Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Fast skillnaden mellan svenskar och t.ex. judar, homosexuella eller muslimer (som är skyddade) är att svenskar oftast inte är kriminella eller klandervärda på andra sätt. Problemet idag är inte att svenskhatare får ljuga om svenskar, ingen tar åt sig ändå. Det påverkar inte oss. Det stora problemet är att vi inte får säga sanningen om de här andra grupperna. Det är alltså mycket viktigare för den svenska folkgruppen att ta bort HMF än att inkludera svenskar. Det är också AfS position, medans SD:s är att inkludera svenskar.
Jag misstänker att lagstiftning i sig är sekundärt identitetspolitik. I USA t ex, är det antagligen naivt att snöa in sig på
muh constitution som något som negerar demografins inflytande, snarare än styrs av den.
I fallet Sverige menar jag att det helt avgörande är en positiv svensk identitetspolitik som hävdar sina rättigheter med till buds stående medel. Där tror jag att all nödvändig energi redan finns laddad i atmosfären och vi kommit förbi informationsfasen om att mångkultur innebär särintresserade ingrupper i konflikt med svenskar.
Det krävs svensk representation, svensk partiskhet, svensk identitetspolitik.
Med det sagt,menar jag alltså inte att HMF är något omistligt, utan bara att det avgörande är
attityden att vara partisk, oavsett spelregler och ramverk.