2018-08-10, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macke1170
Nån som vet om Livgardet kommer ha en introduktionshelg för oss som börjar GU 17 september?

Gemensam introduktionshelg för båda utbildningsstarterna skedde i Maj.
Citera
2018-08-11, 11:30
Medlem
Saken kanske har avhandlats tidigare i tråden, men får man ta kosttillskott under GMU och fortsatt utbildning?
Citera
2018-08-11, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.S.
Saken kanske har avhandlats tidigare i tråden, men får man ta kosttillskott under GMU och fortsatt utbildning?
Ja
Citera
2018-08-12, 14:00
Medlem
CheeseHDs avatar
Får man göra GU om man är bipolär?
Citera
2018-08-12, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CheeseHD
Får man göra GU om man är bipolär?
Olika fall bedöms olika. Men i ditt fall, skulle jag säga nej.
Citera
2018-08-12, 16:18
Medlem
Någon mer här som ska gå mot att bli Sonaroperatör? Eller någon som har jobbat inom området och skulle vilja dela med sig om hur det är?
Citera
2018-08-12, 18:27
Medlem
Hej på er! Någon som har en aning om hur lång tid det brukar ta från rekrytteststillfället till själva antagningsprövningen? Om jag precis slutfört rekryttestet, har jag då månader på mig eller är det bara en fråga om dagar?
Skulle nämligen vilja trimma till fysiken en sista sväng innan antagningsprövningen.
Citera
2018-08-12, 22:49
Medlem
CheeseHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4tusen
Olika fall bedöms olika. Men i ditt fall, skulle jag säga nej.
Och vem fuck är du
Citera
2018-08-13, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjos
Hej på er! Någon som har en aning om hur lång tid det brukar ta från rekrytteststillfället till själva antagningsprövningen? Om jag precis slutfört rekryttestet, har jag då månader på mig eller är det bara en fråga om dagar?
Skulle nämligen vilja trimma till fysiken en sista sväng innan antagningsprövningen.

Detta gäller i alla fall för dom som söker frivilligt, kan inte svära på att det är samma för pliktkallade.
Så fort du får rekryttestet godkänt har du möjlighet att boka in en dag för själva antagningstestet.

Du får en kalender där du kan boka max 90 dagar frammåt i tiden från när du påbörjade din ansökan.

Tex, påbörjade du rekryttestet 2018-06-01 har du till 2018-08-30 på dig att hitta den tid.

Det är numer dock väldigt svårt att hitta tider då det bara finns två kontor att göra testerna på. Stockholm och Malmö (om jag minns rätt).

Nya tider släpps varje måndag och man bör logga in varje morgon och kolla om det finns nya tider. Folk avbokar osv.

Var förberedd på att kunna åka med väldigt kort varsel.
Citera
2018-08-14, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B0lenq
Någon mer här som ska gå mot att bli Sonaroperatör? Eller någon som har jobbat inom området och skulle vilja dela med sig om hur det är?

Tror vi är minst tre iallafall!
Citera
2018-08-15, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B0lenq

Citat:
Ursprungligen postat av Appe-Appeani

Bara undrar: sökte ni till denna befattning på eget initiativ, eller blev ni rekommenderade att söka till den efter testresultat och samtal?
Citera
2018-08-16, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Appe-Appeani

Härligt! Vart kommer ni ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto