2018-08-15, 16:09
Medlem
Undrar om han blivit rekommenderad av Söderling (Robin och Gonzanlez var väl inte direkt bästa polare på banan)
Citera
2018-08-15, 16:30
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Undrar om han blivit rekommenderad av Söderling (Robin och Gonzanlez var väl inte direkt bästa polare på banan)

Ett av de starkaste minnen jag har från Söderlings karriär är den där semifinalen mot Gonzalez i Franska Öppna. Ligger under med 1-4 i femte men vänder och vinner fem raka game - Klassisk match.
Citera
2018-08-15, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Ett av de starkaste minnen jag har från Söderlings karriär är den där semifinalen mot Gonzalez i Franska Öppna. Ligger under med 1-4 i femte men vänder och vinner fem raka game - Klassisk match.

Med Gonzalez som blir lack och torkar bort ett bollmärke med röven under matchen. Minns också en hätsk Mastersmatch i USA, tror det var Miami där många sydamerikaner kommer för att se sina hemmaspelare.
Citera
2018-08-15, 16:49
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Med Gonzalez som blir lack och torkar bort ett bollmärke med röven under matchen. Minns också en hätsk Mastersmatch i USA, tror det var Miami där många sydamerikaner kommer för att se sina hemmaspelare.

Haha...den incidenten var komisk. Har för mig att Gonzalez hade rätt i sak. Söderlings slag var en bra bit ute men fick ändå poängen och Gonzalez blev givetvis lack.
Citera
2018-08-15, 17:16
Medlem
Citat:
Nej, nej, nej för guds skull Tsonga hade tagit minst tre Grand Slam utan Djokovic och Nadal. Åtminstone en i AO en i FÖ och en i Wimbledon.

Nej Sam Querrey hade slagit honom i samtliga finalerna

Citat:
Om det stämmer att Fernando Gonzalez ska ta över som tränare till Elias Ymer då tar jag för givet att Elias forehand får sig en rejäl skjuts framåt.

https://twitter.com/flordenelson
"A su polifacética vida después d peregrinar x el circuito ATP (propietario hípico,entrevistador radial, charlista) Fer González sumará dentro d pronto una nueva labor: entrenador d una nueva promesa del tenis sueco. Su apellido comienza con Y. Más no les puedo contar, disculpen."

"Till sitt mångfacetterade liv efter pilgrimsfärden x ATP-kretsen (Hästägare, radiointervjuer, Talare) Fer Gonzalez kommer snart att lägga till ett nytt jobb: coach till ett nytt löfte inom svensk tennis. Ditt efternamn börjar med Y. Mer kan jag inte berätta, ursäkta mig."

Elias eller Mikael, gissar på Elias.

Haha vilket konstigt sammanträffande för mig. Hade ingen aning om detta men satt och tittade på Gonzalez kanoner på YT igår

Det kan väl bara vara bra om de får en föredetta storspelare som tränare. Om de inte blir bättre på tennis så kan de åtminstone lära sig hur man skäller ut domaren av honom
Citera
2018-08-15, 22:03
Medlem
calina85s avatar
Här tittar man bort någon minut och plötsligt, är det detta som kallas dödsregn? I Cincinnati just nu. Har ju klarat sig från regn hela veckan så kommer detta. Min match med Del Potro vs Chung kommer nog inte spelas runt 03 som jag var inställd på

Edit: Nadal drog sig tydligen ur tävlingen. Öppnar ju upp något för Del Potro men så har vi hans Nemesis Federer också som står i vägen lite för titeln. Chung kan ju dock vara farlig om Del Potro inte har sin bästa dag. Har svajat ganska mycket spelmässigt senaste tiden. Nåja så länge han håller sig intakt och utan skador så är jag nöjd.
Senast redigerad av calina85 2018-08-15 kl. 22:08.
Citera
2018-08-16, 00:02
Medlem
Geographicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calina85
Här tittar man bort någon minut och plötsligt, är det detta som kallas dödsregn? I Cincinnati just nu. Har ju klarat sig från regn hela veckan så kommer detta. Min match med Del Potro vs Chung kommer nog inte spelas runt 03 som jag var inställd på

Edit: Nadal drog sig tydligen ur tävlingen. Öppnar ju upp något för Del Potro men så har vi hans Nemesis Federer också som står i vägen lite för titeln. Chung kan ju dock vara farlig om Del Potro inte har sin bästa dag. Har svajat ganska mycket spelmässigt senaste tiden. Nåja så länge han håller sig intakt och utan skador så är jag nöjd.

Toronto hade sämre väder så det känns ändå okej idag. De är nog på gång med Khachanov och Dimitrovs matcher snart. Del Porto Chung javisst, men jag ser mest fram emot Wawrinka vs Nishikori. Hoppas Stan vinner så får vi se Federer - Wawrinka i tredje omgången.
Citera
2018-08-16, 12:17
Medlem
Ni som följt turneringarna i Amerika de senaste veckorna. Kör man med Shot Clock där nu? I så fall, hur tycker ni att det har fungerat?
Citera
2018-08-16, 12:31
Medlem
Stan the man!

Han spelade fantastiskt fin tennis mot Nishikori
Citera
2018-08-16, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Ni som följt turneringarna i Amerika de senaste veckorna. Kör man med Shot Clock där nu? I så fall, hur tycker ni att det har fungerat?

Ja det gör man. Känns som att spelarna rättat sig i ledet, men vissa menar att spelare fortfarande påbörjar serven först efter tiden gått ut och kommer undan med det. Cilic blev varnad i Toronto vet jag. Som TV-tittare är det svårt att uppfatta eftersom man för det mesta inte ser klockan i bild, den har inte blivit en del av grafiken än.

Vore intressant att veta hur snabbt/långsamt genomsnittet per serve varit under dessa Masters-veckor jämfört med förra året.

En annan grej jag hörde var att man i Next Gen-slutspelet kommer förbjuda spelarna från att be bollkallarna att hämta handduken. Man får hämta själv om man håller sig inom tiden. Det hoppas jag når ATP-touren nästa säsong.
Citera
2018-08-16, 16:00
Medlem
Vad tror vi om förändringen av Davis Cup, blir det av? Verkar väl lite så. Vad betyder det för Sverige? I så fall blir det 18 istället för 16 nationer nästa år. Två lucky losers i kvalet i september, kan Sverige bli en av dem?
Citera
2018-08-16, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Vad tror vi om förändringen av Davis Cup, blir det av? Verkar väl lite så. Vad betyder det för Sverige? I så fall blir det 18 istället för 16 nationer nästa år. Två lucky losers i kvalet i september, kan Sverige bli en av dem?

Låter ju som att det röstmässigt gått igenom. Men var har du läst om det där med lucky losers?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in