Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
(mina tre små fetningar)
Jag tycker inte alls att din fråga var dum. I nuvarande utredningsläge ser jag den som högst berättigad.
Lustigt det där med att MV uppvisar en sån tydlig selektivitet vad gäller vilja/förmåga till att svara på vissa frågor.
Citat:
Ursprungligen postat av
Honan6
HD bor så att hon kunde se till LW:s uteplats och det kändes märkligt att hon ville bo så nära LW om hon visste om otroheten. Jag tänker att hon har ett 100% alibi vid försvinnandet. Kanske hon jobbade och var synlig för arbetskamrater under de kritiska timmarna? Dock kan jag inte riktigt förstå varför inte hennes hus spärrades av och blev undersökt med anledning av hennes koppling till SD. Kanske det har varit avspärrat - någon som vet?
Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
Var barnen i så fall ensamma hemma när mamma HD var på jobbet?
I min värld hade de varit hos sin pappa, SD. Fast då hade han ju förstås haft alibi, visserligen från jäviga alibilämnare, men ändå..
Citat:
Ursprungligen postat av
hoppsann
Det är mycket märkligt men kanske är det, som någon tidigare skrev, svårt att hitta boende i området och hon vill inte bo för långt bort från SD för barnens skull.
Det som är ännu konstigare är att det tidigare påstods att hon köpte huset från sin bror fast det senare har kommit fram att hon inte har någon bror. Varför var det viktigt med den desinformationen? Nu kommer jag inte ihåg vem som skrev om brodern.
Tack! Ja, jag skulle vara tacksam om
Moralens Väktare kunde bringa lite ljus över denna fråga, alltså hur kom det sig att man aldrig spärrade av HDs hus? Hon har ju närhet både som anhörig till SD, som MGM med eget kanske starkast motiv och ett hus mittemot LWs som bara det känns lite suspekt med tanke på desinformationen om brodern som Hoppsann också minns. Jag vill mena att HD är den som väcker mest frågor i det här fallet. SD beter sig väl ganska konsekvent på något sätt vad man nu än vill tro om honom. Både SD och t ex MH har ju lämnat digitala spår efter sig som gör att man höjer på ögonbrynen och börjar fundera åt ett håll medan HDs ageranden inte riktigt går ihop. Jag tänker på en radikal amerikansk politiker som brukar twittra om Trump och som aldrig lyckas bli klok på om han gillar karln eller avskyr honom och därför börjat tagga sina tweets som badtrump/goodtrump, det är lite för mycket blandat i påsen för att han ska kunna ta ställning. Litegrann så känner jag inför det vi har i påsen kring HD.
A. HD har gått vidare och skiter i SD och LW får man då anta: 1. Hon har flyttat ut förra året. 2. Hon har begärt skilsmässa. 3. Det ryktas om ny pojkvän. 4. Hon verkar bekväm med att bo i hus snett mittemot LWs hus med utsikt över dennas uteplats.
B. HD försöker ihop med SD igen och är lojal mot honom: 1. Obekräftade uppgifter från postare i tråden. 2. Massa bilder och loggar av dem två som båda beskriver hur de myser med släkt och vänner semestern igenom och åker som en hel familj på event. Utflykter och bilfärder rimmar dåligt ihop med par som skiljer sig med otrohet som anledning, min tolkning. 3. USA-resan som skedde efter utflytt, efter skilsmässoansökan, efter mord, efter mordanklagelser mot SD.
C. HD hyser agg mot LW eller är iaf inte bekväm med hennes närvaro: 1. Obekräftade uppgifter från postare i tråden om att hon gett SD kontaktförbud med LW. 2. Skilsmässoansökan och utflytt ska ses i ljuset av påkommen otrohet mellan SD och LW? 3. Hon väljer att flytta in mittemot LW, för att ha under uppsikt? Spekulation. 4. Hon verkar iaf inte nämnvärt sörja eller. vara skakad av LWs brutala död, de var hursomhelst ändå gamla bekanta och grannar.
Nu kanske det inte finns någon motsägelse mellan dessa bilder alls men för mig blir det iaf rörigt och jag skulle gärna vilja förstå HDs möjliga plats i detta drama. Som bedragen fru som gått vidare, som obrottsligt lojal mot SD och hoppfull om förnyat äktenskap och lojalare SD efter LWs bortgång, som tämligen nöjd med LWs bortgång och med motiv att det blev så.