Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-20, 01:29
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
SD-ledningen är väldigt korkad. Även om de skulle vara helt övertygade om att AfS kommer misslyckas att komma in (någonsin) i riksdagen, så är det en korkad strategi att helt i onödan skapa fientlighet och måla in sig i ett hörn. De OM NÅGRA borde veta bättre. Jag tror att det är en blandning av godhetssignalerande och arrogans. Det ironiska är att AfS lär vara deras enda eventuella framtida (indirekta) allierade i riksdagen.

Och en till sak som SD om några borde fatta, är att de skjuter sig själva i foten genom att dels uppmärksamma AfS, och framför allt svartmåla dem på detta omogna sätt. Folk ser hyckleriet och blir än mer irriterade och frustrerade.

Eller så tror de att de kan vinna på det.
Jag tror till exempel att S vunnit på att de värsta dårarna var hos VpK. Nuförtiden har S dock blivit nästan lika dåraktiga och VpK skärpt sig lite grann.

Vi får snart se om SD:s strategi fungerade
Citera
2018-08-20, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Eller så tror de att de kan vinna på det.
Jag tror till exempel att S vunnit på att de värsta dårarna var hos VpK. Nuförtiden har S dock blivit nästan lika dåraktiga och VpK skärpt sig lite grann.

Vi får snart se om SD:s strategi fungerade

Det beror för det första vad man menar med att "vinna". Om nu SD tror att AfS kommer att förbli ett mikroparti är det ändå en onödig risk att nämna dem vid namn, och slöseri med tid (om de nu aldrig skulle komma in), samt att Åkesson själv har sagt att han tycker att det är bra att "extremister" samlas i ett eget parti. Godhetssignalering känns för övrigt extremt överflödigt, det kan de spara med till partiledardebatterna då de kan fälla massa krokodiltårar vad gäller stackars kvotflyktingar som "måste" komma hit, högre bistånd, eller invandrarkvinnors situation osv. Och har sossarna någonsin smutskastat V(PK) på ett sådant här vis? Jag tror inte det.

Känns mer som ett arrogant fylleinlägg ärligt talat. Att bara hålla käften kan öppna så många framtida dörrar. Om nu AfS faktiskt tar sig in i riksdagen, så kommer det nog ta flera månader för Karlsson att återhämta sig. Vore kul om SD skulle göra en "Lars Ohly" om Åkesson och Kasselstrand skulle hamna ensamma i samma rum.
Senast redigerad av IKN 2018-08-20 kl. 01:42.
Citera
2018-08-20, 01:42
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Fria Tider är nästan som AfS' inofficiella nättidning, och det är MÅNGA som läser Fria Tider varje månad, närmare bestämt runt omkring en miljon unika besökare. Så det når verkligen ut till många. Så deras anti-SD-artiklar och pro-AfS-artiklar bör hjälpa AfS mycket. Det skadar heller inte att den tidigare inofficiella SD-nättidningen som numera heter Samhällsnytt (tidigare Avpixlat) då och då skickar en känga åt SD och lyfter fram AfS. Då och då som sagt, främst av Dagerlind.

Och får man AfS-valsedlar över, så bör man gå till en vallokal och lägga ut de överblivna sedlarna så att andra kan ta, vilket jag själv kommer att göra. Ännu bättre förstås om ni hittar någon som vill rösta på AfS och ge en till denne.

Enligt Reuters Institute läser 11 procent av svenskarna Fria Tider varje vecka. Med andra ord ca en miljon unika läsare per vecka.
http://www.friatider.se/reuters-institute-fria-tider-st-rre-n-dagens-industri

Expo 2016-07-06:
Citat:
Sajterna når ut

Det en konst i sig att försöka reda ut hur mycket trafik de högerextrema och högerpopulistiska alternativmedierna har. I antologin Migration i medierna - men det får man väl inte tala om! har några av sajterna redovisat antal unika besökare under de senaste 30 dagarna. Fria Tider (1 419 573), Nyheter Idag (416 214), Avpixlat (788 282) och Motgift (80 770).
Senast redigerad av Grodfrityr 2018-08-20 kl. 01:44.
Citera
2018-08-20, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
Enligt Reuters Institute läser 11 procent av svenskarna Fria Tider varje vecka. Med andra ord ca en miljon unika läsare per vecka.
http://www.friatider.se/reuters-institute-fria-tider-st-rre-n-dagens-industri

Expo 2016-07-06:

Ännu bättre i så fall.

Förhoppningsvis kommer Fria Tider att öka tempot ju närmare valet vi kommer. Vilket borde förefalla naturligt, då de politiska utspelen och händelserna kommer öka mer och mer. Det här bådar gott.
Citera
2018-08-20, 01:52
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Det beror för det första vad man menar med att "vinna". Om nu SD tror att AfS kommer att förbli ett mikroparti är det ändå en onödig risk att nämna dem vid namn, och slöseri med tid (om de nu aldrig skulle komma in), samt att Åkesson själv har sagt att han tycker att det är bra att "extremister" samlas i ett eget parti. Godhetssignalering känns för övrigt extremt överflödigt, det kan de spara med till partiledardebatterna då de kan fälla massa krokodiltårar vad gäller stackars kvotflyktingar som "måste" komma hit, högre bistånd, eller invandrarkvinnors situation osv. Och har sossarna någonsin smutskastat V(PK) på ett sådant här vis? Jag tror inte det.

Jag vet inte om S någonsin smutskastat VpK, men tidningarna gjorde det. Så sossarna framstått mer rumsrena och intelligenta.

SD tror kanske att deras stöd ökar om AfS får mer skandaler på sig.
- Titta, vår nolltolerans-strategi fungerade. De flesta "rasisterna" har lämnat till AfS!
Vi får se om det fungerar.
Citera
2018-08-20, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Jag vet inte om S någonsin smutskastat VpK, men tidningarna gjorde det. Så sossarna framstått mer rumsrena och intelligenta.

SD tror kanske att deras stöd ökar om AfS får mer skandaler på sig.
- Titta, vår nolltolerans-strategi fungerade. De flesta "rasisterna" har lämnat till AfS!
Vi får se om det fungerar.

Det blir flera följder av sådana utspel:
1) Väljare som går från SD till AfS
2) Sjuklöverröstare som går till SD
3) Väljare som lämnar SD utan att gå till AfS, eftersom SD uppfattas som en toppstyrd sekt som kastar sina partimedlemmar under bussen för minsta lilla.

Oklart vad den sammantagna effekten blir.
Citera
2018-08-20, 02:13
Medlem
Röstade SD förra valet, tänkte rösta på dem i år igen men nu börjar jag överväga att faktiskt rösta på AfS. Jag tycker att SD blivit alldeles för PK och mjäkiga...

Men en röst på SD i år för att hjälpa till att ”normalisera” SD:s åsikter så att AfS sedan inte kommer ses ned på för sina ”extrema” åsikter (som är vanligt j*vla sunt förnuft) utan även dem bli normaliserade. Vad tror ni om det?

Känns på ett sätt för tidigt för AfS men på ett annat sätt ALLT för sent....
Citera
2018-08-20, 02:20
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det blir flera följder av sådana utspel:
1) Väljare som går från SD till AfS
2) Sjuklöverröstare som går till SD
3) Väljare som lämnar SD utan att gå till AfS, eftersom SD uppfattas som en toppstyrd sekt som kastar sina partimedlemmar under bussen för minsta lilla.

Oklart vad den sammantagna effekten blir.

Ja, typ. Men tror inte att gruppen 3) existerar.
Citera
2018-08-20, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dekanom
Röstade SD förra valet, tänkte rösta på dem i år igen men nu börjar jag överväga att faktiskt rösta på AfS. Jag tycker att SD blivit alldeles för PK och mjäkiga...

Men en röst på SD i år för att hjälpa till att ”normalisera” SD:s åsikter så att AfS sedan inte kommer ses ned på för sina ”extrema” åsikter (som är vanligt j*vla sunt förnuft) utan även dem bli normaliserade. Vad tror ni om det?

Om vi har lärt oss något av kvällens/nattens utspel från SD-ledningen, så är det snarare så att AfS kommer att bli än mer svartmålade. Det är snarare helt tvärtom. Det är inte SD som normaliserar AfS (denna process är redan avklarad), utan det är ett AfS-inträde som kommer att normalisera SD än mer, som kommer minska klyftan mellan sjuklövern och SD, vilket KAN leda till mer samarbete. Om inte detta sker, så kan SD och AfS tvingas samarbeta, om än kanske inofficiellt.

Och att AfS kommer in i riksdagen har betydligt djupare och större effekter. SDs riksdagsinträde normaliserade den invandringskritiska debatten. Detta är helt över nu, och det blir inte bättre än vad det redan är. Ett AfS-inträde skulle skapa en politisk jordbävning där återvandringsdebatten och nationalism på sikt kommer att normaliseras.

Betänk även den enorma skillnad att ha TVÅ invandringskritiska debattörer i varenda riksdagsdebatt och partiledardebatt. Åkesson kommer längre inte att vara "mobbad" eller "värst". Och tittarna kommer få fördubblad dos av invandringskritik. AfS kan även konstant tänja på gränserna och komma med radikala utspel som SD inte vågar göra. Att ha ett stort mjukt parti, och ett litet radikalt är ett riktigt framgångsrecept på sikt.
Citera
2018-08-20, 02:24
Medlem
Citat:

Bättre att rösta direkt på AfS. SD med nuvarande inriktning kommer inte att lösa några problem.

Det finns inget extremt med AfS:s åsikter. Det extrema är den idioti som fått råda i Sverige sedan 1968.
Citera
2018-08-20, 05:10
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurre55
Laughing out loud. Mattias Karlsson har börjat skriva fylleinlägg nu på facebook igen. Inte bara angående hur rasistiskt det är att anse att det krävs att du är född utav 2 svenska föräldrar för att klassas som svensk utan han skriver nu om AfS antisemitism.

40 minuter sedan :
Gustav Kasselstrand svarade ju när DN kontaktade honom om händelsen:
Citat:
När DN kontaktar Gustav Kasselstrand i dag svarar han inte i telefon, utan kommenterar händelsen skriftligt.

– Sverige står i lågor – upplopp och kaos råder – och du vill prata om ett klistermärke? Jag är ute på återvandringsturné för att rädda vårt land och har inte tid med Dagens Dumheter.
https://www.dn.se/nyheter/politik/riksdagskandidat-for-afs-sprider-antisemitiskt-budskap-pa-pendeltag/

Men det dög kanske inte som svar för Mattias Karlsson. Han vill väl att de gör en SD och ber om ursäkt och petar vederbörande från partiet.
Citera
2018-08-20, 06:23
Medlem
motarbetars avatar
Citat:

Partiet må vara ungt, även många inom partiet. Men de är välarbetade och varit politiskt aktiva i många många år.

Det är inte för tidigt utan bara tragiskt att Svenska folket inte lyckats få fram ammunition likt AFS tidigare när man tittar ut över landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in