2018-08-15, 07:43
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
(mina tre små fetningar)
Jag tycker inte alls att din fråga var dum. I nuvarande utredningsläge ser jag den som högst berättigad.
Lustigt det där med att MV uppvisar en sån tydlig selektivitet vad gäller vilja/förmåga till att svara på vissa frågor.

För ett bra tag sedan tog jag upp frågan om h*n visste i vilken utsträckning det hos Örebropolisen finns en Plan B i händelse av att det plötsligt alt så småningom dyker upp nåt vitalt som omöjliggör SD som gärningsperson.
Jag fick inget svar.
I min fråga till MV hade jag påpekat att det ju är h*n, som i egenskap av "uppgiftsspridare", har försatt trådens följare i ett sorts I väntan på Godot-tillstånd. Jag använde avsiktligt det uttrycket.

Få se om MV återkommer.
Såg att det igår spekulerades en del om denn*s ev koppling till Polisen. Man hade tittat på vederbörandes posthistorik. Vill, trots att jag inte är "ModeratornsVäktare" påminna om regel 1.06

HD bor så att hon kunde se till LW:s uteplats och det kändes märkligt att hon ville bo så nära LW om hon visste om otroheten. Jag tänker att hon har ett 100% alibi vid försvinnandet. Kanske hon jobbade och var synlig för arbetskamrater under de kritiska timmarna? Dock kan jag inte riktigt förstå varför inte hennes hus spärrades av och blev undersökt med anledning av hennes koppling till SD. Kanske det har varit avspärrat - någon som vet?
Citera
2018-08-15, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
HD bor så att hon kunde se till LW:s uteplats och det kändes märkligt att hon ville bo så nära LW om hon visste om otroheten. Jag tänker att hon har ett 100% alibi vid försvinnandet. Kanske hon jobbade och var synlig för arbetskamrater under de kritiska timmarna? Dock kan jag inte riktigt förstå varför inte hennes hus spärrades av och blev undersökt med anledning av hennes koppling till SD. Kanske det har varit avspärrat - någon som vet?
Var barnen i så fall ensamma hemma när mamma HD var på jobbet?
I min värld hade de varit hos sin pappa, SD. Fast då hade han ju förstås haft alibi, visserligen från jäviga alibilämnare, men ändå..

Hoppas att MV när/om h*n återkommer, då har med sig en stor säck full med svar och fakta.

Edit: Tycker förfärligt synd om alla de barn som genom detta mord drabbats av närgången granskning och av uthängningar. Vädjar till tråden att försöka vara återhållsamma när det kommer till frågor rörande dem.
Senast redigerad av Carinah78 2018-08-15 kl. 08:02.
Citera
2018-08-15, 08:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Det finns några personer i tråden som påstår att de har insyn i utredningen. Om detta vore sant så borde man ha samstämmiga uppgifter, för det kan ju inte vara så att olika utredare sitter på olika uppgifter om fallet?
Någon har skrivit här att mobilen är hittad och befinner sig på analys. En annan skriver att mobilen inte har hittats. Blodspår/blodiga kläder är också något som inte är samstämmigt.
Jag är inte så säker på att dessa uppgifter från ”personer med insyn i utredningen” är annat än skvaller från personer utanför utredningen.

Sen är det också skribenter som skriver att dom känner antingen ena familjen eller båda familjerna.
Men ändå ” frågar oss som inte känner dom”

Det får jag inte ihopa! För då behöver man inte fråga.
Senast redigerad av Banannn 2018-08-15 kl. 08:09.
Citera
2018-08-15, 08:50
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
HD bor så att hon kunde se till LW:s uteplats och det kändes märkligt att hon ville bo så nära LW om hon visste om otroheten.

Det är mycket märkligt men kanske är det, som någon tidigare skrev, svårt att hitta boende i området och hon vill inte bo för långt bort från SD för barnens skull.

Det som är ännu konstigare är att det tidigare påstods att hon köpte huset från sin bror fast det senare har kommit fram att hon inte har någon bror. Varför var det viktigt med den desinformationen? Nu kommer jag inte ihåg vem som skrev om brodern.
Citera
2018-08-15, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Sen är det också skribenter som skriver att dom känner antingen ena familjen eller båda familjerna.
Men ändå ” frågar oss som inte känner dom”

Det får jag inte ihopa! För då behöver man inte fråga.

I min krets av människor finns det familjer jag skulle vilja hävda att jag känner mycket väl.
Men om en medlem i en av de familjerna av Polisen skulle utses som 'prime suspect' i ett mordärende, så skulle jag också behöva fråga runt för att försöka få min världs- och vänbild mer allsidigt belyst.
Skulle inte du också?
Citera
2018-08-15, 09:14
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
+1 på den! Why not? Det är väl ett ganska typiskt uppträdande att överkompensera isåfall som SD gjort. Skulle förklara en del av jargongen. Så då menar du Clouded att denne mystiske herr X i vredesmod när han kommer på SDs affär med LW, mördar den senare och sedan ser sig kunna ha SD för sig själv? Tja, de postar ju en massa mysiga bilder nu.

Ja, denna svartsjuka ”Monsieur Mystique” kan gissningsvis antingen själv ha utfört dådet för att få ha SD för sig själv eller så hjälptes de båda ”bekanta” åt? LW kanske visste om deras hemlighet och hotade att berätta om den? Hon kan med sin eventuella vetskap ha varit ytterst ”obekväm” för de båda?
Senast redigerad av Cloudedcrystalbeam 2018-08-15 kl. 09:17.
Citera
2018-08-15, 09:20
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Redan ”tingsrätten” i Delphi tycks ju ha räknat med att Heracles skulle kunna visa riktigt dåligt humör när den med tystnad antydde att han var skyldig till det passionsartade mordet på Iphitos ...

(Vilket i sin tur hängde ihop med att Iphitos far frångått sitt löfte att gifta bort sin dotter med Heracles pga dennes grundmurade rykte som hustrumisshandlare. Inget är nytt under solen...)
Det var inte tingsrätten som dömde honom. Det var Oraklet.
Orakelsvaren, med hänsyn till den alltid i någon mån ovissa utgången, var av lätt begripliga skäl dunkla och tvetydiga för vilket de blivit ökända. De var för övrigt oupplösligt förbundna med den gamla gudatron. Med dennas förfall råkade oraklen i misskredit och till detta bidrog även orakelprästernas egennytta och mutbarhet.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Orakel
Senast redigerad av Draifos 2018-08-15 kl. 10:01.
Citera
2018-08-15, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Det var något av det dummaste jag läst på länge.

Polisen har skäll att inte släppa avspärrningen, när dom väl gör det så släpps inget till banken.

Bouppteckning kan man begära anstånd med vilket är naturligt i ett sådant fall som vid mord.
???
Det finns fall där dom håller mordplatsen intakt till dom. Men det jag säger nu är att det inte är konstigt att hennes bostad är fortfarande avspärrad. Det har TROLIGEN inget med att polisen tror sig ha mer att hämta där, dom är helt klara där. Men dom släpper inte bara avspärrningen i dags läget, för det finns ingen att släppa bostaden till.

Skulle ett mord skett på Essingeleden, tror du att dom avspärrar Sveriges viktigaste led till dom vunnit laga kraft?
Citera
2018-08-15, 10:10
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
???
Det finns fall där dom håller mordplatsen intakt till dom. Men det jag säger nu är att det inte är konstigt att hennes bostad är fortfarande avspärrad. Det har TROLIGEN inget med att polisen tror sig ha mer att hämta där, dom är helt klara där. Men dom släpper inte bara avspärrningen i dags läget, för det finns ingen att släppa bostaden till.

Skulle ett mord skett på Essingeleden, tror du att dom avspärrar Sveriges viktigaste led till dom vunnit laga kraft?
Det finns det väl? Dom kan släppa den till dödsboet för bouppteckning, därefter följer så småningom arvsskifte.
Citera
2018-08-15, 10:20
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det finns det väl? Dom kan släppa den till dödsboet för bouppteckning, därefter följer så småningom arvsskifte.

Men jag säger ju att det kanske inte finns nåt dödsbo ÄN. Arvingar är normalt barnen, men det måste utredas vem som dödat henne begriper du väl. Är det Noa så inte fan får han vara med och dela.
Citera
2018-08-15, 10:24
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Men jag säger ju att det kanske inte finns nåt dödsbo ÄN. Arvingar är normalt barnen, men det måste utredas vem som dödat henne begriper du väl. Är det Noa så inte fan får han vara med och dela.
Jo det finns så klart ett dödsbo eftersom det finns en dödsattest.
Möjligt däremot att arvskifte får vänta till skuldfrågan är avgjord.
Citera
2018-08-15, 10:24
Medlem
När jag läste om hur en del västkustfolk bränner andras bilar hittade jag det här:

Sedan fick vi hjälp av gränspolis som konstaterade att han var på väg till Turkiet. Det utfärdades ett så kallat ”no entry”, så han blev efterlyst under flygresan, säger Dan Windt, chef över lokalpolisområde Göteborg syd.

Ett "no entry" utfärdades, minsann?! Ett förfarande just-like-that?
Är det så även Örebropolisen kallar sina restriktiva åtgärder när det gäller SD:s [o-]möjligheter att kunna ta sig in i USA?

Källa:
https://www.expressen.se/gt/misstankt-for-bilbrander-gripen-i-turkiet/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in