Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-16, 16:11
  #20977
Medlem
Djokovic släpper ett gem mot Lajovic och Nishikori slår Berdych. Ett litet steg mot normalläge, iaf. Djokovic var absolut inte testad nån gång men han såg iaf bekväm ut på banan igen.
Citera
2018-04-16, 17:04
  #20978
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Pablo Andujar har alltså kommit tillbaka från 2 års frånvaro ( får man nästan säga) vinner en challenge förra veckan och sedan marrakech atp , så kan man också göra....

Armbågsskada, tydligen.
http://www.tennisworldusa.org/tennis...long-process-/
Citera
2018-04-18, 20:22
  #20979
Medlem
barnets avatar
Är både Tsonga och Monfils skadade?
Citera
2018-04-26, 18:46
  #20980
Medlem
40 raka för Nadal på grus... Set alltså, matcher känns ju onödigt att räkna
Citera
2018-04-27, 11:59
  #20981
Medlem
Kan Klizan knipa ett set mot Nadal tro? Han har kvalat in och slagit bra spelare på vägen och ställs nu mot Nadal. Han har vunnit mot Nadal en gång och han är vänsterhänt. 40 raka set vinster för Nadal på grus, frågan är om det stannar där eller vid 41, jag ser inte hur Klizan ska vinna matchen men kanske kan han ta ett set. Men han behöver spela sin absolut bästa tennis för att ha en chans att göra det.
Citera
2018-04-27, 18:13
  #20982
Medlem
Två setbollar i egen serve hade Klizan, närmare än så kom han inte. Rätt bra gjort ändå. 42 raka set på grus för gruskungen nu

Den unge greken Tsitsipas slog Thiem, det var bra gjort. Dimitrov åkte ganska väntat på stryk av Carreno-Busta. Det lär bli en helspansk final i Barcelona.
Citera
2018-04-27, 18:16
  #20983
Medlem
TKD_1337s avatar
Klizan spelade upp sig rejält och det var nära att bli ett tredje set men Nadal är nästan oslagbar i denna form på grus.
Citera
2018-04-27, 18:56
  #20984
Medlem
Jag har nästan glömt hur det såg ut den säsongen då Djokovic ägde Nadal på grus. Jag har svårt att föreställa mig hur nåt sånt skulle gå till. Klizan kom ganska långt med sina stoppbollar idag. Men det räcker ju inte. Lite smartare servar kanske. Kanske nån serve-volley här och där. Hur ska man bära sig åt?
Citera
2018-04-27, 19:24
  #20985
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Jag har nästan glömt hur det såg ut den säsongen då Djokovic ägde Nadal på grus. Jag har svårt att föreställa mig hur nåt sånt skulle gå till. Klizan kom ganska långt med sina stoppbollar idag. Men det räcker ju inte. Lite smartare servar kanske. Kanske nån serve-volley här och där. Hur ska man bära sig åt?

Nadal var ju inte en skugga av vad han är nu den säsongen. Han har bara haft tre säsonger då han varit sämre i RG då har han förlorat eller lämnat WO. Bortser man från skadan när han lämnade WO så var han klart sämst det året Djokovic sopade banan med honom. Man ska komma ihåg att han även slog Djokovic två gånger när han inte spelade sitt bästa.

Självklart så går det att slå honom på grus även när han spelar sitt bästa men jag tror faktiskt inte att det finns någon spelare i hela världen som besitter den kunskapen, så i praktiken så går det inte att slå honom i RG om han spelar på sin högsta nivå. Så ser jag på det.

Ska även tillägga att om spelare som, Federer, Djokovic och Murray hade varit vänsterhänta så hade aldrig Nadal haft så många titlar i RG. Det gör helt otroligt mycket. Sannolikt så hade Federer vunnit minst hälften av sina finaler mot Nadal i RG om han var vänsterhänt. Samma sak med Djokovic och Murray kanske någon enstaka vinst i sina semifinaler.
__________________
Senast redigerad av terribilis 2018-04-27 kl. 19:27.
Citera
2018-04-28, 17:48
  #20986
Medlem
TKD_1337s avatar
En bagel mot Goffin. Nadal lär köra över greken Tsitsipas.
Citera
2018-04-29, 08:36
  #20987
Medlem
Det blir ett prov för att se vad Tsatsipas enhands-backhand går för! =)

Han verkar lovande, Tsatsipas. Fina slag, rör sig bra, gör få misstag.
Citera
2018-04-29, 10:48
  #20988
Medlem
Överraskande att han slog Carreno-Busta. Kanske kan bli något för Grekland, som märkligt nog aldrig haft någon riktigt bra tennisspelare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback