Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-15, 09:55
Medlem
Det är fel fokus att besvara och diskutera de ständiga anklagelserna om antisemitism, det tror jag de flesta är eniga om. Det behövs en enkel talking point att falla tillbaka på, som kommunicerar ett offensivt budskap.

Varför är SD, deadset och Regulus så upptagna av etniskt hat mot judar, när de uppenbarligen kan bortse från hat, våld och ifrågasättande av etniska svenskar?

Den valvinnande frågan för ett parti som AfS kommer inte att vara för eller mot judar - utan att SD bryr sig mindre om svenskar.
Citera
2018-08-15, 10:06
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Det är fel fokus att besvara och diskutera de ständiga anklagelserna om antisemitism, det tror jag de flesta är eniga om. Det behövs en enkel talking point att falla tillbaka på, som kommunicerar ett offensivt budskap.

Varför är SD, deadset och Regulus så upptagna av etniskt hat mot judar, när de uppenbarligen kan bortse från hat, våld och ifrågasättande av etniska svenskar?

Den valvinnande frågan för ett parti som AfS kommer inte att vara för eller mot judar - utan att SD bryr sig mindre om svenskar.

Det är dax att avskaffa HMF och alla nationella minoriteter. Så länge den status erhålls kommer skillnaden mellan grupper att cementeras. Tar vi bort HMF och minoritetsstatus så tar vi bort "offerkoftan".
Citera
2018-08-15, 10:41
Medlem
Ja vad händer om AfS mot all förmodan inte klarar 4 % eller ännu mer osannolikt inte ens 2,5 %?

De är naturligtvis vinnarskallar och kämpar på, finns mycket att göra med bibehållen energi. Visst de kommer ha vanliga arbeten, men de flesta är för politiskt motiverade för att sluta vara väldigt engagerade. Att kampanja mer lågintensivt på fritiden är fortfarande mer energi än vad yrkespolitikerna förmår göra på heltid. Dessutom har AfS väldigt engagerade och resursstarka gräsrötter även om de skulle visa sig vara förre än förväntat.

Efter valet kan de oavsett satsa på att i lugn och ro börja bygga upp lokalavdelningar och fortsätta växa. Det kommer komma fortsatta avhopp från SD successivt där AfS kan suga upp de bästa 25 % ca. Tror även många SD-politiker medvetet väntar hoppa över till efter valet då de har chans väljas in i kommun, landsting eller riksdag på SD-mandat. SD kommer fortsätta ruttna inifrån och Jimmie kommer sluta eller i alla fall fortsatt få svårare dölja sin utbrändhet. Blir allt mer tydligt. Precis som alla andra partier kommer SD ibland ha svackor bortsett från Jimmies ev avhopp där det nu finns ett alternativ till SD.

Redan nästa år val till EU där AfS är det enda parti som vill samarbeta med nationalister och vara i en EU-kritisk grupp.

Vi vet inte exakt hur stor gruppen är som varken kan tänka sig SD eller 7k, men vi vet att denna skara växer. Oavsett valresultat kommer det såklart vara överlägset bäst bygga vidare på AfS än att starta om.
Citera
2018-08-15, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Eller så är man så sjukligt besatt att man läser in saker mellan raderna som inte finns där.

Man behöver inte vara överdrivet skarp för att snappa upp vissa teman och budskap mellan raderna.

Vilka är egentligen de här "globalisterna" och "kulturmarxisterna"? Vad är det för en mystisk "elefant i rummet"? Är det kanske saudiska oljeshejker? Eller kinesiska kommunister?
Citera
2018-08-15, 11:00
Medlem
baggebo1s avatar
Valfusk på gång redan? Eller vad är detta som en ungsvensk twittrar ut?

https://twitter.com/SimonLindb4ck/status/1029649216157769728
Citera
2018-08-15, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det är dax att avskaffa HMF och alla nationella minoriteter. Så länge den status erhålls kommer skillnaden mellan grupper att cementeras. Tar vi bort HMF och minoritetsstatus så tar vi bort "offerkoftan".

Jag lutar mer åt att inkludera svenskarna i familjen av skyddsvärda identiteter (vilket inte innebär att jag menar att saknas en särskild svensk folkrätt till Sverige, på samma universella villkor som andra folk har till sina etablerade hemländer).

Det är inget automatiskt fel med etnisk offerkofta eller identitetspolitik - bara alla är företrädda av människor som faktiskt är autentiskt partiska å deras vägnar.

SD, deadset och Regulus är definitivt inte partiska i svenskars intresse, vilket bara behöver noteras för att bli ett argument mot de monomana anklagelserna för antisemitism.

Vakuumet i svensk politik och debatt är efter en oproblematisk, oprutad svensk identitetspolitik.
Citera
2018-08-15, 11:40
Medlem
baggebo1s avatar
Haha. Innan torgmötet idag passar AfS på att dela ut foldern "Information till dig som ska återvandra" i Vivalla:

https://twitter.com/AfS_riks/status/1029656496261480449
Citera
2018-08-15, 11:44
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Jag lutar mer åt att inkludera svenskarna i familjen av skyddsvärda identiteter (vilket inte innebär att jag menar att saknas en särskild svensk folkrätt till Sverige, på samma universella villkor som andra folk har till sina etablerade hemländer).

Det är inget automatiskt fel med etnisk offerkofta eller identitetspolitik - bara alla är företrädda av människor som faktiskt är autentiskt partiska å deras vägnar.

SD, deadset och Regulus är definitivt inte partiska i svenskars intresse, vilket bara behöver noteras för att bli ett argument mot de monomana anklagelserna för antisemitism.

