2018-08-13, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apansomvillha
Likadant här, använder ibland smink för täcka röda kinder/näsa men är kille så är lite obekväm med de.
Ja det är ju inte så kul att gå runt sån. Fast jag inte bryr mig om andra är röda i ansiktet. Men känns som det är en annan sak när det är en själv som är det av nån anledning
Citera
2018-08-14, 12:01
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Kvinnor har klarat sig utan smink lika länge som människan har klarat sig utan tvål. Så frågan är varför tjejer väljer att ha smink. Jag tycker att det är väldigt få som ser bättre ut med smink än utan. Smink är också en stor natur- och miljöförstörare.

Det är väl så att folk har olika smak? Vissa tycker att man ser bättre ut med smink helt enkelt.
Och hudvård handlar väl inte om att det är 100% livsavgörande utan snarare om en vilja att förbättra. Precis som att högklackade skor inte är något man inte klarar sig utan, men många tycker det ser bättre ut med. Tråden handlar ju inte om liv och död pga hudvårdsprodukter utan om tips för att förbättra huden.
Citera
2018-08-14, 12:08
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove
Det är väl så att folk har olika smak? Vissa tycker att man ser bättre ut med smink helt enkelt.
Och hudvård handlar väl inte om att det är 100% livsavgörande utan snarare om en vilja att förbättra. Precis som att högklackade skor inte är något man inte klarar sig utan, men många tycker det ser bättre ut med. Tråden handlar ju inte om liv och död pga hudvårdsprodukter utan om tips för att förbättra huden.

Smink förbättrar dock inte huden. Smink förvärrar huden.
Citera
2018-08-15, 00:15
Medlem
Tvätta inte ansiktet med någon tvål bär ni duschar. Schampot som rinner ner räcker.

Sen kan jag rekommendera Bio olja.
Min tjej hade nån grej Flow boost lumene som jag tog av med, min hy började lysa. Fresh 10/10
Citera
2018-08-15, 12:50
Medlem
6ix9iines avatar
Använder denna varje dag. L'Oreal Men Expert Pure Power Multi-Purifier Daily Charcoal Wash 150ml

BrA/DÅLIGT?
Citera
2018-08-15, 13:36
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Det hela är egentligen mycket enkelt. Använd bara vatten så får du den perfekta huden för just dig. Jag förstår inte hur folk kan gå på så mycket smörja. Ni blir grundlurade av alla skitprodukter ni köper. Människan har funnits i 150 000 - 200 000 år och vi har klarat oss utmärkt utan hudvårdsprodukter. Folk är fan pantade.
Skitsnack och dumheter. Vad baserar du det på?
Det gör en enorm skillnad att använda produkter avsedda för ansikte. Det är inte heller dyrt.
Citera
2018-08-15, 15:43
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Skitsnack och dumheter. Vad baserar du det på?
Det gör en enorm skillnad att använda produkter avsedda för ansikte. Det är inte heller dyrt.

Jag baserar det på 200 000 år av evolution. Du har gått på reklamen! Grattis eller vad man ska säga.
Citera
2018-08-15, 16:17
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Jag baserar det på 200 000 år av evolution. Du har gått på reklamen! Grattis eller vad man ska säga.
Grattis själv, till din totala okunskap.

Att sköta om sin hy gör att man ser yngre, fräschare och friskare ut. Detta är inget hittepå utan fakta.
Visst kan man strunta totalt i hudvård och bara tvätta ansiktet med dubbeldusch i duschen varje morgon, det kommer inte hända så mycket, förutom att man lättare får finnar och framförallt torr hy.

Själv hade jag besvär med torr hy, finnar och rakfinnar innan jag började tvätta ansiktet med en mild ansiktstvål och använda fukt.
Har även haft problem med finnar på ryggen, det löste jag med en ryggborste i duschen varje morgon, fungerar som en skrubb, men det är ju bara hokus pokus enligt dig.

Du verkar ha absolut noll kunskap inom självklarheterna jag berättar för dig.
Alla hudproblem blir bättre om man läser på 15 minuter, och följer de enkla råden, vilket du defenitivt inte har gjort.
Inte heller är det dyrt.
Citera
2018-08-15, 16:27
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Grattis själv, till din totala okunskap.

Att sköta om sin hy gör att man ser yngre, fräschare och friskare ut. Detta är inget hittepå utan fakta.
Visst kan man strunta totalt i hudvård och bara tvätta ansiktet med dubbeldusch i duschen varje morgon, det kommer inte hända så mycket, förutom att man lättare får finnar och framförallt torr hy.

Själv hade jag besvär med torr hy, finnar och rakfinnar innan jag började tvätta ansiktet med en mild ansiktstvål och använda fukt.
Har även haft problem med finnar på ryggen, det löste jag med en ryggborste i duschen varje morgon, fungerar som en skrubb, men det är ju bara hokus pokus enligt dig.

