2018-08-14, 22:52
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Men han har ju själv beskrivit tiden före 02:00 och tiden från cirka 03:30. Han sa ju att han följde med Helena ut på trappan vid stängning och skildes från henne där. Plus alla andra detaljer som han berättat. Vad är inte glasklart?

Ja och sånt kan man utan problem komma ihåg när man är packad, men han gick ju inte från att vara glasklar i skallen till att helt plötsligt bli asväck för att sedan pånytt likt att trycka på en lysknapp bli helt glasklar i skallen igen. Det är att förenkla och förvrida verkligheten, så går det helt enkelt inte till.
Citera
2018-08-14, 22:53
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja och sånt kan man utan problem komma ihåg när man är packad, men han gick ju inte från att vara glasklar i skallen till att helt plötsligt bli asväck för att sedan pånytt likt att trycka på en lysknapp bli helt glasklar i skallen igen. Det är att förenkla och förvrida verkligheten, så går det helt enkelt inte till.

Jo, det är så det verkar när han berättar!
Citera
2018-08-14, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Du har förstås rätt, frågan är bara hur jag ska bekräfta den utan att röja namnet.

Varför skulle det vara ett problem?

Varför vill personen vara anonym?
Citera
2018-08-14, 22:58
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Det var nytt för mig. Minns han att han skildes från HA på bron?

Sorry, på trappan, skulle det ha stått.
Citera
2018-08-14, 23:01
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jo, det är så det verkar när han berättar!

Nej verkligen inte, alla som drabbas av minnesluckor minns givetvis saker som hände både före och efter att minnesluckan inträffade. Om så inte vore fallet skulle man ju aldrig kunna komma ur en tillfällig minneslucka utan man skulle vara fast i den för all framtid. Samma sak gäller innan minnesluckan inträffar, du måste komma ihåg vad som hände innan hur ska du annars kunna förstå att du hade en minneslucka? Ren logik Ugglan.
Citera
2018-08-14, 23:05
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Nej verkligen inte, alla som drabbas av minnesluckor minns givetvis saker som hände både före och efter att minnesluckan inträffade. Om så inte vore fallet skulle man ju aldrig kunna komma ur en tillfällig minneslucka utan man skulle vara fast i den för all framtid. Samma sak gäller innan minnesluckan inträffar, du måste komma ihåg vad som hände innan hur ska du annars kunna förstå att du hade en minneslucka? Ren logik Ugglan.

Och fortfarande - likt förbaskat! - pratar vi om en påstådd minneslucka under exakt den tiden som Helena försvinner. Nänä, ingen slump. Återigen: "Minnesluckan" är hans sista halmstrå.
Citera
2018-08-14, 23:12
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Och fortfarande - likt förbaskat! - pratar vi om en påstådd minneslucka under exakt den tiden som Helena försvinner. Nänä, ingen slump. Återigen: "Minnesluckan" är det sista halmstrået.

Så KAN det givetvis vara, men i såna fall måste pilot vara GM. Hade andra GM anslutit i bil och han själv var helt oskyldig skulle han givetvis ha berättat sanningen för polisen. Vem vill vara misstänkt för mord om man är oskyldig?
Citera
2018-08-14, 23:22
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Så KAN det givetvis vara, men i såna fall måste pilot vara GM. Hade andra GM anslutit i bil och han själv var helt oskyldig skulle han givetvis ha berättat sanningen för polisen. Vem vill vara misstänkt för mord om man är oskyldig?

Absolut kan "mannen med pilotglasögon" vara gärningsmannen, men han kan också - som jag tidigare har skrivit några gånger nu - ha blivit "bara" vittne till händelsen och hotad till livet att hålla tyst. Han kan också ha haft en passiv roll i det som hände med samma resultat, att han blev hotad till livet att hålla tyst. Då går man inte till polisen.
Citera
2018-08-14, 23:23
Medlem
Ugglan.s avatar
Nu vänder jag mig direkt till dig som är ”mannen med pilotglasögon” (du sa ju i radion att du följer tråden maniskt, så du läser ju detta).

Det måste vara oerhört jobbigt att vara i din sits och vakta tråden maniskt (som du sa i radiointervjun). Har du koll hela dagarna samt sitter här halva nätterna då, tro, för att sedan släpa dig till jobbet efter bara några timmars sömn eller hur funkar det? Inte konstigt att du är tärd, som framgick i programmet. Du måste verkligen känna att du hänger i en sytråd utan skyddsnät. Det enda som så här långt verkar rädda dig är en påstådd, cirka 80 till 90 minuter lång "minneslucka" exakt under den tiden som Helena försvinner och som polisen ännu inte kan knäcka, allt i övrigt talar emot dig - ja, du talar ju till och med emot dig själv, enligt polisen. Till och med i radiointervjun klantar du till det. Jag hoppas verkligen att den där sytråden går av snart, både för din och för Helenas familjs och vänners skull. Eller så gör du så här: Du kontaktar polisen och låter oket falla! Skulle du se en möjlighet till att kunna lämna ett anonymt tips tycker jag att du ska göra det, även om jag tycker att det är en fegvariant. Kom igen!
Citera
2018-08-15, 00:08
Medlem
Citat:
Är man HELT oskyldig om man ser på utan att ingripa? Han känner kanske skulden och skammen just för att han inte ingrep utan lät det hända. Kanske den där sjukveckan var betänketid. Betänketid då han våndades och hade ångest över vad han visste och hur han skulle göra. Låtsas som ingenting eller sätta dit någon som han kände, någon mycket nära HA. Frågorna hade garanterat kommit från polisen varför han inte ringde direkt. Kanske gick han till telefonkiosken för att ringa till polisen men ångrade sig och ringde hem istället. Sökte han kanske efter vägledning hos sin sambo?
Senast redigerad av divadnil 2018-08-15 kl. 00:27.
Citera
2018-08-15, 00:21
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Absolut kan "mannen med pilotglasögon" vara gärningsmannen, men han kan också - som jag tidigare har skrivit några gånger nu - ha blivit "bara" vittne till händelsen och hotad till livet att hålla tyst. Han kan också ha haft en passiv roll i det som hände med samma resultat, att han blev hotad till livet att hålla tyst. Då går man inte till polisen.

Jag tror inte en sekund på att han har blivit hotad till tystnad, du verkar ha sett för många avsnitt av Morden i Midsommer.
Citera
2018-08-15, 00:46
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Är man HELT oskyldig om man ser på utan att ingripa? Han känner kanske skulden och skammen just för att han inte ingrep utan lät det hända. Kanske den där sjukveckan var betänketid. Betänketid då han våndades och hade ångest över vad han visste och hur han skulle göra. Låtsas som ingenting eller sätta dit någon som han kände, någon mycket nära HA. Frågorna hade garanterat kommit från polisen varför han inte ringde direkt. Kanske gick han till telefonkiosken för att ringa till polisen men ångrade sig och ringde hem istället. Sökte han kanske efter vägledning hos sin sambo?

Ja det kan man givetvis vara.
Visst kan det vara så att pilot ev. kan ha sett något men att han ska ha levt under hot i 26 år tror jag inte alls på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in