Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
Det liknar krigstatktik; jag skulle gissa (med min ringa kunskap om gäng och rekryteringar) att det är unga män och småglin som "säkrar" ett område och får stöd/betalning av äldre personer, eller så vill killarna bara upp, meritera sig. De sprider slum, helt enkelt, och alla vettiga människor drar därifrån.
Att sprida våld, allmänfara och kaos är logiskt, om man är kriminell och socialt och utbildningsmässigt körd. Dessa personer vill "äga" områden, ersätta polisen och langa droger och skjuta ifred. De ingår inte i det sk samhällskontraktet, och jag skulle gissa att samtliga som tände på är på väg in knarkhandeln, och om tio år sitter de inne eller är döda - och bakom dessa killar finns 10 000 till, som är yngre ...
Och att andra generationens invandrare har ärvt våldsvana, kaosvana och taktiker som är vilt främmande för de flesta svenskar, det känns ganska självklart. Och de vet säkert att svensken är känslig för kaos, lättskrämd.
Detta kommer att pågå i åratal, även om rätt åtgärder sätts in nu.
Man ska inte glömma att dessa snubbar hela tiden vet att dom i Sverige kan falla tillbaka på den alternativa karriärvägen "från livsstilskriminell till föredöme".
Ingen har så lätt att hamna i en svensk tv-soffa, i ett svenskt debatt-program,
bli någon, som dessa snubbar.
--Misshandel, skadegörelse, mycket sånt, kommer dom lojt informera.