Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-15, 12:07
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Jag misstänker att lagstiftning i sig är sekundärt identitetspolitik. I USA t ex, är det antagligen naivt att snöa in sig på muh constitution som något som negerar demografins inflytande, snarare än styrs av den.

I fallet Sverige menar jag att det helt avgörande är en positiv svensk identitetspolitik som hävdar sina rättigheter med till buds stående medel. Där tror jag att all nödvändig energi redan finns laddad i atmosfären och vi kommit förbi informationsfasen om att mångkultur innebär särintresserade ingrupper i konflikt med svenskar.

Det krävs svensk representation, svensk partiskhet, svensk identitetspolitik.

Med det sagt,menar jag alltså inte att HMF är något omistligt, utan bara att det avgörande är attityden att vara partisk, oavsett spelregler och ramverk.
Fast "rättigheten" att inte bli kränkt eller att inte behöva utstå fula ord känns som en osvensk grej rent allmänt. Jag håller med om att det är viktigt med identititetspolitik för svenskar, men den kan byggas positivt snarare än att "vi ska bli lika lättkränkta som blattarna". Och det viktigaste motargumentet är kanske att det ändå är lättare att bygga svensk identitetspolitik om vi får prata om skillnaderna gentemot de andra, än om de inte får prata negativt om oss. Våra rättigheter och vår identitetspolitik skyddas bättre av noll HMF än lika HMF.
Citera
2018-08-15, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Vi har samsyn i vari vakuumet finns i svensk politik. AfS är dom som överbryggar detta vakuum för nu, och till viss del SD. "etnisk offerkofta" är fel när det trumfar allting annat. Vi måste få ett "level playingfield" i Sverige. Om vi begränsar bidrag och välfärd för utlänningar så skulle vi på en gång vända incitamentspolariteten i migrationen.

Jag förespråkar att ta bort "specialhantering" eftersom om man gör som du föreslår och behåller etniska offerkoftor så kommer det bara bli tjafs vem det är mest synd om. Det är i sig hopplöst.
Jag såg nu iallfall att regeringen äntligen konstaterat att "asylinvandringen medförde inte rätt kompetensförsörjning för den svenska arbetsmarknaden". Så istället för att hålla på med massa låtsasåtgärder för dom som inte platsar här, och sen driva "vit identitetspolitik" för majoriteten så är det bättre att ta bort särbehandlingen och bidragsfontänen och på så sätt vända incitamentspolariteten i migrationsströmmarna.

Inklusive HMF och minoritetsstatusar, bort. Och driva en politik för svenskar utan gullungar eller styvbarn.

Nationalism handlar om folkrätt till suveränitet och land. Det har alltid handlat om vem som har störst anspråk till något knappt och omtvistat. Versailleskonferensen efter första världskriget handlade om detta moraliserande, om vem det "är mest synd om".

Identitetspolitik är "tjafs", ett evigt tjafs över generationer där den som ger sig först, förlorar.

Lagstiftning eller avsaknad av lagstiftning är aldrig problemet i sig, om bara viljan och förmågan att driva sin sak, finns där.
Citera
2018-08-15, 12:16
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Nationalism handlar om folkrätt till suveränitet och land. Det har alltid handlat om vem som har störst anspråk till något knappt och omtvistat. Versailleskonferensen efter första världskriget handlade om detta moraliserande, om vem det "är mest synd om".

Identitetspolitik är "tjafs", ett evigt tjafs över generationer där den som ger sig först, förlorar.

Lagstiftning eller avsaknad av lagstiftning är aldrig problemet i sig, om bara viljan och förmågan att driva sin sak, finns där.

Jo, du kan dra fram alla freder och vem det är mest synd om. För att komma ifrån den här inkörda vägen med "liberal demokrati" som är en perentes, (eller egentligen tre) i historien behöver vi tänka oss en "clean sheeet design", det går inte att ändra bara övervåningen på samhällsbygget för alla globalistiska institutioner som lett oss hit efter andra världskriget måste vi bortse ifrån. Vi är nu i en tid där ett etablissemang är på väg att ersättas helt och hållet med ett annat. Att då låta FN och andra globalistnästen få inflytande på hur vi ska bygga vår nationalstats nya etablissemang är att skjuta sig själv i foten. Big time.
Citera
2018-08-15, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Fast "rättigheten" att inte bli kränkt eller att inte behöva utstå fula ord känns som en osvensk grej rent allmänt. Jag håller med om att det är viktigt med identititetspolitik för svenskar, men den kan byggas positivt snarare än att "vi ska bli lika lättkränkta som blattarna". Och det viktigaste motargumentet är kanske att det ändå är lättare att bygga svensk identitetspolitik om vi får prata om skillnaderna gentemot de andra, än om de inte får prata negativt om oss. Våra rättigheter och vår identitetspolitik skyddas bättre av noll HMF än lika HMF.

Om Jimmie blev fälld för HMF när han förnekar att etniska svenskar finns, är jag OK med det. Om AfS hade dubbla måttstockar i sin nolltolerans mot nolltolerans och uteslöt någon som ifrågasatte svensk etnicitet, så är jag OK med det.

Nu är detta löjligt hypotetiskt och jag kan sammanfatta det såhär:

Den dag SD och/eller AfS har den parlamentariska makten att upphäva lagen om HMF, finns liten anledning att göra det längre.

Långt innan dess kommer det antagligen vara möjligt att inkludera svenskar, vilket är ett fall framåt.
Citera
2018-08-15, 12:20
Medlem
wwrs avatar
Att filma en person som är påverkad och håller på att vandalisera tunnelbanan och därefter ställa upprepade pressande frågor till honom är ju helt onormalt.

Frågorna vill ju dessutom pressa fram ett svar på en "politisk" fråga. Intervjuaren påstår sig inte förstå att (det idiotiska) klistermärket symboliserar judisk etnicitet. Det verkar betydligt mer troligt hon vill ha Hagwall att säga ordet "judar".

Varje normal person skulle ju beakta risken att den påverkade vandalen drar fram en kniv och begår våldsdåd, stjäl telefonen eller bara sliter den av henne och trampar sönder den.

Jag tror det är tillåtet att bara sätta upp en kamera i ansiktet på folk och förhöra dem om vad som helst. Men jag gissar att detta då kan utgöra förmildrande omständigheter, om de förstör kameran? (Att dela bilder på de som begår komprometterande handlingar kan visst vara förtal.)

Jag kan inte komma till annan slutsats än att videon är riggad. Ingen skulle våga gå på en okänd, påverkad tunnelbanevandal på detta sätt.

Varför skulle någon ta denna risk för att filma en tunnelbanevandal?

https://nyheteridag.se/riksdagskandidat-for-afs-satter-antisemitiskt-klistermarke-pa-pendeltaget-en-nasa-som-ar-valdigt-typ isk-for-en-viss-typ-av-manniskor/
Senast redigerad av wwr 2018-08-15 kl. 12:37.
Citera
2018-08-15, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jo, du kan dra fram alla freder och vem det är mest synd om. För att komma ifrån den här inkörda vägen med "liberal demokrati" som är en perentes, (eller egentligen tre) i historien behöver vi tänka oss en "clean sheeet design", det går inte att ändra bara övervåningen på samhällsbygget för alla globalistiska institutioner som lett oss hit efter andra världskriget måste vi bortse ifrån. Vi är nu i en tid där ett etablissemang är på väg att ersättas helt och hållet med ett annat. Att då låta FN och andra globalistnästen få inflytande på hur vi ska bygga vår nationalstats nya etablissemang är att skjuta sig själv i foten. Big time.

Vad har FN med klassisk nationalism eller folkrätt att göra?

Jag säger bara att jag är väldigt bekväm att tala om svensk folkrätt på ett moraliserande sätt som påminner om skuldbeläggningen i andra grupper intressen, som riktats mot oss. Det finns ingen anledning att kasta ut barnet med badvattnet, ingen anledning att lämna en folkrättsdebatt istället för att vinna den.

Nationalism handlar om historisk kontinuitet och hävdvunna rättigheter man är beredd att försvara, inte att vända blad och gå vidare.
Citera
2018-08-15, 12:31
Medlem
Mattias Karlsson på sin Facebook
Citat:
Partiledaren för AFS ”har inte tid” att svara på den enkla ja- eller nej-frågan kring huruvida det är okej att en av hans partistyrelseledamöter och toppkandidater till riksdagen sprider antisemitisk propaganda...

Vill man inte prata med just DN, trots att man vid upprepade tillfällen givit intervjuer med denna tidning tidigare, så hade man kunnat göra ett eget uttalande via någon av sina kanaler, men hittills har man inte sagt ett ord om vad man tycker om händelsen.

https://www.facebook.com/mattias.karlsson.9889/posts/10155415581446097

Mattias Karlsson är en sådan individ som ifall AfS kommer in enbart hade kallat dem för rasister och antisemiter och inte valt att kritisera deras sakpolitik, något han själv anklagat 7-klövern för att göra. Denna människa är inte seriös.
Citera
2018-08-15, 12:35
Medlem
RealMcGoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurre55

Mattias Karlsson är en sådan individ som ifall AfS kommer in enbart hade kallat dem för rasister och antisemiter och inte valt att kritisera deras sakpolitik, något han själv anklagat 7-klövern för att göra. Denna människa är inte seriös.

Den där Expo-Karlsson är en äcklig, slemmig typ. Usch vilket rötägg.
Citera
2018-08-15, 12:35
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:

Fy fan vad viktigt det är att AfS kommer in i riksdagen så att svenskarna får nånting annat än de här patetiska halvmänniskorna att representera dem.
Citera
2018-08-15, 12:37
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Nationalism handlar om historisk kontinuitet och hävdvunna rättigheter man är beredd att försvara, inte att vända blad och gå vidare.

Det kanske var ett dåligt ordval av mig. Naturligtvis handlar det om kontinuitet. En kontinuitet som dom senaste decennierna satts på undantag av vårt globalistiska etablissemang. När jag pratar om att "vända blad" så kan vi inte fortsätta på den inslagna vägen och "derivera fram" nationalism den vägen utan vi måste backa tillbaka från den här "liberal demokrati"-vägen som vi nu har slagit in på. Sedan kan vi återupprätta svenskars hävdvunna rätt till Sverige och återupprätta den nu brutna kontinuiteten.
Citera
2018-08-15, 12:39
Medlem
Citat:

Mattias Karlsson och SD är mer engagerade mot antisemitism än hat mot etniska svenskar.

Plus att det ju går att kalla afrikaner "aphelveten och pensionsräddare" och sitta kvar i riksdagen för SD.
Citera
2018-08-15, 12:46
Medlem
Expohunters avatar
Citat:

Den mobbade blev mobbaren...

Frågan är bara hur djupt hål de orkar gräva för sig själva. Slutade bry mig för ett bra tag sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in