2018-08-16, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jo, det är så det verkar när han berättar!
Stemmer i det pluss at han forandret svar i 1. Rutin avhør jamfør i 98, o hans svar sammanfallar inte med andre personers på Stadt sin info for exempel
Citera
2018-08-16, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FdMariestadsbo
Ivan bodde inte ute i Stora Ek. Han bodde närheten av badplatsen Åsen. Tror det hör till Björsäter.
Nä inte Ivan men DL.
Citera
2018-08-16, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Det här om att det är motsägande uppgifter ifrån polis och pilot ( pilot = KM enligt mig ) om att polisen har varit i kontakt med anhöriga så kanske det var så att de bara hade varit i kontakt med hans fd sambo Kar*n
.. fast nu när jag tänker efter så borde dom ju ha varit i kontakt med systrarna som bodde på lockerud sommaren 92 och frågat många relevanta saker, exempel vad hade ni för bil?
Hade KM tillgång till denna?
Kan eran bror ha lånat denna utan er vetskap? mm

Förresten! Hur var det? Var det du Lubbe som hade tagit reda på vad dom hade för bil?
..och sen undrar jag fortfarande om han hade tillgång ( på sig ) firmabilens nycklar.. han hjälpte/ jobbade ju hos fd sambons föräldrars elfirma som låg ca 150 m ifrån bron.
Vad jag har hört så åkte han hem till kunder och hjälpte till med installation osv
Intressant. 150 m från bron. Om KM är skyldig så låter det rimligare att han tog denna bil och inte syrrornas, förutsatt att den var ologgad. Var det den bilen som Carina såg på cykelvägen kanske? Ljus större bil med rails på taket och tonade rutor tror jag hon sa om den bilen som stod parkerad mitt på cykelvägen.
Citera
2018-08-16, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Intressant. 150 m från bron. Om KM är skyldig så låter det rimligare att han tog denna bil och inte syrrornas, förutsatt att den var ologgad. Var det den bilen som Carina såg på cykelvägen kanske? Ljus större bil med rails på taket och tonade rutor tror jag hon sa om den bilen som stod parkerad mitt på cykelvägen.

Det måste ju vara det mest troliga - just därför han var tillbaka uppe på torget 03.30 igen. Transporterat HA till något "säkert" ställe...golfbanan?
Citera
2018-08-16, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Det måste ju vara det mest troliga - just därför han var tillbaka uppe på torget 03.30 igen. Transporterat HA till något "säkert" ställe...golfbanan?

Fordonet som KM kunde ha haft tillgång till stod antagligen inlåst eller så stog den hemma hos ägaren eller hos dens sommarstuga inte på Dillö. Nyckel hade han inte tillgång till.
Fordonet var av transportbussmodel och täckt med stora reklamskyltar på bägge sidor och bakparti. Inga rails eller takräcke.
Hans såg inte på torget 03.30 utan i utkanten av centrala Mariestad. Ca 15 min gångpromenad i normalt takt och nyktert tillstånd från torget. På väg hem.
Senast redigerad av PW70 2018-08-16 kl. 14:22.
Citera
2018-08-16, 14:41
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PW70
Fordonet som KM kunde ha haft tillgång till stod antagligen inlåst eller så stog den hemma hos ägaren eller hos dens sommarstuga inte på Dillö. Nyckel hade han inte tillgång till.
Fordonet var av transportbussmodel och täckt med stora reklamskyltar på bägge sidor och bakparti. Inga rails eller takräcke.
Hans såg inte på torget 03.30 utan i utkanten av centrala Mariestad. Ca 15 min gångpromenad i normalt takt och nyktert tillstånd från torget. På väg hem.

Ang. det jag fetmarkerat.

Är detta fakta eller antagande? Och - om det är fakta - var sågs han?
Citera
2018-08-16, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ang. det jag fetmarkerat.

Är detta fakta eller antagande? Och - om det är fakta - var sågs han?

Fakta.
Han träffade på en bekant som varit med sin flickvän i hennes trappuppgång i centrala Mariestad. Han avvek där ifrån 03.15. De båda stötte på varandra på Stockholmsvägen i höjd med Snickaregatan. Den bekantar bor längre upp på Stockholmsvägen. Bor kvar där än idag.
Senast redigerad av PW70 2018-08-16 kl. 15:13.
Citera
2018-08-16, 15:17
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Fakta.
Han träffade på en bekant som varit med sin flickvän i hennes trappuppgång i centrala Mariestad. Han avvek där ifrån 03.15. De båda stötte på varandra på Stockholmsvägen i höjd med Snickaregatan. Den bekantar bor längre upp på Stockholmsvägen. Bor kvar där än idag.

Tack för svar!

Då hade alltså inte KM så långt kvar hem. 300-400 m? Vet du om de möttes på Stockholmsvägen eller om de "gick ikapp" varandra? Pratade de med varandra?

Har "bekantingen" berättat något om hur KM såg ut/agerade? Om han verkade stressad eller "normal"?
Citera
2018-08-16, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Tack för svar!

Då hade alltså inte KM så långt kvar hem. 300-400 m? Vet du om de möttes på Stockholmsvägen eller om de "gick ikapp" varandra? Pratade de med varandra?

Har "bekantingen" berättat något om hur KM såg ut/agerade? Om han verkade stressad eller "normal"?

6-700 meter enl Maps.
Den bekante skall ha kommit ikapp. Dem hade sällskap den sista biten innan KM aviker höger hemåt. Vad som sas och hur KM agerande var, har vi ingen aning om.
Med detta vittnesmål så borde KM lämnat torget med omnejd runt kl.03.00 till 03.10. Tror mer på 03.00 om man är berusad.
Senast redigerad av PW70 2018-08-16 kl. 16:31.
Citera
2018-08-16, 17:10
Medlem
Citat:
Fakta.

Sprängstoff. Har du fått reda på detta nu? Det låter ganska osannolikt att han hunnit med någon form av undangömmande av HA iaf. Men kolla gärna hur han var klädd.
Citera
2018-08-16, 18:58
Medlem
reisling73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Då får jag be om ursäkt. Han jag tänker på bodde vid stora ek?
Blev skjuten med luftgevär av Lövdal och Larsson. Kort där efter tog han sitt liv.
Men jag kanske är helt ute och cyklar?
Han som tog livet av sig hette Ivan, han hängde sig.
Citera
2018-08-16, 19:34
Medlem
Citat:
6-700 meter enl Maps.
Den bekante skall ha kommit ikapp. Dem hade sällskap den sista biten innan KM aviker höger hemåt. Vad som sas och hur KM agerande var, har vi ingen aning om.
Med detta vittnesmål så borde KM lämnat torget med omnejd runt kl.03.00 till 03.10. Tror mer på 03.00 om man är berusad.

Detta vittnesmål är känt för polis/utredare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in