Citat:
Ursprungligen postat av
KungPungPat
Det är väl du som är ateist som ska svara på varför du inte ser nån mening med gudarnas designer i alla arter.
Det är därför det finns någon mening att se i påståendet att gudar finns och att de i så fall designat något.
Citat:
Ursprungligen postat av
KungPungPat
Var det för att big bang sa att en smäll kunde skapa alla designer utan att ens förstå vad en design är?
Nej. BigBang ”säger” ingenting. Det är en förklaringsmodell för hur universum expanderar. Inget annat.
Citat:
Ursprungligen postat av
KungPungPat
Överlevnad och fortplantning är precis vad djurens liv går ut på...
Människan är ett djur.
Citat:
Ursprungligen postat av
KungPungPat
men allt gick snett när människan började se sig själv som en väldigt intelligent apa som också behövde överleva och fortplanta sig genom att hugga ner alla träd och mörda alla djuren för att lagra "överlevnadsmat" tills när hela planeten är utrotad och maten inte längre går att odla för att människor åt djuren tills hela ekosystemen utrotades.
Oj, vilken domedagspredikan.
Citat:
Ursprungligen postat av
KungPungPat
Människan är designad som en växtätare
Belägg för att växtätandet är en design, tack.
Citat:
Ursprungligen postat av
KungPungPat
så ett gudslikt sätt at leva skulle isf vara när man inte äter djur.. eller rättare sagt när man äter det som människan är designad för att äta.. dvs grönsaker, frukt nötter och bönor.
Att inte behöva äta alls vore en bättre design, i så fall. Nu får vi hålla till godo med vad vi utvecklats till.
Citat:
Ursprungligen postat av
KungPungPat
Människan kan designa och känna igen andras designade saker eller arter.. så kanske ett gudlikt sätt att leva handlar om att se bevisen för gudarnas designer i universum,
Kanske det, men om gud inte finns så blir ju det irrelevant.
Citat:
Ursprungligen postat av
KungPungPat
för vad dom är iställett för att fantisera om explosioner och massa obevisat som inte går att ta på eller greppa.
BigBang är fortfarande ingen explosion.
Att du inte kan greppa det är ditt problem.
Citat:
Ursprungligen postat av
KungPungPat
Ett satanistiskt sätt att leva vore väl just att äta kött från djur som plågats trots att hela planetens ekosystem dör av bodskapsuppfödningen och allt bajs som spolas ut i haven.
Jag tror inte på satan heller.
Men jag håller med om att det finns miljöproblem. Om gud finns vore det ju bra om hen kunde hjälpa oss med det.
Citat:
Ursprungligen postat av
KungPungPat
Du är ateist, men stora smällar kan inte skapa några livsmeningar.. inte ens åt en troende ateist som tror sig ha en livsmening.
BigBang är fortfarande en beskrivning av universums expansion, inget annat.
Min livsmening skapar jag själv, oavsett vad du tror om min livsmening.
Troende ateist? Vad är det jag tror (i religiös mening) på?
Citat:
Ursprungligen postat av
KungPungPat
Ett bra argument att säga till religiöst troende människor, är att teorier är vetenskapliga men dock obevisbara.
Inom vetenskap är inga teorier ”obevisbara”, då är det ingen (vetenskaplig) teori. En Vetenskaplig teori är baserad på bevis (egentligen ”evidens”). BigBang och evolutionen är vetenskapliga teorier.
Citat:
Ursprungligen postat av
KungPungPat
Såfort dom accepterar denna idioti så kommer dom gå runt och tro att allt är en tro, för enligt förnekarna så det finns inga bevis i ett universum som faktist är fyllt med synbara och osynliga bevis för gudarnas existens.
Presentera dessa synbara bevis, tack.
Citat:
Ursprungligen postat av
KungPungPat
Uteslutningsmetoden kommer inte fungera då det enda som kan skapa en design är ju ett medvetande.
Det är möjligt, men det faller ju lite på att saknas bevis för att universum är en design av ett medvetande.
Citat:
Ursprungligen postat av
KungPungPat
Så satsa helldre på gradvis ökande komplexitet
Det är bättre att satsa på det vi vet.
Citat:
Ursprungligen postat av
KungPungPat
och sen toppar ni av det med en stark övertygelse om att en stor smäll har skapat allt, och att alla som tror på stor smäll är väldigt intelligenta och bör därför fåtänka åt den troende.
Det är nog få som tror att en stor smäll skapat allt. Om det är BigBang du menar, se förklaring ovan.
Citat:
Ursprungligen postat av
KungPungPat
Steget är trots allt litet mellan att vara religiöst troende och teoritroende ateist.
Det är möjligt, men det faller ju på att ateister inte är troende i religiös mening.