2018-08-15, 22:46
Medlem
Larasofts avatar
En statsminister som uttalar att det var som en (välorganiserad) militär aktion och polisen som säger att "det var våra vanliga gubbar" mao lokalkriminella. Sådant skapar spekulationer.
Citera
2018-08-15, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Det där polisen sa om att plocka bort de grövsta kriminella från deras bostadsområden låter väl bra när man hör det, men funkar det? Om man plockar bort tio stycken är det väl ganska logiskt att tio nya ersätter vakanserna som uppkommit? Kanske värt att pröva iaf.

Kommentar angående den i Turkiet gripne: Att han greps i Turkiet säger inget om hans nationalitet. Istanbul är ju en flygplats som används för att byta plan till hela mellanöstern. Gissar snarare på ursprung från mer krimbelastade invandrargrupper än Turkar, som för övrigt håller hus i Biskopsgården, inte Frölunda.

Det där har polisen kör rätt länge nu. Typ 10 år? Verkar inte funka. Framför allt för att dom aldrig verkar kunna sy in dessa på långa fängelsestraff. Det är lagarna som måste ändras så att även väldigt unga kan låsas in på riktigt, riktigt långa fängelsestraff. Även för brott som t ex grovt vapenbrott eller rån. Inte bara mord.
Citera
2018-08-15, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Hur är det med svenska fängelser, är de fulla eller? :/
Jo tack! Dom är ganska så fulla med framför allt "svenskar". "Svensk-svenskarna" utgör en mindre andel.
Citera
2018-08-15, 22:48
Medlem
StormaktRods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Det där polisen sa om att plocka bort de grövsta kriminella från deras bostadsområden låter väl bra när man hör det, men funkar det? Om man plockar bort tio stycken är det väl ganska logiskt att tio nya ersätter vakanserna som uppkommit? Kanske värt att pröva iaf.

Kommentar angående den i Turkiet gripne: Att han greps i Turkiet säger inget om hans nationalitet. Istanbul är ju en flygplats som används för att byta plan till hela mellanöstern. Gissar snarare på ursprung från mer krimbelastade invandrargrupper än Turkar, som för övrigt håller hus i Biskopsgården, inte Frölunda.

Var någon som nämnde att Turkiet tar emot Muslimer oavsett nationalitet i ett visst antal dagar, dvs GM var med största sannorlikhet på transit till annat land.
Citera
2018-08-15, 22:48
Medlem
Dr.Necessitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eventor
Nej, du redogör inte alls för på vilket sätt det är utstuderat

Jo, att det är så nära inpå ett val. Om du vidare inte finner det som ett förtydligande nog så besvära dig inte med att leka häftig med mig. Det fungerar inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Eventor
Kan du liksom oss övriga öppna en tidning/webbsida? Det står i samtliga tidningar där du hittar ett uttalande från GBG-polisen - åklagare och polis dementerar klart och tydligt att mörkbruna spöken skulle vara inblandade.

Du är potentiellt, men inte nödvändigtvis för sammanhanget, naiv.
Citera
2018-08-15, 22:51
Medlem
Lägg ner SD konspirationen nu... Inte direkt så att SD behöver bränna bilar för att öka.. Faktiskt bland det dummare jag hört på länge.
Vänsterfolk som sitter fast i tankefängelse är i total panik tydligen.
Citera
2018-08-15, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Necessitas
Jo, att det är så nära inpå ett val. Om du vidare inte finner det som ett förtydligande nog så besvära dig inte med att leka häftig med mig. Det fungerar inte.

Irrelevant - lika säkert som att löven faller på hösten brinner bilarna vid denna tidpunkt på året. (...även detta har polisen nämnt - att det är nu "säsongen" sparkar igång, men du verkar inte bemöda dig vilja öppna en tidning).

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Necessitas
Du är potentiellt, men inte nödvändigtvis för sammanhanget, naiv.