Du verkar ha absolut noll kunskap inom självklarheterna jag berättar för dig.
Alla hudproblem blir bättre om man läser på 15 minuter, och följer de enkla råden, vilket du defenitivt inte har gjort.
Inte heller är det dyrt.

Man sköter inte om sin hy genom att tillföra "tvål" och andra skräpprodukter. Allt det där som du har på ditt söta lilla ansikte döljer bara de grundläggande problemen. Jag antar att du äter skräpmat, godis, läsk, chips, McDonalds, MAX, pizza och liknande skräp varje dag eller några gånger i veckan. Ja då kommer du få akne och problemhy och blir tvungen att dölja det med annat skräp. Du kan inte vinna mot 200 000 år av evolution.
Citera
2018-08-15, 16:36
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Man sköter inte om sin hy genom att tillföra "tvål" och andra skräpprodukter. Allt det där som du har på ditt söta lilla ansikte döljer bara de grundläggande problemen. Jag antar att du äter skräpmat, godis, läsk, chips, McDonalds, MAX, pizza och liknande skräp varje dag eller några gånger i veckan. Ja då kommer du få akne och problemhy och blir tvungen att dölja det med annat skräp. Du kan inte vinna mot 200 000 år av evolution.
Så sött vet jag inte om mitt ansikte är, däremot problemfritt och friskt.

Hur förklarar du att det finns seriös forskning som backar upp mina påståenden, medans det inte finns något sådant som talar för dina påståenden?

Att man får finnar av skräpmat finns det inga belägg för. Äter själv sparsamt med dito.

Du har verkligen ingen koll alls. Vad tvättar du ansiktet med själv?
Förutsätter också att du är väldigt ung.
Citera
2018-08-15, 16:48
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Så sött vet jag inte om mitt ansikte är, däremot problemfritt och friskt.

Hur förklarar du att det finns seriös forskning som backar upp mina påståenden, medans det inte finns något sådant som talar för dina påståenden?

Att man får finnar av skräpmat finns det inga belägg för. Äter själv sparsamt med dito.

Du har verkligen ingen koll alls. Vad tvättar du ansiktet med själv?
Förutsätter också att du är väldigt ung.

Jag tvättar ansiktet enbart med vatten och endast när jag duschar. Jag har inte använt ansiktsprodukter på säkert 10 år och jag har inga som helst problem med hyn varken i ansiktet eller ryggen. Jag ser antagligen friskare ut än dig med tanke på vad du tvättar ansiktet med. Dessa "milda" produkter som du använder är inte alls så milda som du egentligen tror. Ytterligare ett säljknep som du har gått på. Skriv vilka produkter du använder så ska vi kolla hur "milda" ingredienserna egentligen är.

Ryggborste eller torrborstning är inte dåligt för det tar bort döda hudceller, men att du får finnar på ryggen har att göra med vad du äter eller vad du inte äter.
Citera
2018-08-15, 20:58
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Jag tvättar ansiktet enbart med vatten och endast när jag duschar. Jag har inte använt ansiktsprodukter på säkert 10 år och jag har inga som helst problem med hyn varken i ansiktet eller ryggen.
Vad kul för dig.
Men att du klarar dig med enbart vatten, det är inte många personer som fixar. Jag lovar.

Citat:
Jag ser antagligen friskare ut än dig med tanke på vad du tvättar ansiktet med. Dessa "milda" produkter som du använder är inte alls så milda som du egentligen tror. Ytterligare ett säljknep som du har gått på. Skriv vilka produkter du använder så ska vi kolla hur "milda" ingredienserna egentligen är.
Hur du ser ut, eller hur sött fin din hy är, det kan jag inte uttala mig om.
Det enda jag kan uttala mig om är att du är ett miffo.

Visst, tänker skriva produkterna, men analysera gärna själv din(a) egna skitprodukt(er) i samma inlägg.

Dagligen, på morgonen:
Dermatologica (gula flaskan) mot finnar
Paulas choice BHA-lotion, för fukt

Kväll:
Dermatologica ansiktstvätt, som jag använder på morgonen.

Ansiktsvatten efter det, märke: Pixie Glow Tonic

Paulas choice fuktmask, som jag sover med.

Dessa är mina stora produkter.
Eftersom jag har turen att ha en kärring som kladdar med saker, in i förbannelse, så har jag prövat en hel del.

På grund av henne så kör jag Paulas AHA-syra en gång per vecka samt Glamglows Flashmud Brightening Treatment cirka två gånger i veckan.
Detta är jävla dyra produkter, så du kommer inte kunna hitta något fel eller peka finger. Däremot så pekar jag finger åt din hjärna, som uppenbarligen är CP.

Vänta 10 år, sen önskar du att du tagit hand om din hy.

Läs på, sluta tramsa och läs forskningsrapporter.
Du framstår som en pajas som skriver bara för skrivandets skull.

Citat:
Ryggborste eller torrborstning är inte dåligt för det tar bort döda hudceller, men att du får finnar på ryggen har att göra med vad du äter eller vad du inte äter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in