Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Vi behöver skrapa ihop typ 15 poäng till i år, vi har ändå en hel del matcher kvar där jag tycker att vi skall kunna begära vinst men det finns ju inga säkra 3-poängsmatcher i år. Får hoppas den nya norrmannen är något att ha för vår svagaste länk är vårt centrala mittfält(och sedan har vi vår akilleshäl, defensiva fasta).
Frågan är väl hur man skall formera laget när nyförvärven kommit in i det ordentligt. Tycker ju absolut inte att spelare som Seb och Paka skall värma bänk, inte heller Georgi. Affane, även om han gjorde en av sina bättre insatser mot Sirius(säger förvisso inte så mycket), är ju en som inte direkt känns given.
Skulle gjort mycket för att ha en spelare som Gurra i laget nu, då hade man kunnat spela Seb eller Paka på centralt mittfält, Seb tror jag hade varit helt ok där i vilket fall som helst, Paka blev ju typ skolad i ett 4-5-1/4-4-1-1 system där han spelade som 10a.
Söder borde väl vara tänkt som central anfallare, konkurrenssituationen i laget blev definitivt hårdare i detta fönstret.
Det är tveklöst så att vi inte har några "enkla" matcher kvar. För vår del finns det nämligen inga sådana 2018.
Laget borde väl vara Dahlin-Starfelt-Calisir-Degerlund-Oldrup Jensen- Emil-Wernersson- SebO- Giorgi- Abraham- Söder.
Frågan är ju vem av Wernersson och Billy som ska spela, ingen har ju direkt imponerat men jag anser att Wernersson är det minst svaga kortet där.
Paka tror jag inte vi får se centralt och på kanterna känns det tufft med. Är väl mest Fader Abraham han konkurrerar med isf då Giorgi får anses given.
Vidare vore det intressant att köra SebO centralt ja, kan O-Jensen sköta mittfältet där defensivt så bör det fungera med. Nackdelen med att peta Sakor är ju hans längd dock, den behövs även om vi får in längd i Degerlund i backlinjen. Jensen är 1,85 med vilket väl är ok.
Surt dock att Lill-Erling hamnar en bit från startelvan nu, det finns ju att ta av där känns det som men svårt att se vem han petar.
Affane måste ha bränt sina chanser nu.
I övrigt är Tobbe nu borta fram till dom sista skälvande omgångarna och sedan lär han antagligen lägga av.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jeremy Roenick
Ni supportrar gapar och skriker. Sett historiskt så har ni inte vunnit mycket. Eller ens satt avtryck i Europa.
En sann loserklubb.
Vem lyssnar på trollet Azdz?
Med tanke på hur det sett ut under säsongen så är det faktskt inte en självklarhet att IFK slår Dalkurd.
Gren gjorde sig av med Sthare och efter det så har resulten var si och så för IFK.
Men det har det också varit sedan mitten på 90-talet

Det är dels obegripligt att det är mer än 20 år sedan vi förbannade att vi inte ens var riktigt nära att avancera vidare i CL. Vem minns inte hur man skrek på Jingbladh att säkra bakåt mot Milan vid underläge 3-2 för att vi då hade fördel i inbördes möten och ett hyfsat läge att avancera vidare?
Jag hade gärna haft kvar Stahre, det var som sagt målfattigt, rätt fegt men som sagt, förutom 2012 var vi ju bra. Visst en helt annan trupp etc än idag men hade han fått fortsätta hade han kunnat ge oss ett guld som gjort saker och ting väldigt annorlunda även idag.
Citat:
Ursprungligen postat av
bombacci
pinsamt att förlora mot Häcken och inte bara förlora utan bli helt utskåpade med 5-0- Häcken som skämde ut Sverige i europakvalet. Häcken är ju i bästa fall ett mittenlag i Allsvenskan.
Blir tufft att komma topp tre ens nu. Häcken ska man klå ju

Skämde ut Sverige? Såhär långt är det ju Häcken som ihop med MFF gjort vad man kan kräva i årets europaspel. Nu är klubben dom åkte ur mot en vidrig klubb på alla sätt men det är ett ruskigt starkt fotbollslag.
Sedan har Häcken egentligen alltid gjort såhär under säsongerna, ibland blir det 5-0 framåt och ibland smällar bakåt. Något mer stabilt senaste åren förvisso.
Idag får man hålla på Sundsvall så TFF inte närmar sig bakifrån. Vinner TFF är det alltså bara fyra pinnar ner till nedflyttning, tre pinnar ner till kval är det redan...