Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-15, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag undrar vad Hagwall egentligen tänkte när han klistrade upp judenäsor på bl.a Moderaternas affischer och på tågfönster, och hur han tror att det kan gynna AfS i deras valkampanj.

AfS övriga åtgärder förstår jag väldigt väl. De är väl uttänkta och det är smarta personer som kläckt fram dessa idéer. Men det här med näsor, ja, här går jag bet.

Jag gissar att Hagwall gjort detta helt på eget bevåg, men vad tänkte han egentligen?

Det var en sen lördagkväll och han verkar ha druckit och var uppenbarligen omdömeslös (inte nödvändigtvis med näsorna i sig, utan vad gäller platsen och tiden och tjafsandet med random svartskallar). Han gjorde det på eget bevåg och tänkte nog ingenting särskilt. Hanterar AfS detta rätt kommer det inte påverka något alls.
Citera
2018-08-15, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
När folk med sunt förnuft på flashback börjar att kritisera er, hur tror ni då "vanligt" folk kommer att betrakta er.

Haha till åt mig att skratta, sunt förnuft representeras inte av skitnödiga SD-Boomers som är mer pk än etablissemanget. Tack för att du gav mig ammunition med dina substanslösa inlägg och desperation, det är bara att visa upp för de som ännu inte beslutat sig i frågan att välja Det riktiga sunda förnuftet in i Sveriges riksdag.
Citera
2018-08-15, 16:46
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
judar och deras näsor representerar en viss typ av människor.

Fast det sa han ju aldrig. Eller?
Citera
2018-08-15, 16:47
Medlem
Doktor Porks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Lill-Tobbe Andersson, som vill bögifiera Sverigedemokraterna, har alltså anslutit sig till alkisen Mattias Karlssons hets mot Alternativ för Sverige. Det var ju föga förvånande.
Nej med tanke på att Tobias Andersson angav just Mattias Karlsson som sin stora politiska förebild i podden 14 frågor, och lovordade hans fasta ideologiska förankring och att ingen kan mäta sig med honom inom SD så kan man väl bara dra slutsatsen att Tobbe sitter där han sitter för att han ställt in sig hos Mattias Karlsson. Det var lite cringevarning 10 minuter in i denna intervjun. För övrigt rätt intressant intervju om man vill se vad man lyfter fram för personer som SD:s framtid. Det här är en av de allra kortaste intervjuerna den här podden gjort, och det är ju ingen komplimang direkt.

https://www.acast.com/24fragor/14.tobiasandersson-talespersonungsvenskarna
Citera
2018-08-15, 16:48
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag undrar vad Hagwall egentligen tänkte när han klistrade upp judenäsor på bl.a Moderaternas affischer och på tågfönster, och hur han tror att det kan gynna AfS i deras valkampanj.

Han tror att det är edgy att åltrajta, inspirerad av t.ex. Nordiska "Finspånghögern". Men det är mest omoget och inte alls trumpskt, utan mest sunkig 4chan-nivå. Nordisk Ungdoms senaste spratt är däremot ett exempel på mycket bra mem-krigande.

Hagwall m.fl. borde fokusera mindre på att försöka vara cool, och mer på att hålla huvudet kallt.
Citera
2018-08-15, 16:49
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Sluta ge oss så mycket material att jobba med då.

Du inser väl att du kommer att kastas ut ur Sverigedemokraterna om partiledningen får veta vad du har skrivit här? Det är blattar hit och svartskallar dit, det vill säga ett språkbruk som ger Jimmie Åkesson huvudvärk. Att du är en patetisk pundare (Krypton? Really?) lär ju inte göra saken bättre när din framtid i partiet ska bedömas.
Citera
2018-08-15, 16:51
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
AfS' ledning bör ha klart för sig att om de utesluter Hagwall eller pudlar på den här punkten, då är de rökta. Då är förtroendet helt borta. Jag kommer definitivt inte att rösta på eller stötta ett sådant parti, och är så pass bekant med vilka som i övrigt sympatiserar med partiet att jag törs säga att det är väldigt många som kommer att reagera likadant. Pudlar man nu visar man att man inte är ett dugg bättre än SD och kommer att låta MSM och svenskhatande antirasister avgöra vilka hållningar som anses vara gångbara inom partiet.

Det enda rätta nu är att Gustav och AfS går ut och öppet försvarar Hagwall i alla sina kanaler. De behöver inte försvara några klistermärken eller gå in specifikt på den frågan, men de bör vara väldigt tydliga med att Hagwall blir kvar i partiet och partistyrelsen och att de inte viker sig för några yttre påtryckningar. Det är viktigt för fortsättningen (fler attacker av den här typen kommer) att inte ge fienden en millimeter. INGET JÄVLA URSÄKTANDE!
Om Kasselstrand inte backar kring näsgate, och har kvar Hagwall efter detta, då har han fan balls alltså Samtidigt kan han räkna med att både han och AfS kommer att få problem och grillas av MSM. Risken finns också att många potentiella AfS-väljare kommer att låta bli att rösta på AfS efter detta. Man måste ha i åtanke att AfS får deras primära väljare från just SD, ett filosemitiskt, pro-israeliskt parti, och dessa potentiella AfS-väljare, tidigare SD-väljare, är liksom inte "hardcore" "rödpillade" typer.

I alla fall så står Kasselstrand inför en knepig situation här, där han har att välja mellan att vara principfast eller cuck. Oavsett hur han gör, så kommer han att bli fördömd från det ena eller det andra hållet. Personligen kan jag tycka att Hagwall bör uteslutas inte pga judesnoken utan pga oseriöst och oprofessionellt beteende (hade han klistrat en helt oetnisk clownnäsa på Tuffe Uffe och snackat som en Mr. Spock autistrobot med blattinnan så hade det faktiskt varit rätt illa det också). Jag menar, det här är liksom inget en seriös man gör; hade Steve Bannon gått runt och klistrat roliga judenäsor på Hillary så hade nog även Trump haft svårt att hålla kvar honom. Och den som säger att Hagwall var berusad snackar bara skit; Hagwall såg spiknykter ut på klippet.

Med det sagt så sitter jag inte och yrkar på att Kasselstrand måste utesluta Hagwall. Det är upp till Kasselstrand liksom.
Citera
2018-08-15, 16:52
Medlem
Allt enligt planerna med högerpopulistiska partier fångar man upp dom som inte gillar SD.
Slut resultat dom kommer inte in i rikstan och SD Kommer inte vidare.

För fan ni måste fortsättat rösta på SD.

Alternativ för Sverige kommer det inte gå bra för för dom är ett nytt parti...
Citera
2018-08-15, 16:56
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Du inser väl att du kommer att kastas ut ur Sverigedemokraterna om partiledningen får veta vad du har skrivit här? Det är blattar hit och svartskallar dit, det vill säga ett språkbruk som ger Jimmie Åkesson huvudvärk. Att du är en patetisk pundare (Krypton? Really?) lär ju inte göra saken bättre när din framtid i partiet ska bedömas.

Språkbruket har jag lagt av med och offentligt tagit avstånd från. Jag har erkänt att det ser illa ut. Den typen av språkbruk har jag använt mig av mot kriminella utlänningar som gett sig på svenskar, inte hela folkgrupper. Jag hatar inte alla muslimer. Jag hatar inte hela folkgrupper. Jag kommer dock inte uttrycka mig så igen, eftersom det är dehumaniserande. Jag tar öppet avstånd från den typen av affekt-inlägg jag skrivit här på forumet.

Missbruket har det gått många, många år sedan jag lämnade bakom mig. Det är inte heller något jag är stolt över, men det är historia.

Jag har inte för avsikt att jobba inom partiet.
Citera
2018-08-15, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Sluta ljuga.

Jag har varit rent av rabiat när det kommer till att belysa hatet mot svenskar. Jag har belyst invandrares våld mot svenskar i flera år. Detta är den främsta anledningen till att jag blivit kallad rasist och nazist genom åren, sannolikt av många av er.

Jag vill att svenskar ska inkluderas i lagen om hets mot folkgrupp, eftersom jag är trött på alla angrepp mot den svenska befolkningen. Så vänligen sluta sprida lögner om mig.

Jag ställde frågan:

Citat:
Varför är SD, deadset och Regulus så upptagna av etniskt hat mot judar, när de uppenbarligen kan bortse från hat, våld och ifrågasättande av etniska svenskar?

Du backar upp ett parti vars partiledare på en direkt fråga om etniska svenskar sagt att "få nu levande människor är att betrakta som sådana". Personligen klagade jag över det uttalandet från dag ett och har gjort det sedan dess.

Gjorde du det? Du sitter och hysteripostar om sossarnas förmenta antisemitism och spammar den här tråden med anklagelser - men är helt bekväm med de bokstavligt talat ultranazistiska blodrenhetskriterierna din partiledare sätter på svensk etnicitet. Givetvis är det få om några etniciteter som är helt oförändrade sedan istiden - men det är bara svensk etnicitet Åkesson underkänner.

Hade du varit OK med att Åkesson "löste" problemet med etniskt hat mot judar med att "få nu levande människor är att betrakta som sådana"?

Om du kan titta åt en annat håll när svenskar ifrågasätts till sin själva existens och lika folkrätt, varför engagerar antisemitismen så väldigt?
Citera
2018-08-15, 16:59
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard

Men AfS har ju ingen politik som är direkt annorlunda än SvP? Låt gå att de kan tänka sig acceptera en något större närvaro av rasfrämlingar än vad SvP kunde. Personligen har jag hela tiden betraktat AfS rent ideologiskt som SvP 2.0, givetvis något liberalare och mindre rasistiskt än SvP, men ändå i stort sett samma grej. Vad före detta SDU och nuvarande AfS gänget inte har fattat, är att SD:s "liberalisering" är helt enkelt så man måste förhandla när man inte har 51%. SD kompromissar inte för att de tycker är kul utan helt enkelt för att försöka möta sjuklövern halvvägs. Man kan liksom inte köra ett totalt autist-idealistiskt race när man förhandlar i en parlamentarism och inte har majoriteten av alla mandat osv. Kommer AfS in i riksdagen så kommer de gå precis samma väg som SD om de har tänkt få något inflytande, alltså för att öka deras väljarbas. Annars kommer de hålla sig strax över riksdagsspärren i många år framöver. Om de överhuvudtaget kommer in alltså.

Precis. Ängsligheten kommer att bli total bland dessa följeslagare dagen då Kasselstrand faktiskt tar tag i problemet och utesluter nästa person som drar paralleller till den eviga juden. Det ska bli riktigt underhållande att se Flashbacks ODESSA sekt explodera av ilska.

Lika mycket kommer ängsligheten att bli total bland de vettigt funtade medlemmarna som var med från början, när de inser att deras parti har alienerats inför allmänheten och endast diskuteras på Nordfront, bara för att Kasselstrand hade beröringsskräck och förblev passiv allt eftersom åren gick och skandalerna ökade.
Citera
2018-08-15, 17:00
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Jag förväntar mig att man vill införa en röd dag i Sverige för mordet på Reinhard Heydrich.
Partimedlemmarna kommer att bjuda in David Irving för att prata om "dom där 6 miljoner judarna..." på partikongressen. Valstrategen inför 2022 blir ju självklart David Duke, vem annars?

Och mitt i alltihop sitter Kasselstrand och undrar om han borde utesluta någon eller inte

Koka soppa på en spik. Bygga halmgubbe av en liten näsa. Det blev viss en hel halmgubbearmé.

Citat:
Bara i din värld så är det PK att reagera när folk sitter och snackar om att judar ska kontrolleras, och att det är okej att sitta och säga att judar och deras näsor representerar en viss typ av människor.

När man bygger halmgubbearmé av en liten näsa, så är det i högsta grad PK.

Citat:
Kasselstrand står inför två enkla val. Göra sig av med SvP falangen i det här partiet, eller också förlora all legitimitet utåt. Det kommer inte bli svårt för media att övertyga andra att ni inte är annat än ett systerparti till NMR.

SvP-falangen hör till AfS, liksom diverse thaigubbar, judar och bögar. NMR vill dock hålla sig på sin egen sekteristiska kant.

AfS' mål är att bli ett STORT parti. Man har byggt en bättre fundament för att bli ett brett maktparti än vad SD har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in