2018-08-18, 17:51
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Inte speciellt vanligt att förortsblattar åker till glesbygden & gör kaoz nej. Det handlar mest om zigenare & andra tjyvar som "försvunnit" däruppe. Även svenska pundare har rönt samma öde.

Min poäng var att man sätter igång dessa bilbränder för att man vet att man kommer undan. På grund av sin klantillhörighet är man skyddad just inom det område där klanen är dominerande. Utanför det egna området har man inget sådant skydd.

Om det var din poäng så ok, även om jag inte tror att kriminella på gatorna inte ditet riskerar att utsättas för gatans rättvisa. Även om de är utanför ett hood.

Men att det finns en informell rättvisa i 'norrländska obygden' som tyst och effektivt avrättar småskurkar är nog en våt dröm som instämmer överens med sanningen. Ja, jag vet att folk mördas även i Norrland.
Citera
2018-08-18, 18:00
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
https://familjen.story.aftonbladet.se
.

Intressant läsning.
Citera
2018-08-18, 18:06
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Intressant läsning.

Vilken ny story! alla där är ju åtalade och sitter inne idag
Citera
2018-08-18, 18:07
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle
Sätt dit kräken för mordbrand, kläm till med livstid,
hårda tider kräver hårda åtgärder

Jag gissar att det inte är långt kvar tills att något EU-land återinför dödsstraffet

Tja ett land som vill bli medlem i EU vill ha dödsstraff och det är anledningen att dom inte får medlemskap.
Så dom här killarna är alltså under 21 år, så förvänta dig inte något större straff. Dom är snart ute igen.
Även om 20 åringen åker för grov mordbrand träder straffrabatterna in.
Nej, inget EU land är för dödsstraff.

Är personerna födda i Sverige, och har svenskt medborgarskap? Kan inte utvisas och det sker vid synnerliga skäl och andra aspekter tittar man på som anknytning osv. PUT innebär att man kan utvisas för brott men det krävs en hel del och används sällan.
Citera
2018-08-18, 18:19
Medlem
prominentens avatar
En fundering:

Bor i GBG och är sjukt upprörd över bilbränderna, hade varit lika upprörd om det hänt i Malmö, Sundsvall eller Borås.

Svenskarna, på jobbet eller i bekantskapskretsen rycker mest på axlarna. Folk verka inte våga prata om detta PÅ RIKTIGT!

Vad kan detta bero på? Rädsla för att bli kallad rasist? Konflikträdsla? Rubbar sinnesfriden när man petar på sin senaste iPad?
Citera
2018-08-18, 18:47
Medlem
ngn som vet vilka som ligger bakom dessa bilbränder?
Citera
2018-08-18, 18:53
Medlem
Slarvigt

Ursäkta mitt sena inlägg och att jag inte läst allt i hela tråden, men finns det något mer än gamla FUP och domar kring de frihetsberövade? Några aktuella dagboksblad eller nåt?

EDIT; Hittade dagboksbladet, men finns det något mer?
Senast redigerad av whatuciswhatuget 2018-08-18 kl. 19:19. Anledning: Hittade dagboksbladet
Citera
2018-08-18, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
En fundering:

Bor i GBG och är sjukt upprörd över bilbränderna, hade varit lika upprörd om det hänt i Malmö, Sundsvall eller Borås.

Svenskarna, på jobbet eller i bekantskapskretsen rycker mest på axlarna. Folk verka inte våga prata om detta PÅ RIKTIGT!

Vad kan detta bero på? Rädsla för att bli kallad rasist? Konflikträdsla? Rubbar sinnesfriden när man petar på sin senaste iPad?

Ungefär som Barcelonaborna går vidare efter senaste terrorangrepp. Man vänjer sig!
Citera
2018-08-18, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fsker
Kan du googla upp den åt oss?

Det var ett inslag på svt om Rinkeby. Men jag kan minas fel. Ska se om jag kan kolla upp det!
Citera
2018-08-18, 19:34
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Inte speciellt vanligt att förortsblattar åker till glesbygden & gör kaoz nej. Det handlar mest om zigenare & andra tjyvar som "försvunnit" däruppe. Även svenska pundare har rönt samma öde.

Min poäng var att man sätter igång dessa bilbränder för att man vet att man kommer undan. På grund av sin klantillhörighet är man skyddad just inom det område där klanen är dominerande. Utanför det egna området har man inget sådant skydd.

Det stora och övergripande problemet är att Svenskar och Svenska rättstraditioner står helt handfallna inför klantraditionerna.
Det Svenska rättssystemet har ingen som helst "moteld" när det gäller brott utförda av klanmedlemmar.

För att få ordning på det hela så måste Sverige anpassa rättssystemet så att kollektiv bestraffning kan utföras...tyvärr!

Om barn "busar" så skall familjen erhålla starka ekonomiska sanktioner såsom indragna bidrag och uppsägningar hos allmännyttan.
Hela kollektiv (läs familjer) skall kunna utvisas om enskilda familjemedlemmar begår brott. Det är först då klanen (familjen) erhåller problem som klanmedlemmar tar sig samman.
Citera
2018-08-18, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
En fundering:

Svaret på det kan du nog bara hitta hos dig själv och hur du känner dina arbetskamrater.

Jag bor i ”bättre” villaförort till Gbg, med gott om vänner i Gbg, och både min familj och bekanta på jobbet strax utanför Gbg pratar om det.
Det vi alla resonerat kring är att det faller SD i händerna på ett positivt sätt, och även hos oss, även om vi inte pratat om personlig politik. Men underförstått är det så. Vet att merparten av dem jag är nära vänner med röstar M normalt sett, men hör på tongångarna att det finns gott om SD i dem. Det är ju också det som visar sig inopinionsundersökningarna.
Citera
2018-08-18, 20:19
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Husqvarnas fotbollstränares familj ska visst vara inblandad på ett hörn enligt vad som sägs från västkusten. Något att gräva i. Har svårt att se honom ha kvar sitt jobb efter det här.
Deras fotbollstränare heter B*nj*m*n W*estm*n. Från deras wiki står att läsa:

Citat:
En allvarlig händelse inträffade under 2010. Omklädningspaviljongen brann ner till grunden och var inte klart uppbyggd förrän hösten 2013.

Citat:
I oktober 2016 förvärvade föreningen, genom sitt helägda bolag Vapenvallen AB, Galleri Smedbyn. Leif "Brand-Johan" Johansson sålde sitt livsverk. Syftet är att föreningen tillsammans med många andra organisationer ska skapa ett aktivitetshus.

Är det hela hans familj som är inblandad?
I så fall lär han nog få gå.

Är det bara någon son eller så lär han nog själv fundera på timeout.

Det känns som om du saknar lite detaljer i ditt inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in