2018-08-15, 11:36
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Du är precis lika hatfull som du påstår att Ann Heberlein är, det är bara hatobjekten som skiljer.

Jag kan bara säga att Ann Heberlein är långt ifrån är ensam. Jag tror de flesta Svenskar tror att det var förortsungdomar som låg bakom och att det kan ha kopplingar till droghandel, försäkringsbedrägerier eller islamism.

Detta är ju också ungefär vad polisen säger. Hittills har polisen inte nämnt varken SD, NMR eller Putin.

Jasså? De flesta svenskar tror? Den som likt dej har det hatande blindstyret Heberlein som styråra här i tillvaron lär segla vilse.

Jasså? Har inte polisen det? Måste man vänta på att polisen läcker innan man tänker själv?
Citera
2018-08-15, 11:38
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Polisen valde att inte ingripa. Man ville inte riskera kravaller.
Vet vi att det var så eller är det din teori? Jag, menar det verkar som det "bara" var ett tiotal som genomförde räden i Frölunda. Kan eller törs inte polisen hantera ens en så pass liten grupp? Eller har man inte resurser/personal i tillräcklig omfattning?
Citera
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larswad
Det är väl för fan en helvetes skillnad på folk som mår dåligt av sin livssituation och begår diverse småbrott gentemot sådana som begår rena terrorbrott (vilket detta handlar om) för att kontrollera och dominera stadsdelar.
Det handlar inte om några miljonprogram eller fattigdom, det handlar om rent hat som bottnar i kulturella och religiösa föreställningar. Att medvetet distansera sig från den värdbefolkning som tagit dem till sig, för att man föraktar deras livsstil och visa med styrka att man är här för att ta över.

De vet vad de gör, det är väl överlagt och planerat det här är inga småglin. Hur svårt skall det vara att fatta.
Du verkar ha väldigt svårt att förstå sammanhangen. Allt har trappats upp vad det gäller våld och andra avarter. Kriminella gäng har starka nätverk i en del områden. Tekniken är bättre för att kunna samordna. Polisen är mindre bemannad och har en annan taktik. All grundproblematik är dock den samma. Det är i princip samma områden som förut och åtminstone samma typ av områden. Pengarna är ännu större. Givetvis kan kulturbarriärer spela roll men vad är det egentligen som du har så svårt att förstå?
Citera
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CypherX
Fy fan va du har fel. Du är ett praktexempel på vänsterns totalt misslyckade försök att utmåla SD-anhängare som outbildade, ointelligenta lantisar. Det visar precis vilken fördomsfull person du är,du snackar strunt.
Jobbar själv på ett statligt verk, säger inte vilket, där i princip alla är högutbildade. Vet flera där som kommer att lägga sin röst på SD. Säkerligen fler än man anar för de flesta vågar fortfarande inte skylta med det men man snappar upp många signaler på fikarasterna.
Min familj, är blandat kandidatexamen, egenföretagare och chefspositioner. Deföesta kommer lägga sin röst på SD.
Sluta snacka ditt strunt och kom fram ur hålet nu. Det hjälper inte längre att kalla SD-anhängare för ointelligenta.

Självklart ligger inte SD bakom, och de är självklart nödvändigtvis inte lågutbilade. Men de lever tyvärr i en värld som inte riktigt är samma som många andra.
Bara för att man är högutbildad betyder det inte att man har koll på SDs politik.
Tänk på alla egenföretageare som har arbetare med invandrarbakgrund, tänk om de känner ngn som är homosexuell och vill skaffa barn.
De flesta SD-anhängarna har inte full koll på deras politik, utan går bara på invandrarspåret. Men har inte koll på deras partiprogram.

Att det är barn och ungdomar med invandrarbakgrund är det ingen tvekan om, men att rösta på SD gör inte saken bättre. Då de är födda i sverige, precis som de rika och välutbildade SDanhängarnas vänner, eller har du INTE en enda vän som har invandrarbakgrund?
Ja, snart lär du nog inte ha det om du vill att SD ska komma till makten.
Ta och läs igenom HELA deras partiprogram, så kanske du blir lite mer utbildad
Citera
2018-08-15, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaggyme
Jasså? De flesta svenskar tror? Den som likt dej har det hatande blindstyret Heberlein som styråra här i tillvaron lär segla vilse.

Jasså? Har inte polisen det? Måste man vänta på att polisen läcker innan man tänker själv?
Med tanke på operationens oerhörda stringens och militära precision, finns det någon risk att Putin själv drog på sig KGB-uniformen en sista gång för att leda i fält? Så här avancerade attentat kan väl knappast delegeras till hantlangare.
Citera
2018-08-15, 11:41
Medlem
DetskarsigmedIsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Vet vi att det var så eller är det din teori? Jag, menar det verkar som det "bara" var ett tiotal som genomförde räden i Frölunda. Kan eller törs inte polisen hantera ens en så pass liten grupp? Eller har man inte resurser/personal i tillräcklig omfattning?

