2018-08-15, 16:30
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Tanken har slagit mig också, att det vore logiskt att söka HDs hus. Utan att tro att hon är inblandad så kan mgm haft tillgång till hemmet. Men det är ju inte helt enkelt att få till en husrannsakan hos någon som inte själv är misstänkt, eftersom det är ett tvångsmedel och vi skyddas mot statligt maktmissbruk (som intrång) i Europakonventionen. Vågar inte svära på exakt hur, men som jag har förstått får polisen bara gå in hos någon som inte är skäligen misstänkt om brottet har begåtts på platsen, om mgm greps där, eller om det finns väldigt konkreta omständigheter som gör att man kan förvänta sig att hitta bevisning där.
Vad det var i detta fall vi ju inte, men kanske fanns det inget som pekade på att han skulle ha lämnat något där? Eller kanske var det släkt/vänner på besök hos HD som har intygat att han inte var där vid tiden runt mordet?

Nej, instämmer i dina tankar. Det måste ju nästan till något slags släkten på plats-alibi för att inte HDs hem ska ses som intressant åtminstone ur aspekten av att man har en MGM som GM kunnat nyttja bostaden för att t ex röja bevis, tvätta sig osv. Släkten i detta fall borde å andra sidan väga lätt i en utredning då HD själv har motiv och sekundärt om än svagt då även hennes närstående som t ex föräldrar. Men ja, polisen kan ju ha velat men inte fått tillstånd pga hur lagen ser ut. Därav skulle jag så gärna vilja höra just MVs tankar kring detta då jag fått intrycket av att hen har viss insyn, direkt eller indirekt i utredningen på något slags hörn. Moralens Väktare, kan du kasta ljus på detta?
Citera
2018-08-15, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Det Fetande : Helt rätt

Du får tro och spekulera hur mkt du vill, men lägg ner att polisen inte släpper avspärrningen till dödsboet. Finns anledning att dom inte gör det pga mordet.

Igår visste du, i dag har du ändrat dig som vanligt. Att diskutera med dig är som att diskutera med ett träd i blåst.
Läs sista ordet i mitt utlägg: ”NOG”. Vet inte hur du tolkar det, men alla andra förstår NOG att det är mitt antagande.

Varför försöker du hela tiden vända och vrida, omskriva och baktala mig? Vad är din agenda? Att föra tråden framåt? Knappast...
Citera
2018-08-15, 16:35
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag tror att LW, kanske omedvetet, satte en hel del hjärtan i brand genom åren. Kanske det måste utredas om Myst-ägaren till Mordgåtan (MA*GBO*K) är ett av dessa hjärtan? Har dock inte hunnit se några kopplingar dem emellan mer än geo ännu - han kanske är en Equmenian?

Det är mitt intryck också. Lägger man ihop olika beskrivningar av LW och tvättar bort de värderande tolkningarna från olika sidor så framstår oavsett bilden av en utåtriktad och karismatisk kvinna som säkert kunnat missuppfattas av män som trott att hennes glada kommunikation var menat som mer. Är man kvinna i en mansdominerad hobby så kanske förutsättningarna för sådana missförstånd blir fler också. Förekommer M*g-b*k i LWs geocachinggäng? Noterade att LW behövt hjälp av vännern C*ij* för att lösa den svåra mysten (rätt uttryck?) som varit henne behjälplig.
Citera
2018-08-15, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Hur ska du ha det? Håller polisen avspärrningen tills de är klara eller inte?

Polisen har inte rätt att hålla en avspärrning om det inte finns skäl för det. Finns ej skäl så släpps avspärrning, det oavsett om anhöriga vill ha tillgång till bostaden eller ej. Ej heller har det någonting med dödsbo, bouppteckning och annat. Hur beslag görs och på vilka grunder, styrs strikt genom rättegångsbalken.
Jag TROR bestämt att polisen är klara på plats. Jag TROR bestämt att allt inte är klart med bouppteckning, besittningsrätt och allt det där, så polisen har inte en juridisk person att lämna nycklarna till.

