2018-08-15, 22:28
Medlem
Dr.Necessitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
För helvete, läser du inte alla artiklar & länkar där polis & åklagare berättar att det är det "vanliga" klientelet i förorten som ligger bakom.

Nej. Har du? Alla?
Citera
2018-08-15, 22:29
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Necessitas
Nej. Har du? Alla?
Tramsargument som vanligt. Lägg fram ett enda hållbart bevis på att det skulle vara "högerkrafter" som ligger bakom. Ni är så desperata att lögnen är det enda som återstår.
Citera
2018-08-15, 22:30
Medlem
Citat:
Inte ens korkade blattar är så korkade att de på eget bevåg drar igång en så utstuderad bildbrandsvåg över ett så omfattande geografiskt område och på så strategiska ställen, utan att förstå konsekvenserna så här nära inpå ett val. Givetvis är det individer med bestämda politiska avsikter som har triggat detta, och som med en och annan fin slant som betalning, genom andrahandskanaler, gjort dessa små svin till bilbrännare till sina Lee Harvey Oswald:s.

Jag hoppas det innerst inne inte, men detta är mer än annat sannolikt ett drag från den brunaste sidan på den politiska arenan. Och när/om det kommer fram kommer det att drabba partier som inte har ett skit med det att göra. Det räcker med att initiativet kommer från sorgliga anhängare av NMR för att det ska drabba ett helt block negativt.

Och om det visar sig vara (f.d.) SD-anhängare som ligger bakom det hela ... då blir det jävligt tragiskt av alltihop.

Jodå, precis så korkade är dessa kriminella ungdomsblattar, men man ska inte dra alla över en kam såklart.
Citera
Medlem
StormaktRods avatar
Citat:
Inte ens korkade blattar är så korkade att de på eget bevåg drar igång en så utstuderad bildbrandsvåg över ett så omfattande geografiskt område och på så strategiska ställen, utan att förstå konsekvenserna så här nära inpå ett val. Givetvis är det individer med bestämda politiska avsikter som har triggat detta, och som med en och annan fin slant som betalning, genom andrahandskanaler, gjort dessa små svin till bilbrännare till sina Lee Harvey Oswald:s.

Jag hoppas det innerst inne inte, men detta är mer än annat sannolikt ett drag från den brunaste sidan på den politiska arenan. Och när/om det kommer fram kommer det att drabba partier som inte har ett skit med det att göra. Det räcker med att initiativet kommer från sorgliga anhängare av NMR för att det ska drabba ett helt block negativt.

Och om det visar sig vara (f.d.) SD-anhängare som ligger bakom det hela ... då blir det jävligt tragiskt av alltihop.

Jo det är exakt så korkade de är, noll konsekvenstänk/logiskt tänkande öht.
Citera
Medlem
stenkastare650s avatar
Alan Hussen 990407-5737

DOM B15032-17 https://minfil.com/lbl0T4f1b6/B15032-17.PDF
DOM B6352-17 https://minfil.com/jbl7Tffcb3/B6352-17.PDF
DOM B1445-17 https://minfil.com/kflaT5ffbf/B1445-17.PDF
DOM B1313-15 https://minfil.com/iflaTcf8b5/B1313-15.PDF

*Uppdaterad*
Senast redigerad av stenkastare650 2018-08-15 kl. 22:41.
Citera
2018-08-15, 22:33
Medlem
Kolonns avatar
Namnen har börjat droppas och vissa tror fortfarande på Sverigedemokrater
Senast redigerad av Kolonn 2018-08-15 kl. 22:37.
Citera
2018-08-15, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Jag vet inte om rättsystemet alltid har varit såhär slappt som nu. Men jag kan säga såhär: Jag minns på 90-talet hur media/samhället exempelvis såg på kriminella gänget ”Familjen” i Borlänge. Bodde i Dalarna då, och det var verkligen en heelt annan inställning till kriminella då. (Om det nu inte handlar om att just detta var helvita gäng då, men man gör ju såklart ingen sådan skillnad i ett antirasistiskt land)

De beskrevs som ett av Sveriges absolut farligaste yrkeskriminella, och det fanns inte ens en tendens till att någon skulle beskriva dom som ”kids” som bara hamnat på glid. Osv. De ansågs bara vara farliga yrkeskriminella dårar och behandlades precis som om de vore vuxna i media.