Bara för att det runt 10 apor som lekte pyromaner betyder inte det att det INTE står 100 till och väntar på att få attackera. Ok? Att bara gå in innebär alltså att förklara krig mot ett främmande land, det landet heter Västra Frölunda t.ex.
Citera
2018-08-15, 11:41
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Ingen ser han som någon frälsare. Han är bara det bästa alternativet just nu
Mohahaha! Varför har ingen politiker/president/what ever lyckats att stävja kriminalitet i något land tror du? Därför att det är andra krafter som styr allting som till exempel olja, knark och storbanker. Hur tror du att sölvesborgssonen skulle kunna påverka allt detta mer än att utvisa folk eller stoppa dem vid gränsen? Jorden har större problem som ingen hittills har lyckats att lösa.
Citera
2018-08-15, 11:42
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Fast polisen har ju redan sagt det är ungdomar hemmahörande i Frölunda.
Jo jag vet men den jag citerade påstod att det skulle vara NMR som gjort det hela för att ge invandrare skulden. På klipp kan man höra hur dom skriker och pratar med brytning så att påstå att det är nåt annat än från "orten" är bara löjligt.
Citera
2018-08-15, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larswad
Jag undrar bara vad i helvete polisen håller på med.
De pratar om att visa större närvaro i områden kring Frölunda efter måndagen. Igår brann alltså en bil på Björkhöjdsgatan alldeles nära smyckegatan. Verkligen ingen högoddsare med tanke på att det hänt en hel del saker där innan. Först efter folk ringt 112 kommer mc rullande.
Vilka resurser har de nu egentligen? Varför ser man dem inte? Om det är så illa skulle jag som polischef skrika efter resurser över landet.

Är det inte dags att polisen börjar informera vilka typer av insatser de egentligen gör och hur omfattande?

Det känns rent av patetiskt just nu.

Har du missat att statens resurser tryter ekonomiskt och bemanningsmässigt?

Problemet är inte att ett fåtal (jämförelsevis) individer ur en stor population (invandrare i detta fall) begår vansinnesbrott, utan problemet är att socialtjänsten är översållade med orossamtal samtidigt osm det är brist på socialtjänstemän och samma sak hos polisen. Problem med folk kommer alltid att finnas, så länge det finns människor. Tyvärr.

Men staten går sönder och sanningen är att vi behöver folk som bygger upp den och bråttom är det. Det FINNS arbetstillfällen och vi behöver alltifrån busschaffisar till undersköterskor och Poliser. Resurserna till det finns i Frölunda och Tynnerred med omnejd. Bara SD kan förneka en sån sak.
Citera
2018-08-15, 11:43
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monco
Med tanke på operationens oerhörda stringens och militära precision, finns det någon risk att Putin själv drog på sig KGB-uniformen en sista gång för att leda i fält? Så här avancerade attentat kan väl knappast delegeras till hantlangare.

Om du väljer att kalla Simon Lindberg för Putin håller jag med dej.
Citera
2018-08-15, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mxyzptlk
"Vart femte fall av dödligt våld utförs av polis. I fjol (2017) dödade polisen i Rio de Janeiro 307 personer."

Det är rätt ointeligent att jämföra Brasilien med Sverige, bara för att man vill ha mer rättvisa i samhället.

Skulle polisen börjat skjuta ungdomarna som bar bensindunkar tycker du? Eftersom du jämför med Brasilien?
Skulle de gå emot och böra slå dom med batonger när det brinner fullt runt om kring?
I stället för att sitta och mästra en yrkeskår med åsikter utan verklighetsgrund. Kom med åsikter som har verklighetsgrund och berätta hur de skulle agerat.
Troligtvis är du ngn typ av hantverkare, om du nu har ngt jobb, kanske målare eller snickare. Och som gnäller om det är kö på systemet på fredagseftermiddagen.
I ditt yrke har du nog kunskap, men du har ju noll koll på hur polisen ska agera när du jämför med ett land där man bara i EN STAD skjuter i hjälp över 300 människor på ett år.

Jag hoppas verkligen att de får teaser så fort som möjligt, så slipper vi fler dödsskjutningar av polisen.
Och hårdare straff för barn mellan 15-18

Man kan inte jämföra med Brasilien, det är inte ett lika PK OCH CUCK land som Sverige. De vet att de har så många busar, som inte kommer ge sig, så det enklaste är att arkebusera de. Jag drömmer om en dag svensk polis agerar likadant. Om du tittar mina tidigare inlägg kan du se att jag har god insyn i Gbg gängkriminalitet, det är människor som samhället hade mått bra av att de dog, innan de drar på sig fler skulder. FUCK SYMPATI och ert jävla gnäll om rättssäkerhet. De MÅSTE DÖ.

Avrätta alla jävla busar istället, men det blir svårt i detta land med rådande förutsättningar. En feministisk revolution där VITA CIS män hade vart utsatta för etnisk rensning mån tro? :l
Citera
2018-08-15, 11:44
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetskarsigmedIsis
Bara för att det runt 10 apor som lekte pyromaner betyder inte det att det INTE står 100 till och väntar på att få attackera. Ok? Att bara gå in innebär alltså att förklara krig mot ett främmande land, det landet heter Västra Frölunda t.ex.
Förstår inte riktigt vad du menar. Menar du att polisen var rädd för att det stod en back-up-styrka på 100 personer beredd att hoppa in i striden om polisen visade sig där? I så fall är läget i Sverige väldigt allvarligt. Krigsliknande situation, utan tvekan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in