2018-08-13, 08:46
Medlem
Och inte blir det nån Fedal-match den här veckan heller
Citera
2018-08-13, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Det ser riktigt bra ut nu inför framtiden, för 2-3 år sen var jag riktigt orolig att vi skulle få en ATP tour liknande WTA touren när Federer, Nadal och Djokovic stämplar av. 90-talisterna måste bara vara den sämsta generationen tennisspelare vi sett, råsopor hela högen.

Zverev, Shapovalov och Tsitsipas kommer att rädda framtiden. Kyrgios har tyvärr en hel skruvlåda på vift, för honom har tåget tyvärr redan lämna stationen, kanske att han kan vinna en GS eller 2 men han kommer aldrig att bli en all time great.

Att slå 4 top 10 spelare på en vecka är nästan omöjligt, jag vet inte när det hände senast men det måste vara väldigt länge sedan. Tsitsipas är definitivt en framtida utmanare om grand slams.

Håller helt med. Riktigt stor besvikelse den generationen. Men det ser lite bättre ut nu med de som är födda i slutet på 90-talet. Man får inte glömma Edmund och Chung heller. Jag tror de kommer utmana om titlar också.
Citera
2018-08-13, 12:42
Medlem
Geographicas avatar
Jo. Möjligtvis Khachanov och Rublev också
Citera
2018-08-13, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geographica
Jo. Möjligtvis Khachanov och Rublev också

Absolut. Det ser bättre ut för Ryssland än på länge. Davydenko lyckades aldrig riktigt i slams. Man har inte haft någon riktigt bra sedan Safin.
Citera
2018-08-14, 10:05
Medlem
Peterson vände och vann mot Siniakova. Möter troligtvis Mertens i nästa omgång. Kommer gå upp topp-60 på rankingen.
Citera
2018-08-14, 14:07
Medlem
Wawrinka börjar lära sig att vinna matcher igen. Han är nästan jämnare nu än innan skadan haha

Återstår att se om han får tillbaka toppnivån igen.
Citera
2018-08-14, 22:28
Medlem
Bisart hur dåligt systemet är för "Lucky Losers". Den här gången var det Jaziri som fick en räkmacka till andra omgången i en masters efter att Nadal lämnade återbud.

Man borde ändra så att den högst rankade spelaren närmast den positionen i trädet tar den platsen. I detta fallet skulle det blivit Raonic. Så skulle Lajovic och Jaziri spelat emot varandra istället.

Det är ett ganska ruttet system som det är nu att man kan bli belönad så pass mycket trots att man förlorar redan i kvalet!

En annan lösning som kanske är bäst är att sluta med tramset att seedade spelare står över första rundan.
Senast redigerad av terribilis 2018-08-14 kl. 22:32.
Citera
2018-08-15, 01:28
Avslutad
Federer kör i helsvart, eller om det är mörkblått. Uniqlo, alltså. Ser rätt grymt ut, även om det är lite fantasilöst. Dock vita Nike-pjuck.

Fedalovic har nu vunnit 50 grand slams och 90 Masters 1000. Det är drygt 12 år där de vinner varenda GS och 9 år där de vinner varje Masters. Rätt bra.

De som avskyr Nadal, förresten: jag har förvisso respekt för det, eftersom man tenderar att hålla på sin favorit och inte de andra. Men det är lite skoj att spekulera i hur tennisen sett ut om Nadal och Djokovic inte funnits. Vem hade då vunnit deras 30 grand slams? Helt hypotetiskt, förstås. Kanske nån för Söderling, nån till Berdych, nån till Tsonga. Säkert flera stycken till Murray. Men resten hade Federer sopat hem. Bland annat med riktig grand slam (alla 4) 2006 och 2007. Rätt sjukt att tänka: killen hade fan haft runt 40 GS. Och tennisen hade blivit rejält tråkig att följa, även som Federer-fan.

Förstås hypotetiskt, och sen kan man ju mena att Nadal och Djokovic fått Federer att höja sig. Vete fan om det stämmer, dock. Han var helt överlägsen alla runt 2006 och 2007, förutom Nadal på grus (och Nadal på grus lyckades han egentligen aldrig klura ut hur man ska slå, trots ett par 3-setsvinster).

Nu bröt han (Fed) just mot tysken Gojowczyk.
Citera
2018-08-15, 04:53
Medlem
Geographicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Federer kör i helsvart, eller om det är mörkblått. Uniqlo, alltså. Ser rätt grymt ut, även om det är lite fantasilöst. Dock vita Nike-pjuck.

Fedalovic har nu vunnit 50 grand slams och 90 Masters 1000. Det är drygt 12 år där de vinner varenda GS och 9 år där de vinner varje Masters. Rätt bra.