Vakuumet i svensk politik och debatt är efter en oproblematisk, oprutad svensk identitetspolitik.
Fast skillnaden mellan svenskar och t.ex. judar, homosexuella eller muslimer (som är skyddade) är att svenskar oftast inte har de här negativa egenskaperna som det är förbjudet att tala om. Problemet idag är inte att svenskhatare får ljuga om svenskar, ingen tar åt sig ändå. Det påverkar inte oss. Det stora problemet är att vi inte får säga sanningen om de här andra grupperna. Det är alltså mycket viktigare för den svenska folkgruppen att ta bort HMF än att inkludera svenskar. Det är också AfS position, medans SD:s är att inkludera svenskar.
Senast redigerad av baggebo1 2018-08-15 kl. 11:48.
Citera
2018-08-15, 11:54
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:

Vi har samsyn i vari vakuumet finns i svensk politik. AfS är dom som överbryggar detta vakuum för nu, och till viss del SD. "etnisk offerkofta" är fel när det trumfar allting annat. Vi måste få ett "level playingfield" i Sverige. Om vi begränsar bidrag och välfärd för utlänningar så skulle vi på en gång vända incitamentspolariteten i migrationen.

Jag förespråkar att ta bort "specialhantering" eftersom om man gör som du föreslår och behåller etniska offerkoftor så kommer det bara bli tjafs vem det är mest synd om. Det är i sig hopplöst.
Jag såg nu iallfall att regeringen äntligen konstaterat att "asylinvandringen medförde inte rätt kompetensförsörjning för den svenska arbetsmarknaden". Så istället för att hålla på med massa låtsasåtgärder för dom som inte platsar här, och sen driva "vit identitetspolitik" för majoriteten så är det bättre att ta bort särbehandlingen och bidragsfontänen och på så sätt vända incitamentspolariteten i migrationsströmmarna.

Inklusive HMF och minoritetsstatusar, bort. Och driva en politik för svenskar utan gullungar eller styvbarn.
Senast redigerad av Nostradumbass 2018-08-15 kl. 11:58.
Citera
2018-08-15, 11:56
Medlem
Citat:

Varför det? Målbilden för de flesta nationalister är ju att Sverige återigen ska bli som det var för ca 100 år sedan då det inte fanns några andra nämnvärda identiteter än svensk i Sverige, med undantag för några lappar uppe i fjällen. Även om svenskarna också skulle omfattas av den judiska hmf-lagen (lagen stiftades som du säkert vet på 1950-talet efter påtryckningar mot Sveriges regering från ADL och andra internationella judar med bas i USA) så förutsätter det att det finns en neutral, rättvis och seriös stat och myndighetsapparat och det gör det ju inte, den som finns idag är ju aktivt och medvetet svenskfientlig.

Ordentlig yttrandefrihet som i USA är det enda rimliga i denna fråga. Det måste vara helt ok att säga och skriva negerapa och judesvin i offentligheten om man nu känner för det. Framförallt så måste det vara tillåtet att öppet diskutera olika problematiska grupper och beteenden.

Hela syftet med judisk hmf-lagstiftning i vita nationer (det är ADL och andra judiska nätverk som ligger bakom dylik lagstiftning i nästan alla vita nationer) är ju att kväva och trycka ner de vita folkens helt förutsägbara och förväntade missnöje med massinvandring, mångkultur, rasblandning och den allmänn dekadens och förstörelse som judarna har prackat på dem.

AfS är tack och lov för att helt avskaffa hmf-lagen och för yttrandefrihet av amerikansk modell.
Citera
2018-08-15, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Fast skillnaden mellan svenskar och t.ex. judar, homosexuella eller muslimer (som är skyddade) är att svenskar oftast inte har de här negativa egenskaperna som det är förbjudet att tala om. Problemet idag är inte att svenskhatare får ljuga om svenskar, ingen tar åt sig ändå. Det påverkar inte oss. Det stora problemet är att vi inte får säga sanningen om de här andra grupperna. Det är alltså mycket viktigare för den svenska folkgruppen att ta bort HMF än att inkludera svenskar. Det är också AfS position, medans SD:s är att inkludera svenskar.

Tack, du uttryckte det mycket kortare och bättre än jag. Så är det.
Citera
2018-08-15, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Fast skillnaden mellan svenskar och t.ex. judar, homosexuella eller muslimer (som är skyddade) är att svenskar oftast inte är kriminella eller klandervärda på andra sätt. Problemet idag är inte att svenskhatare får ljuga om svenskar, ingen tar åt sig ändå. Det påverkar inte oss. Det stora problemet är att vi inte får säga sanningen om de här andra grupperna. Det är alltså mycket viktigare för den svenska folkgruppen att ta bort HMF än att inkludera svenskar. Det är också AfS position, medans SD:s är att inkludera svenskar.

Jag misstänker att lagstiftning i sig är sekundärt identitetspolitik. I USA t ex, är det antagligen naivt att snöa in sig på muh constitution som något som negerar demografins inflytande, snarare än styrs av den.

I fallet Sverige menar jag att det helt avgörande är en positiv svensk identitetspolitik som hävdar sina rättigheter med till buds stående medel. Där tror jag att all nödvändig energi redan finns laddad i atmosfären och vi kommit förbi informationsfasen om att mångkultur innebär särintresserade ingrupper i konflikt med svenskar.

Det krävs svensk representation, svensk partiskhet, svensk identitetspolitik.

Med det sagt,menar jag alltså inte att HMF är något omistligt, utan bara att det avgörande är attityden att vara partisk, oavsett spelregler och ramverk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in