Det är om något ytterst naivt att falla för vilda och verklighetsfrånkopplade konspirationsteorier när polis och åklagare bestämt hävdar motsatsen. Det är rentav korkat.

Du får skaka fram i alla fall en liten gnutta bevis som styrker din tes om du nu skall driva den. Det vill säga annat än vilda fantasier och att det är val snart. Det håller inte riktigt.
Senast redigerad av Eventor 2018-08-15 kl. 22:56.
Citera
2018-08-15, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
En statsminister som uttalar att det var som en (välorganiserad) militär aktion och polisen som säger att "det var våra vanliga gubbar" mao lokalkriminella. Sådant skapar spekulationer.

Om man inte är född i en grotta, och/eller gjort lumpen, så ser man att det inte va en militär aktion. Patetiskt att så många hävdat och fortsätter hävda det.
Citera
2018-08-15, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Polis, åklagare, experter. Ingen ger något som helst stöd åt tokvänsterns tramsargument om att "högerkrafter" skulle ligga bakom. Inte ens Aftonbladet & Expressen driver den linjen. Inte för att dom inte skulle vilja, men för att dom inser att dom skulle skjuta sin trovärdighet fullständigt i sank.
Det är helt enkelt inte troligt, men hur kan dom acceptera att Anders Lindberg driver den tesen ? Är det inte lite pinsamt för dom? Borde dom inte ge AL sparken ?
Förresten hade du nån källa förutom Pettersson bloggen på att det var 5000 bilbränder förra året ?
Citera
2018-08-15, 22:54
Medlem
Dr.Necessitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Polis, åklagare, experter. Ingen ger något som helst stöd åt tokvänsterns tramsargument om att "högerkrafter" skulle ligga bakom. Inte ens Aftonbladet & Expressen driver den linjen. Inte för att dom inte skulle vilja, men för att dom inser att dom skulle skjuta sin trovärdighet fullständigt i sank.

Jag hör vad du säger. Och jag vill att det ska vara så (att det är som du påstår). Men jag väljer att avvakta lite till innan jag drar tummarna längs hängslena och lutar mig belåtet tillbaka.
Citera
2018-08-15, 22:56
Avslutad
Kan några MENA blattar i Paris döda över 200 personer i organiserad attack så är några bilbränder ingenting i jämförelse, kanske var det ett test för det riktiga attentatet för att se hur lång tid dom har på sig.
Citera
2018-08-15, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Ja då tycker jag du ska lyssna på den, de tar upp det med. Det värsta pågick ju bara några år i Borlänge på den tiden, och där finns en till skillnad mot hur man bekämpar brott idag... För jag tror att man verkligen tog våldet på mer allvar då och gjorde vad man kunde för att stoppa den utvecklingen i tid. Även om detta säkert bara varade några år, idag gör man säkert lika mycket fel som resten av landet!

Om man hade låtit gängen i Borlänge/Falun härja lika fritt som man gör idag så hade nog dock Borlänge kunnat slå dagens Malmö ;-)

”I slutet av 90-talet anmäldes fler brott i lilla Borlänge än i hela Stockholm. Ingen annanstans i landet beslagtogs lika många vapen. Rikspolisstyrelsens undersökning visade att var fjärde Borlängebo svarade att de blivit offer för brott.” https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/G1M90B/gitarrer-och-slagtran

Det var verkligen extremt i Borlänge. Det är ju en så mycket mindre stad än Malmö till och med. Så jag kan tänka mig att växa upp där under de åren var riktigt dramatiskt många gånger.

Minns exakt som du säger att våldsbrott togs på ett helt annat allvar då. Det är som att alla bara är helt avtrubbade nu mera. Då var det som att man ansåg att samhället var hotat på allvar. Vilket ju är helt rätt attityd. Folks frihet stod på spel. Nu är det knappt att någon orkar bry sig. Ett mord är ju knappt en nyhet längre. Och då överdriver jag faktiskt inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in