Citat:
Kan det vara så enkelt att barnen sov hos SD, kompisar eller mor-/farföräldrar och HD jobbade?
Ganska vattentät och snabbkollat alibi mot passage- och registersystem.
Detta i kontrast till alla konspirationsteorier...
OVS: DETTA ÄR BARA EN ENKEL TANKE UTSN KUNSKAP ATT DET VERKLIGEN FÖRHÅLLER SIG SÅ!!!
Ganska vattentät och snabbkollat alibi mot passage- och registersystem.
Detta i kontrast till alla konspirationsteorier...
OVS: DETTA ÄR BARA EN ENKEL TANKE UTSN KUNSKAP ATT DET VERKLIGEN FÖRHÅLLER SIG SÅ!!!
Ja, detta var ju en av de förklaringar som nämndes som trolig anledning när vi spekulerade här just innan. Att HD haft bra alibi. Men även om HD inte är/ses som MGM så i och med att man/polisen/åklagare ändå verkat tro att SD varit/är GM så undrar jag ändå varför att man inte verkat tänkt tanken att denne kunnat ha tillgång till och använt HDs hem. Ifall SD haft nyckel dit (för att enklare kunna hantera att de har barnen olika veckor och han kanske behövt hämta glömda klädplagg till ett barn t ex), så kan han ju som GM kunnat ha gagn av HDs bostad då den var så nära LWs även om HD själv har klockrent alibi och utan att ha kännedom om något befunnit sig på jobb osv. Dvs, jag finner att så länge SD är misstänkt i rättsväsendets ögon så borde HDs hem vara av visst intresse även om man ser på henne som ett offer för omständigheterna och fri från misstankar själv. Hennes hus står nära både BOs hus och FP och detta hus har en stark koppling till den man som de plockat in två gånger. Därav ställde jag och Carina78 frågan till Moralens Väktare om hen kan säga något kring detta och hur polisens tankegångar gått här. Det kan ju finnas aspekter som vi som spekulerat kring detta helt missat här och jag skulle gärna vilja släppa detta med HDs hus genom att få insikt om avspärrningar och prioriteringar här. Men det kanske inte får komma ut börjar jag tänka då ingen läcka finns där från MV.
Och hade SD haft alibi för kvällen ifråga genom att ha varit hemma med barnen medan HD jobbat så begriper jag inte hur åklagare dristat sig till att få honom häktad inte bara en gång utan rentav två gånger. Något stämmer här inte. Även om man ska ha sunda kritiska invändningar mot att rättsväsendet alltid fungerar som det ska så har jag svårt att tro att åklagare är så dum att hon försöker få SD fast för mord två gånger på raken om han har alibit att han varit hemma med vittnen hela kvällen. Något måste ju vara svårt för SD att bevisa för att rentvå sig oavsett om han är skyldig eller ej.