Är det så svårt att ta in vad jag menar, eller tjafsar ni bara för tjafsandes skull?

Jag är 99.99% säker att hennes hem inte är MP. Jag är 99.99% säker att polisen har bärgat allt av intresse från lägenheten.
Citera
2018-08-15, 16:46
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag TROR bestämt att polisen är klara på plats. Jag TROR bestämt att allt inte är klart med bouppteckning, besittningsrätt och allt det där, så polisen har inte en juridisk person att lämna nycklarna till.

Är det så svårt att ta in vad jag menar, eller tjafsar ni bara för tjafsandes skull?

Jag är 99.99% säker att hennes hem inte är MP. Jag är 99.99% säker att polisen har bärgat allt av intresse från lägenheten.

Oj, har du direktkontakt med mördaren eller ingår i utredningen?
Citera
2018-08-15, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Nej, instämmer i dina tankar. Det måste ju nästan till något slags släkten på plats-alibi för att inte HDs hem ska ses som intressant åtminstone ur aspekten av att man har en MGM som GM kunnat nyttja bostaden för att t ex röja bevis, tvätta sig osv. Släkten i detta fall borde å andra sidan väga lätt i en utredning då HD själv har motiv och sekundärt om än svagt då även hennes närstående som t ex föräldrar. Men ja, polisen kan ju ha velat men inte fått tillstånd pga hur lagen ser ut. Därav skulle jag så gärna vilja höra just MVs tankar kring detta då jag fått intrycket av att hen har viss insyn, direkt eller indirekt i utredningen på något slags hörn. Moralens Väktare, kan du kasta ljus på detta?
Kan det vara så enkelt att barnen sov hos SD, kompisar eller mor-/farföräldrar och HD jobbade?
Ganska vattentät och snabbkollat alibi mot passage- och registersystem.
Detta i kontrast till alla konspirationsteorier...
OVS: DETTA ÄR BARA EN ENKEL TANKE UTSN KUNSKAP ATT DET VERKLIGEN FÖRHÅLLER SIG SÅ!!!
Citera
2018-08-15, 16:48
Medlem
Citat:
Oj, har du direktkontakt med mördaren eller ingår i utredningen?
Är du ironisk eller inte läskunnig?
Citera
2018-08-15, 16:49
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:

Det har jag förstått att det är vad du tror. Men du har fel. Polis får inte behålla en avspärrning om det inte finns skäl för det. Med andra ord; om polis vore säker på att inget mer behöver göras i bostaden, hade avspärrningen hävts.
Senast redigerad av Netherworld 2018-08-15 kl. 17:24. Anledning: stavfel
Citera
2018-08-15, 16:49
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Jag tror att LW, kanske omedvetet, satte en hel del hjärtan i brand genom åren. Kanske det måste utredas om Myst-ägaren till Mordgåtan (MA*GBO*K) är ett av dessa hjärtan? Har dock inte hunnit se några kopplingar dem emellan mer än geo ännu - han kanske är en Equmenian?

Hjärtat sitter förvisso i bröstkorgen, centralt bakom bröstbenet och orienterat något mot babord. Det är kanske inte där det har brunnit. Somliga bryr sig inte om att se efter, dock...
Citera
2018-08-15, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det har jag förstått att det är vad du tror. Men du har fel. Polis går inte behålla en avspärrning om det inte finns skäl för det. Med andra ord; om polis vore säker på att inget mer behöver göras i bostaden, hade avspärrningen hävts.
Och nycklarna hade lämnats till?....
Citera
2018-08-15, 17:03
Bannlyst
Citat:

Den som ska ha dom!
Inte UW eller några barn.

Föresten varför undrar du om nycklarna?
Senast redigerad av Banannn 2018-08-15 kl. 17:41.
Citera
2018-08-15, 17:05
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Dödsbodelägarna förstås. I detta falla alltså barnen eller kanske deras vårdnadshavare...

Tror du polisen tänker hålla huset avspärrat till barnen är myndiga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in