2018-08-14, 13:49
Medlem
VanligtNamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haszan
Polisen använde trip track för att mäta min hastighet, alltså kan dem väl inte bevisa att jag körde för fort? Kan jag neka fortkörningen nu även fast jag erkände när jag blev stoppad?

Du har erkänt brottet och dom tog körkortet av dig. Nekar du nu kommer du ju bara framstå som dum. Du får helt enkelt stå ditt kast.
Citera
2018-08-14, 14:15
Medlem
Har ingenting att tillägga, du har redan fått bra svar från skribenterna ovanför. Däremot är jag glad att du körde så oansvarigt och vårdslöst så sent på dygnet, och att ingen annan kom till skada. Nästa gång du framför en bil (förhoppningsvis dröjer det ett par år så att du hinner mogna till) så hoppas jag att du får flashbacks till just denna stund när du är på väg att bryta mot hastighetsregeln.
Citera
2018-08-14, 14:20
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Polisen använde trip track för att mäta min hastighet, alltså kan dem väl inte bevisa att jag körde för fort? Kan jag neka fortkörningen nu även fast jag erkände när jag blev stoppad?
Snacka om att greppa efter halmstrån, du kommer inte få behålla körkortet - jag skulle nästan kunna betta min anonymitet på Flashback på det.

//tripportreat
Citera
2018-08-14, 14:28
Medlem
c0rtexs avatar
Citat:
För ett tag sedan körde jag 150 på motorvägen där hastighetsgränsen var 110 km/h och lyckades då köra om en civilpolis, märkte att han la sig tätt efter mig och körde och följde efter mig ända in i stan så jag saktade ner ganska fort, till slut så stoppade dem mig och bad mig kliva ur bilen och sen tog dem körkortet och jag fick böter på 4000 kr. Detta var alltså runt halv 1 på natten, det var väldigt lite bilar ute på vägen just då, och jag gjorde inte direkt något annat farligt förutom att köra för fort. Jag har nu fått hem ett brev där jag ska yttra mig om händelsen, jag har inget jobb där jag behöver körkortet, så jag har ingen aning vad jag ska skriva i yttrandet. Om jag söker jobb där jag behöver körkort, kan det då öka chansen för att jag får behålla körkortet? Behöver lite hjälp nu med vad jag ska skriva för att öka chansen att få tillbaka kortet.

Kan tillägga att jag hade fortfarande körkortet på prövotid.

Det är kört för din del, om du nu tar körkort på nytt.. Ja se då till att vara lite smartare

#generationåsikt
Citera
2018-08-14, 14:37
Medlem
säger du sanningen och att du kommer stå ditt kast och stå för vad du gjort så kommer dom vara lite snällare helt meningslöst att ljuga då gör du det bara värre för dig själv
Citera
2018-08-14, 14:42
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av looknerd
säger du sanningen och att du kommer stå ditt kast och stå för vad du gjort så kommer dom vara lite snällare helt meningslöst att ljuga då gör du det bara värre för dig själv
Vad är det här för naivt skitsnack?

Det finns två utfall i ts fall, antingen får han behålla körkortet eller så blir han av med det och får ta om det när spärrtiden löper ut.

Jag känner inte till något fall där någon har lyckats påverka sin spärrtid vid körkortsåterkallelse under gällande prövotid, kan du ge något exempel?

//tripportreat
Citera
2018-08-14, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Vad är det här för naivt skitsnack?

Det finns två utfall i ts fall, antingen får han behålla körkortet eller så blir han av med det och får ta om det när spärrtiden löper ut.

Jag känner inte till något fall där någon har lyckats påverka sin spärrtid vid körkortsåterkallelse under gällande prövotid, kan du ge något exempel?

//tripportreat

så länge man säger sanningen är dom inte lika hårda,,,
Citera
2018-08-14, 14:47
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av looknerd
så länge man säger sanningen är dom inte lika hårda,,,
Tack för att du klargjorde detta.

//tripportreat
Citera
2018-08-14, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ihateme
Trollar du?

Yttranden borde rimligtvis vara om du kan bevisa att det var din tvillingbror som snott ditt körkort och dylikt, inte att du måste ha bilen för att kunna köra till jobbet.
Finns många som fått behålla körkortet när dom yttrat sig att det är nödvändigt pga jobb. Trollar du eller leker du Allan
Citera
2018-08-14, 22:42
Medlem
scontris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldMeH
Finns många som fått behålla körkortet när dom yttrat sig att det är nödvändigt pga jobb. Trollar du eller leker du Allan

Nej, man blir av med kortet ändå, däremot brukar Transportstyrelsen kunna korta ner spärrtiden något om kortet är ett måste i tjänsten.

Men å andra sidan, om körkortet är så viktigt för jobbet och inkomsten, borde man inte vara mer rädd om det då?
Citera
2018-08-15, 22:07
Bannlyst
Jag har krockat och behöver lite assistans :0

Jag (18 år) krockade efter nyligen fått mitt körkort. Jag fick sladd och körde in i ett träd då abs ej tog vid grusunderlag. Ja jag vet jag e dum i huvudet och borde aldrig få vistas på allmän väg igen.... Men min fråga är hur mycket böter tror ni att jag får? Narkotikabrott, drograttfylla, vårdslöshet i trafik är det jag tror jag kommer bli dömd för. Polaren på 21 år hade inget bälte och fick lindriga skador, jag och min andra vän blev knappt skadade. hastigheten var ca 54-57 km/h på en 70väg. Kommentera gärna det ni tror om situationen.

vill påpeka att jag ej var påverkad under färd och dem endast fann narkotika i kroppen från föregående kväll

Lön: ca 21-24k innan skatt. 130kr/h

Tack!
Citera
2018-08-15, 22:19
Medlem
SnilleFixs avatar
Det är inget märkvärdigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto