Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-13, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Nej. Ytterligere en som inte förstår. Denna händelse kommer gå runt och intetgöra Afs till den grad att de aldrig kommer i närheten av riksdagsgränsen. Det pågår just nu förfullt. Jag tror faktiskt de hade en ringa chans innan, men nu är det kört. Jag är helt seriös.

Skärmdumpa min kommentar och spara den så kan vi prata efter detta val och nästa. Snälla. Jag hoppas egentligen jag har fel för Sveriges skull (även fast jag är besviken på deras omogna beteende), men jag är säker på att jag inte har det. Jag känner Sverige alldeles för gott.

Din jävla idiot hade skandaler haft en sådan effekt hade SD sjunkit efter alla sina skandaler, som dessutom fick extremt mycket mer uppmärksamhet (massmedia), detta är en fis i rymden i jämförelse.

Jag behöver inte spara ett skit, då du helt enkelt har fel. Stick iväg och trolla någon annanstans.
Citera
2018-08-13, 23:17
Avslutad
Som jag skrev tidigare, bollen är redan i rullning och Afs dagar är räknade. Alla Afs-fanboys ska väl upp och se sommarlovsmorgon så de sover nu, men om ni läser detta imorgon:

Nu har händelsen hamnat längst upp på nyheter här på flashback och majoriteten ser den som omogen, idiotisk och ett tecken på att partiets kandidater inte är seriösa. På självaste flashback! Där man skulle tro Afs har sin grogrund.

Det av något orde varara en hint. De kommer aldrig in i riksdagen. Lägg krutet på SD istället. Det är det bästa ni kan göra nu. Alla andra röster är en röst på sjuklövern.
Citera
2018-08-13, 23:20
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Den aktuella näsan är ju en förstoring av en nidbild på en jude, så det går inte att förklara bort att det faktiskt är en 'judenäsa'. I tillägg till detta så har unge Hagwall inlåtit sig till ett resonemang om att näsan tillhör en viss grupp av människor...och ingen vid sina sinnens fulla bruk kan missförstå att han menar judarna. Att hetsa mot judar passar kanske i NMR, men låt det stanna där eftersom det inte är någon valvinnare utan istället en nazi-markör! Jag har stöttat AfS, och gör det fortfarande, men börjar de med judepolemik på detta osnygga sätt så är de snart slut som potentiellt riksdagsparti. Skit i judar och araber i Palestina och fokusera på Sveriges främsta problem just nu istället!

Sant, sant & sant.

Men AfS som parti kommer, såklart, heller aldrig att driva judefrågan, eller ägna sig åt judepolemik. Det ska dock bli intressant att få se hur Kasselstrand hanterar den här händelsen. Hur mycket har han egentligen lärt sig av Trump?

Någon gång måste vi dock bryta upp den optiken som gör att detta uppfattas som en nazi-markör. Inte just det här valet. Men vi kan inte för evigt låta det vara en fråga som nazister och "nazister" har monopol på.
Citera
2018-08-13, 23:25
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Sant, sant & sant.

Men AfS som parti kommer, såklart, heller aldrig att driva judefrågan, eller ägna sig åt judepolemik. Det ska dock bli intressant att få se hur Kasselstrand hanterar den här händelsen. Hur mycket har han egentligen lärt sig av Trump?

Någon gång måste vi dock bryta upp den optiken som gör att detta uppfattas som en nazi-markör. Inte just det här valet. Men vi kan inte för evigt låta det vara en fråga som nazister och "nazister" har monopol på.

Man hade dock hoppats att en fin laguppställning med högutbildade människor skulle minska risken för såna här fadäser...men individer är individer...och äpplet faller inte långt ifrån trädet om man säger så.
Citera
2018-08-13, 23:26
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Själv ska jag börja kalla dem för Antisemitism för Sverige.

Det var faktiskt ganska fyndigt, ska nog också hålla kvar vid det

De kommer säkert inte att kommentera denna händelse utan bara rida ut stormen som det heter. Men det kommer att komma fler, och de kommer att bli allvarligare.

Just nu så har partiet börjat förlora legitimitet redan här på Flashback. Vid nästa uppmärksamhet så kommer de att förlora legitimitet bland den vanliga svensken. Ju längre Kasselstrand väntar med att ta tag i detta. ju mer kommer ogräset att växa och blir svårare att hantera.

Vid detta val har media valt att ignorera dem, men vid nästa val så kommer granskningarna, och med den här strategin så kommer partiet vara sönderknullat 2022. Minst 4 nya partier kommer att återuppstå och "kampen fortsätter"
Citera
2018-08-13, 23:29
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
AfS bör inte kommentera händelsen utan försöka låta den "spelas ut" på andra ställen till SD-shillsen (och andra typer av troll) har tröttnat. Det är nog det bästa, och det ser ut att vara taktiken.
Tvärtom, Kasselstrand borde ta tillfället i akt och utmana expo-Karlsson på debatt om dessa ideologiska skillnader och denna "skandal".
Citat:
Ni kommer totalkrascha.
Om du trodde det så skulle du inte spendera större delen av din vakna tid i denna tråd, kul att ha dig här
Citera
2018-08-13, 23:31
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Om du trodde det så skulle du inte spendera större delen av din vakna tid i denna tråd, kul att ha dig här

Jag är här för underhållningen.

Jag tror inte att ni kommer totalkrascha, jag VET.
Citera
2018-08-13, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Absolut inte. Skämtet är överhuvudtaget inte en minsta indikation på att de bedriver judehat. Fattar du inte skillnaden mellan dessa två händelser är du psykopat.

Återigen, det där klistermärket kan med enkelhet klassas om "humor" då dessa bilder är humoristiska. Och det finns inget jävla "hat". Du kan lika gärna vara en vänsterpartist med tanke på ditt språkbruk och låga nivå.
Citera
2018-08-13, 23:33
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Jaha, och vad säger att inte "tunnelbane-incidenten" var ett skämt då? De där meme-bilderna är just humoristiska. Och inget kommer att hända med SD med makten, det är det som är det stora problemet.

Kroknäsorna som klistras upp är ren och skär rasism med syfte att sprida en nidbild och piska upp ett hat mot judar generellt. Ungefär som nazisterna höll på i Nazityskland. Knappast jämförbart.
Citera
2018-08-13, 23:34
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Det var faktiskt ganska fyndigt, ska nog också hålla kvar vid det

De kommer säkert inte att kommentera denna händelse utan bara rida ut stormen som det heter. Men det kommer att komma fler, och de kommer att bli allvarligare.

Just nu så har partiet börjat förlora legitimitet redan här på Flashback. Vid nästa uppmärksamhet så kommer de att förlora legitimitet bland den vanliga svensken. Ju längre Kasselstrand väntar med att ta tag i detta. ju mer kommer ogräset att växa och blir svårare att hantera.

Vid detta val har media valt att ignorera dem, men vid nästa val så kommer granskningarna, och med den här strategin så kommer partiet vara sönderknullat 2022. Minst 4 nya partier kommer att återuppstå och "kampen fortsätter"

Jag känner inga SD:are längre. Så det är alltid kul att få lite inblick i hur ni tänker...

Jag brukar kalla NMR för en sekt. Men sektmentaliteten är uppenbarligen inte avhängigt av storleken. SD har nu fullt ut förvandlats till en sekt. Fokus på sin egen sekt istället för på Sverige.

AfS är den naturlige ledaren av folkfronten.
Citera
2018-08-13, 23:38
Medlem
FlashyBears avatar
*Sådana* skandaler behöver AfS.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0EAOjA/moderaterna-utsatta-for-hogerextrem-plakatkupp
Moderaterna utsatta för högerextrem plakatkupp
Citat:
”Nu sänker vi tandvården till 50 kr för illegala invandrare” står det i ljusblå text med bild på Ulf Kristersson och partiets logotyp i högra hörnet.

Men det är inte Moderaterna som står bakom affischerna som synts runt om i Stockholm de senaste veckorna.
Citat:
Nordisk Ungdoms talesperson Fredrik Hagberg bekräftar för Aftonbladet att de ligger bakom aktionen och säger att de har tryckt upp ”några tusen” affischer som de avser att sätta upp inför valet.

Det är bara Moderaterna som organisationen riktat in sig mot.

– De får polisanmäla om de vill, men jag har svårt att se att det skulle bära någon frukt. De borde i stället vara glada över att vi hjälper till att förmedla deras politik till sina väljare, säger Fredrik Hagberg, talesman för Nordisk Ungdom.

Massa uppmärksamhet som AfS så desperat behöver just nu. Sno idén, AfS, det är inte för sent ännu...
Inte jävla klistermärken...
Citera
2018-08-13, 23:43
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ungefär som nazisterna höll på i Nazityskland.
Givetvis glömmer ingen hur nazisterna höll på klistra pappersnäsor, det var så det började på trettiotalet...
Citat:
Ni är ju rasister och vill mörda hela folkgrupper. Ni borde sitta inspärrade någonstans.
Du är inte ensam med den känslan efter att fått ögonkontakt med Hahne, sinnessjuk kille.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in