2025-04-15, 00:51
Medlem
carminaburanas avatar
Min regim är såhär, alla produkter är khiels

Morg8n
Facial fuel wash
Plumping serum,
Vit c dark eyes
Vit c serum
facial fuel moisturizer/ultra SPF 30 om uromhus

Kväll
Midnight oil wash (om solskydd använts)
Ff wash
Plumping serum
Retinol
Vit c eye serum
Ff moisturizer

Sen nån gång i veckan Clay mask och ff scrub

Åhléns hade 25% rabatt så jag passade på.
Senast redigerad av carminaburana 2025-04-15 kl. 00:53.
Citera
2025-05-02, 08:39
Medlem
Köp det som hudterapeuten Elvira på youtube tipsar om. Hon tipsar om de bästa och billiga produkterna. Och hon gör bara samarbeten med produkter som hon genuint tycker är bra. Men det är nog bra att gå till en hudterapeut också, så att man får reda på vilken hudtyp och vilka hudproblem man har.
Senast redigerad av Ttangerine 2025-05-02 kl. 09:01.
Citera
2025-05-02, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarvikingen
Ät mycket animaliskt mat med A-vitamin. Lever, ägg, ostron, även gurka. Dålig hy har nästan enbart med matsmältningen att göra och vad man äter. Äter man en skitkost med mycket friterat och ultraprocessat så kommer man få dålig hy. Spannmål och tillagade grönsaker förstör också hyn eftersom det är osmältbart.

Att applicera massa onaturliga hudvårdsprodukter gör bara hyn värre i längden, det är så dom tjänar pengar på dig. Jag har aldrig använt någon form av hudvårdsprodukt sen jag föddes och min hy är bra tack vare min diet. Att spendera tid i solen och få i sig D-vitamin är också viktigt.
Nej, dålig hy har inte bara med matsmältningen att göra. Min hy till exempel är väldigt torr och hudbarriären blir lätt skadad. Och då måste man ha till exempel ceramider i sina hudvårdsprodukter. Till exempel ceramider är ett hudeget ämne och därför är det inte onaturligt. Det finns redan i huden och därför är det bra att ge huden mer av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in