Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-16, 13:17
  #1033
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.S.
Bara undrar: sökte ni till denna befattning på eget initiativ, eller blev ni rekommenderade att söka till den efter testresultat och samtal?


Sökte på eget initiativ!
Citera
2018-08-16, 17:21
  #1034
Medlem
Efter mönstring blev jag rådd till flygmekaniker och sedan kanske vidare till flygtekniker, eftersom jag fick bra på intelligenstestet och är intresserad av flyg och teknik.

Vad tycker ni jag borde skriva in mig som till lumpen? Känns lite tråkigt med mekaniker/tekniker i flygvapnet då man kanske inte kommer ut och gör så mycket(?). Är det bättre att gå mot typ vapentekniker eller annat inom marinen istället? Eller kanske något mer "varierande" inom flyget? Kan tillägga att fysiken ser bra ut men inte jägarbra kanske.. Vill gärna göra utlandstjänst i framtiden.

Kom gärna med tankar och förslag!
Citera
2018-08-16, 19:49
  #1035
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B0lenq
Sökte på eget initiativ!

Försökte skicka ett PM så att det inte blir så chattliknande i tråden, men det gick inte då du tydligen är ny här.


Bara undrar vad som fick dig intresserad av just den befattningen. Man kan sedan gå vidare och bli sonarbefäl, har jag för mig att jag läste. Skulle själv vilja göra GU.
Citera
2018-08-16, 21:44
  #1036
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.S.
Försökte skicka ett PM så att det inte blir så chattliknande i tråden, men det gick inte då du tydligen är ny här.


Bara undrar vad som fick dig intresserad av just den befattningen. Man kan sedan gå vidare och bli sonarbefäl, har jag för mig att jag läste. Skulle själv vilja göra GU.


Hade tydligen gjort för lite inlägg. Men jag visste att jag ville göra någonting inom marinen.
Känner ganska många som jobbar inom det marina så antar att det är därför.
Just Sonaroperatör vet jag inte varför jag sökte. Pratade med en polare som pluggar till Officer, han förklarade lite och det lät skoj!
Citera
2018-08-16, 22:20
  #1037
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.S.
Bara undrar: sökte ni till denna befattning på eget initiativ, eller blev ni rekommenderade att söka till den efter testresultat och samtal?

Visste att jag ville gå mot flottan, i samtal med min "handledare" så var det denna positionen han rekommenderade utifrån mina resultat då den andra tjänsten jag var intresserad av redan var full.
Citera
2018-08-16, 22:21
  #1038
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B0lenq
Härligt! Vart kommer ni ifrån?

Det avslöjar man ju inte här. Men vi lär ses på besökshelgen!
Citera
2018-08-16, 23:15
  #1039
Medlem
moderndators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appe-Appeani
Visste att jag ville gå mot flottan, i samtal med min "handledare" så var det denna positionen han rekommenderade utifrån mina resultat då den andra tjänsten jag var intresserad av redan var full.
Får man fråga om du mönstrade via plikt eller frivilligt?
Citera
2018-08-16, 23:42
  #1040
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Appe-Appeani
Det avslöjar man ju inte här. Men vi lär ses på besökshelgen!

Kommer tyvärr inte på besökshelgen, sticker utomlands ett tag innan jag rycker in. Men vi syns den 17e!
Citera
2018-08-17, 20:37
  #1041
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B0lenq
Hade tydligen gjort för lite inlägg. Men jag visste att jag ville göra någonting inom marinen.
Känner ganska många som jobbar inom det marina så antar att det är därför.
Just Sonaroperatör vet jag inte varför jag sökte. Pratade med en polare som pluggar till Officer, han förklarade lite och det lät skoj!

Citat:
Ursprungligen postat av Appe-Appeani
Visste att jag ville gå mot flottan, i samtal med min "handledare" så var det denna positionen han rekommenderade utifrån mina resultat då den andra tjänsten jag var intresserad av redan var full.

Då får jag gratulera till att ni blev antagna!
Citera
2018-08-19, 10:53
  #1042
Medlem
CheeseHDs avatar
Hur funkar cykeln? Hur länge pågår uppvärmningen och vad ska man ligga på för rpm?
Citera
2018-08-19, 18:02
  #1043
Medlem
moderndators avatar
Imorgon är det inryck, bland annat vid amf1 men även vid andra regementen. Lycka till!
Citera
2018-08-20, 12:51
  #1044
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderndator
Får man fråga om du mönstrade via plikt eller frivilligt?

Helt frivilligt!

Citat:
Ursprungligen postat av W.S.
Då får jag gratulera till att ni blev antagna!

Stort tack!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback