2018-08-15, 11:45
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Det är ju självklart att det handlar om en grupp individer som inte lever efter samhällets regler och normer. De lever i ett utanförskap där de fullständigt skiter i konsekvenserna och de följer inte media eller bryr sig om politik.
Det finns andra grupper som lever på ungefär samma sätt, men de begår inte brott mot tredje part på samma sätt. De håller inte på med skadegörelse eller förstör för vanliga människor.

De gör motorcyklar och håller sig på sin kant av samhället, men de bryr sig inte heller om konsekvenser, samhällets regler och normer.

Bilbränderna är självklart anlagda av ungdomar med invandrarbakgrund. Att tror att det är Anders, Johan och Mikael från Hovås / Billdal som åkt in till Frölunda för att tända på bilar är naivt.
Man är inte rasist för att man säger vem som gör det.
Rasism är ngt annat
Citera
2018-08-15, 11:47
Medlem
HellsKitchenNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaggyme
Den främlingsfientlige akademikern Ann Heberlein gick på det. Det är tur att inte resten av svenska folket är lika lättlurade och bakom flötet.

Den militära precisionen, tajmingen på olika håll samtidigt och uppdelningen mellan de olika brännarna med olika uppgifter tyder på noggrann och omsorgsfull planering av militär art a la NMR.

Uniformeringen i helsvart tyder på att det var högerfolk som slog till för att misskreditera invandrarungdomar i problemförorter för att ge det bruna blocket en skjuts i valet.

Forskarna är också överens om att ingenting tyder på brådska eller slarv. Det här var attacker från folk som visste vad dom ville . Att diskussionen härinne går på i sin drömska hatlunk väcker knappast nån förvåning.

Härinne är det självklart att det var invandrarungdom som skred till verket. Fan trot. Heberleins självklara utpekande av dem hon hatar väcker löje hos självständigt tänkande människor. Löje.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4dAQxq/forskare-om-branderna-verkar-inte-vara-upprorda-arga-man/promo

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4dAQxq/forskare-om-branderna-verkar-inte-vara-upprorda-arga-man/promo

Tror du verkligen på det själv? Går du på droger?
Citera
2018-08-15, 11:48
Medlem
aina08s avatar
4 nya bränder i natt. Bara 4, alltså har allt återgått till det normala.

https://www.aftonbladet.se/a/kajLKQ

Lite konstigt att det inte startats något upplopp i förorterna runt Stockholm till följd av detta, men de kommer kanske.
Citera
2018-08-15, 11:49
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jo, jag vet - folk känner inte riktigt till hur mycket även en liten langare kan omsätta varje månad. Vad snabbt han tog sig till Turkiet och vad bra av turkarna att gripa honom (de vill såklart bli av med honom)...
Kl 11.00 resp. 18.05 går flygen till Istanbul från Landvetter.
Det ser ut som om det skall vara varje vardag så det finns många flyg att välja på.
Jag vill minnas att det tar lite drygt tre timmar dit.

Ja. Turkiet brukar vara bra på att gripa kriminellt folk.
Citera
2018-08-15, 11:50
Medlem
Tanuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Men vänta nu, var det inte så att det var de människor, grupper och partier som var främlingsfientliga som var styrda av Putin?
Men nu vill alltså Putin destabilisera Sverige med hjälp av mångkulturen? Han borde alltså vilja att Sverige ska ta in fler "fotsoldater" från MENA och Afrika som kaozar loss? Det är alltså sjuklövern som är i maskopi med Putin?!

Jag tycker den här konspirationsteorin med rysk påverkan är jävligt förvirrande måste jag säga.

Det tycker jag också, det är klart att inte någon annan än kriminella svartskallar är inblandade i detta.
Jag ville bara fantisera lite i hur det skulle kunna gå till om någon verkligen ville destabilisera Sverige.
Citera
2018-08-15, 11:50
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Man kan inte jämföra med Brasilien, det är inte ett lika PK OCH CUCK land som Sverige. De vet att de har så många busar, som inte kommer ge sig, så det enklaste är att arkebusera de. Jag drömmer om en dag svensk polis agerar likadant. Om du tittar mina tidigare inlägg kan du se att jag har god insyn i Gbg gängkriminalitet, det är människor som samhället hade mått bra av att de dog, innan de drar på sig fler skulder. FUCK SYMPATI och ert jävla gnäll om rättssäkerhet. De MÅSTE DÖ.

