tagit sig hit på felaktiga grunder måste skickas hem.
Citera
2018-08-16, 18:58
Avstängd
Det blir självklart Alternativ för Sverige.

SD har lyckats med konststycket att ändra sin politik till en helt verkningslös samtidigt som partiet fortfarande är bespottat av etablissemanget och en majoritet av svenskarna.

De har alltså under många år låtit sig mobbas - för vad? För en politik som leder till samma fördärv som sjuklöverns, bara lite långsammare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in