Att filma en person som är påverkad och håller på att vandalisera tunnelbanan och därefter ställa upprepade pressande frågor till honom är ju helt onormalt.
Frågorna vill ju dessutom pressa fram ett svar på en "politisk" fråga. Intervjuaren påstår sig inte förstå att (det idiotiska) klistermärket symboliserar judisk etnicitet. Det verkar betydligt mer troligt hon vill ha Hagwall att säga ordet "judar".
Varje normal person skulle ju beakta risken att den påverkade vandalen drar fram en kniv och begår våldsdåd, stjäl telefonen eller bara sliter den av henne och trampar sönder den.
Jag tror det är tillåtet att bara sätta upp en kamera i ansiktet på folk och förhöra dem om vad som helst. Men jag gissar att detta då kan utgöra förmildrande omständigheter, om de förstör kameran? (Att dela bilder på de som begår komprometterande handlingar kan visst vara förtal.)
Jag kan inte komma till annan slutsats än att videon är riggad. Ingen skulle våga gå på en okänd, påverkad tunnelbanevandal på detta sätt.
Varför skulle någon ta denna risk för att filma en tunnelbanevandal?
https://nyheteridag.se/riksdagskandidat-for-afs-satter-antisemitiskt-klistermarke-pa-pendeltaget-en-nasa-som-ar-valdigt-typ isk-for-en-viss-typ-av-manniskor/