När jag i veckan lyssnar på en ny dokumentär om dom blir jag nästan förvånad hur unga de var, när dom var som mest aktiva och farliga var dom bara 15-20 år. De attackerade folk med baseboll-trän redan när de var 15, innan dom knappt ens var myndiga sägs dom ha stulit ett helt förråd med skjutvapen från militären och var tungt beväpnade. ”Kids” är ibland farligast av alla! :-)

Men det var heller ingen pardon från varken media, politiker eller övriga samhället då, man tog ingen som helst hänsyn till deras låga ålder. De ansågs precis lika farliga för samhället och skulle helst bara gripas och låsas in.

Likaså när jag och andra blev misshandlade av ett gäng 16-åringar. Direkt efter på måndag kom polisen till skolan, och man kände därför ett stöd från samhället. (Att alla var vilsna tonåringar och fegade ur att vittna pga hotbilden var en annan sak)

Minns även att poliser kom till skolorna fler gånger och pratade om dessa gäng och berättade vad de tänkte göra åt det, alla som jag minns såg detta som något mycket positivt och det skapade faktiskt en viss trygghet i en tid där våldet hade trappats upp rejält.

För något år sedan läste jag om poliser som skulle åka till skolor i förorter och informera på liknande sätt... ”RASISM! Varför ska polisen göra detta, tror dom att alla invandrare i förorten är kriminella eller!?”

Det är ju absurt, och missförståndsproffsen som vägrar lyssna på andra syften har tagit över. Den som skriker högst vinner. Eller förlorar, berorende på hur man ser på det, de får ju därför inte heller den polisiära hjälpen eller stödet som vi fick.

Och jag vågar knappt ens tänka på hur det är för dagens offer. ”Ja men du vet väl att sånt där hände ju förra årtioendet också, de har nog inte haft en så lätt uppväxt och beter sig säkert därför så. ”Men det där kan ju det och det partiet, stödjer du dom eller!?”.

SUCK. Brottsoffer är långt ifrån prio i den här typen av klimat. Orsaker tar man i andra sammanhang och jag säger inte att det är helt oviktigt, men jag är inte alls säker på att man tar brottsoffer på samma allvar idag eller att de upplever att de får något som helst stöd.

Familjen var inte helvit kan jag tillägga.
Citera
2018-08-15, 22:34
Medlem
Dr.Necessitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eventor
På vilket vis är det "så utstuderat" och vilka "strategiska ställen" talar du om?

Lägg av! Om du inte fattar att områdena där bränderna har härjat är strategiska, då har du nog inte hängt med. På vilket sätt det är ustuderat skriver jag klart och tydligt. Läs istället för att flippa ut halvvägs.

Citat:
Ursprungligen postat av Eventor
Varken polis eller åklagare har hittat något som talar för att detta var organiserat av varken "bruna" eller "mörka" krafter. I själva verket dementerar man saken.

Jag både vill och hoppas att du har rätt.
Citera
2018-08-15, 22:35
Medlem
Dr.Necessitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Korkade blattar från kaozkulturer är faktiskt så korkade att de inte tänker längre än näsan räcker. För dem handlar det om spänningsutlösning. När kaozmänniskor, som lever i kulturer med typ medeltidsvärderingar kommer till 2000-talets Sverige blir det vulkanutbrott.

Ja, vi kan väl hoppas att jag har fel, då.
Citera
2018-08-15, 22:36
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
"I väntan på fängelse" passar det fint att fixa litet bilbränder mm också. Jag orkar inte med det här samhället längre.

Bedrövligt, blir du dömd då ska in till fängelset samma dag. Detta måste bli en lagändring imorgon redan.
Citera
2018-08-15, 22:36
Medlem
Citat:
Lägg av! Om du inte fattar att områdena där bränderna har härjat är strategiska, då har du nog inte hängt med. På vilket sätt det är ustuderat skriver jag klart och tydligt. Läs istället för att flippa ut halvvägs.

Nej, du redogör inte alls för på vilket sätt det är utstuderat och för platsernas "strategiska värde". Du presenterar bara lustiga konspirationsteorier utan någon som helst grund.

Citat:
Jag både vill och hoppas att du har rätt.

Jag har rätt. Kan du liksom oss övriga öppna en tidning/webbsida? Det står i samtliga tidningar där du hittar ett uttalande från GBG-polisen - åklagare och polis dementerar klart och tydligt att mörkbruna spöken skulle vara inblandade. Ridå.
Senast redigerad av Eventor 2018-08-15 kl. 22:41.
Citera
2018-08-15, 22:38
Medlem
Sinclairs avatar
Den despersta vänstrrn kommer att sätta i halsen. Här har de med sd och naxidter mm
Och ör det de vanliga blattarna.

Vem kommer nu att tro på deras fake news?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in