De som avskyr Nadal, förresten: jag har förvisso respekt för det, eftersom man tenderar att hålla på sin favorit och inte de andra. Men det är lite skoj att spekulera i hur tennisen sett ut om Nadal och Djokovic inte funnits. Vem hade då vunnit deras 30 grand slams? Helt hypotetiskt, förstås. Kanske nån för Söderling, nån till Berdych, nån till Tsonga. Säkert flera stycken till Murray. Men resten hade Federer sopat hem. Bland annat med riktig grand slam (alla 4) 2006 och 2007. Rätt sjukt att tänka: killen hade fan haft runt 40 GS. Och tennisen hade blivit rejält tråkig att följa, även som Federer-fan.

Förstås hypotetiskt, och sen kan man ju mena att Nadal och Djokovic fått Federer att höja sig. Vete fan om det stämmer, dock. Han var helt överlägsen alla runt 2006 och 2007, förutom Nadal på grus (och Nadal på grus lyckades han egentligen aldrig klura ut hur man ska slå, trots ett par 3-setsvinster).

Hehe jo, helt sinnessjukt bra meriter/statistik. Murrays 14 Masters 1000 titlar är ganska imponerande men den ovannämnda trion tar det till en ny nivå med runt 30 masters vardera (+ massa GS titlar och andra sjuka rekord).

Det är bara att tacka och ta emot för att de 3 spelarna varit med så länge nu, en jävla massa bra matcher att följa. Kommer nog bli ett vakuum efter dem, även om det har börjat lossna lite nu för nextgen men blir nog lite tomt oavsett. Därmed får man passa på att njuta av och ta tillvara på varje match och turnering dessa övermänniskor deltar i fortsättningen.

Federer går nog och vinner ännu en titel i Cincinatti, jag hoppas det i alla fall

Ps: Liam Neeson hade nog kunnat sno ett antal GS titlar från Federer om han spelat tennis istället för Nadal.
Senast redigerad av Geographica 2018-08-15 kl. 04:58.
Citera
2018-08-15, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl

Jag skulle tippa på att Murray hade haft över 10 slams i alla fall.

Söderling skulle vunnit minst en (kanske fler) om han inte blivit sjuk. Så hade inte Nadal och Djokovic funnits så hade han kanske varit uppe och nosat på Edbergs notering. Vi vet i alla fall att han troligtvis hade haft minst en slam om inte Nadal funnits.

Berdych hade troligen haft i alla fall en titel. Tsonga är mer tveksamt, han förlorade trots allt mot Ferrer i franska. Å andra sådan så missade han fem matchbollar mot Djokovic ett år också. Men han känns tveksam då han inte riktigt har någon vinnarskalle.

Ferrer hade nog tagit franska öppna en gång också.

Jag skulle säga, i kronologisk ordning:
Federer (fler)
Murray (10+)
Söderling (1-3)
Berdych (1)
Ferrer (1)
Wawrinka (kanske några till)
Cilic (kanske 1 till)

Edit: Räknade bort Fed också, ändrade nu.

Sedan så har vi ju Delpo, som jag tycker är svårbedömd med hans skadehistorik, men det är väl inte osannolikt att han hade tagit någon fler slam om det inte vore för Djokovic och Nadal.
Senast redigerad av terribilis 2018-08-15 kl. 13:36.
Citera
2018-08-15, 15:15
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Nej, nej, nej för guds skull Tsonga hade tagit minst tre Grand Slam utan Djokovic och Nadal. Åtminstone en i AO en i FÖ och en i Wimbledon.

Snacka om att Jack Sock överträffade sig själv förra året då allt gick hans väg. Det här året har varit en baksmälla. Han började året som åtta i världen och har nu halkat ner till nummer tjugo. Han har en hel del poäng att försvara nu under hösten så jag undrar var han kommer sluta året någonstans på rankingen.
Citera
2018-08-15, 16:04
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Om det stämmer att Fernando Gonzalez ska ta över som tränare till Elias Ymer då tar jag för givet att Elias forehand får sig en rejäl skjuts framåt.

https://twitter.com/flordenelson
"A su polifacética vida después d peregrinar x el circuito ATP (propietario hípico,entrevistador radial, charlista) Fer González sumará dentro d pronto una nueva labor: entrenador d una nueva promesa del tenis sueco. Su apellido comienza con Y. Más no les puedo contar, disculpen."

"Till sitt mångfacetterade liv efter pilgrimsfärden x ATP-kretsen (Hästägare, radiointervjuer, Talare) Fer Gonzalez kommer snart att lägga till ett nytt jobb: coach till ett nytt löfte inom svensk tennis. Ditt efternamn börjar med Y. Mer kan jag inte berätta, ursäkta mig."

Elias eller Mikael, gissar på Elias.
Senast redigerad av Reggie Hamond 2018-08-15 kl. 16:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in