Avrätta alla jävla busar istället, men det blir svårt i detta land med rådande förutsättningar. En feministisk revolution där VITA CIS män hade vart utsatta för etnisk rensning mån tro? :l
Vad pratar du om?
Du ger ju ingen replik alls på det jag citerade, och sen babblar du om hur insatt du är i gängen i göteborg.
Okej, fullt fokus på dig tydligen. Men skapa en egen tråd om dig själv och din kunskap om gäng. Det är inte det som tråden handlar om. Och långt i från det jag skrev om, då jag skrev om polisens ingripande och att jämföra med ett land där polisen skjuter ihjäl 300 personer i EN STAD. Men det kunde du inte ge någon replik på.
Men din retorik förstår jag att du är "insatt" i gängkulturen

*undrar när påhopp och fula ord kommer*
Citera
2018-08-15, 11:55
Medlem
DetskarsigmedIsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Förstår inte riktigt vad du menar. Menar du att polisen var rädd för att det stod en back-up-styrka på 100 personer beredd att hoppa in i striden om polisen visade sig där? I så fall är läget i Sverige väldigt allvarligt. Krigsliknande situation, utan tvekan.

Du förstod precis vad jag menade, du sa det nämligen själv ovan.

Jag förstår inte i sin tur här, har du helt missat hur det verkligen är på de här ställena?

Gissa varför snuten INTE gick in, för att det inte begicks brott live?
Citera
2018-08-15, 11:55
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
4 nya bränder i natt. Bara 4, alltså har allt återgått till det normala.

https://www.aftonbladet.se/a/kajLKQ

Lite konstigt att det inte startats något upplopp i förorterna runt Stockholm till följd av detta, men de kommer kanske.

Det är inte samma gäng i Stockholm, och det är uppenbart att kaoset i södra Sverige var kopplat till bruschor från Göteborg. Med det sagt så är MENA alltid roade av kaos och bränna, så tveklöst kan smutsen i Stockholm bli inspirerade till egna stordåd, i synnerhet om bruschorna i Göteborg inte blir straffade.
Citera
2018-08-15, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag menar att så länge de här ligisterna håller sig i sina områden så skall polisen inte lägga sig i. De flesta som bor där hatar poliser och vill inte ha dem där. Dessutom är det extremt svårt att utreda brott när ingen vill eller kan tala med polisen. Polisen har fullt upp ändå och begränsade resurser. Försäkringsbolagen får betala för de förstörda bilarna om nu folk i orten har råd med försäkring.

Det är ett politiskt problem och det är politikerna som måste lösa problemet. Måste det användas mycket våld så är det ett militärt problem.

https://www.expressen.se/gt/misstankt-for-bilbrander-gripen-i-turkiet/
"Vi fick reda på att han var på väg dit genom förhör med vittnen och släktingar."

Så hur var det, ingen snackar med polisen eller?
Citera
2018-08-15, 11:57
Medlem
Krickerts avatar
Ni vänstertroll som inte tror att invandrare inte kan iscensätta en sådan här operation.

Har ni verkligen så låga tankar om utlänningar?
Dom klarar ingenting själva?

Det är bara intelligenta människor från SD/NMR och Ryssland som klarar att organisera detta?

Det är ju ni som är dom stora RASISTERNA.
Citera
2018-08-15, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plasttyg
Misstror dig inte, men är inte i Sverige så är inte så uppdaterad. Källa?

Tack på förhand.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3j3K0X/efter-bilbranderna-gripit-flera-misstankta-personer
Citera
2018-08-15, 11:59
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Vad är problemet med att 300 per år dör I EN STAD? Samhället vinner på det. Du försöker få det till att det är en massa helylle-killar som dör?

*förväntar mig identitetspolitiks-svammel*
Om du inte förstår skillnaden mellan Brasilien och Sverige, så förstår jag att du inte förstår problemet.
Då behöver vi inte gå in mer i den diskussionen

Skriver jag att det är helyllekillar?
Men du hade hellre sett att polisen hade ihjäl alla de som brände bilar?
En rejäl skottlossing alla USA där kulor flyger hej vilt.

Gjort militärtjänst? Skjutit skarpt någon gång??

Du som är så insatt i gängkriminalitet. Då vill du att polisen även skjuter av alla gäng, för det är ju inga helyllekillar.
Det förstår ju en hel del för samhället, så visst. Det kostar ju samhället inget att likvidera människor till höger och vänster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in