2018-08-13, 06:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
pinsamt att förlora mot Häcken och inte bara förlora utan bli helt utskåpade med 5-0- Häcken som skämde ut Sverige i europakvalet. Häcken är ju i bästa fall ett mittenlag i Allsvenskan.

Blir tufft att komma topp tre ens nu. Häcken ska man klå ju

Om det är någon som skämde ut oss i europakvalet så var det ni och era stadsbröder. Förlora mot ett gäng som ett korplag hade slagit. Häcken hade noll chans att gå vidare.
2018-08-13, 06:58
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Hade han tittat ned innan så hade det varit annorlunda men hans blick följer bollen, tydligt dessutom.

Shit happens.

Jösses, det är såklart medvetet. Finns ju en anledning att ”shit happens” händer lite för ofta kring spelare som Larsson, Toivonen, Jonas Olsson, Rosenberg etc. Storheten ligger i att få sånna situationer att se ut som olyckshändelser.
2018-08-13, 09:20
Medlem
Citat:
pinsamt att förlora mot Häcken och inte bara förlora utan bli helt utskåpade med 5-0- Häcken som skämde ut Sverige i europakvalet. Häcken är ju i bästa fall ett mittenlag i Allsvenskan.

Precis som dif alltså. Inga konstigheter att mitten/bottenlag slår varandra.
2018-08-13, 09:28
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Vi behöver skrapa ihop typ 15 poäng till i år, vi har ändå en hel del matcher kvar där jag tycker att vi skall kunna begära vinst men det finns ju inga säkra 3-poängsmatcher i år. Får hoppas den nya norrmannen är något att ha för vår svagaste länk är vårt centrala mittfält(och sedan har vi vår akilleshäl, defensiva fasta).

Frågan är väl hur man skall formera laget när nyförvärven kommit in i det ordentligt. Tycker ju absolut inte att spelare som Seb och Paka skall värma bänk, inte heller Georgi. Affane, även om han gjorde en av sina bättre insatser mot Sirius(säger förvisso inte så mycket), är ju en som inte direkt känns given.

Skulle gjort mycket för att ha en spelare som Gurra i laget nu, då hade man kunnat spela Seb eller Paka på centralt mittfält, Seb tror jag hade varit helt ok där i vilket fall som helst, Paka blev ju typ skolad i ett 4-5-1/4-4-1-1 system där han spelade som 10a.

Söder borde väl vara tänkt som central anfallare, konkurrenssituationen i laget blev definitivt hårdare i detta fönstret.

Det är tveklöst så att vi inte har några "enkla" matcher kvar. För vår del finns det nämligen inga sådana 2018.

Laget borde väl vara Dahlin-Starfelt-Calisir-Degerlund-Oldrup Jensen- Emil-Wernersson- SebO- Giorgi- Abraham- Söder.

Frågan är ju vem av Wernersson och Billy som ska spela, ingen har ju direkt imponerat men jag anser att Wernersson är det minst svaga kortet där.
Paka tror jag inte vi får se centralt och på kanterna känns det tufft med. Är väl mest Fader Abraham han konkurrerar med isf då Giorgi får anses given.
Vidare vore det intressant att köra SebO centralt ja, kan O-Jensen sköta mittfältet där defensivt så bör det fungera med. Nackdelen med att peta Sakor är ju hans längd dock, den behövs även om vi får in längd i Degerlund i backlinjen. Jensen är 1,85 med vilket väl är ok.

Surt dock att Lill-Erling hamnar en bit från startelvan nu, det finns ju att ta av där känns det som men svårt att se vem han petar.
Affane måste ha bränt sina chanser nu.

I övrigt är Tobbe nu borta fram till dom sista skälvande omgångarna och sedan lär han antagligen lägga av.

Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Ni supportrar gapar och skriker. Sett historiskt så har ni inte vunnit mycket. Eller ens satt avtryck i Europa.
En sann loserklubb.
Vem lyssnar på trollet Azdz?

Med tanke på hur det sett ut under säsongen så är det faktskt inte en självklarhet att IFK slår Dalkurd.

Gren gjorde sig av med Sthare och efter det så har resulten var si och så för IFK.
Men det har det också varit sedan mitten på 90-talet

Det är dels obegripligt att det är mer än 20 år sedan vi förbannade att vi inte ens var riktigt nära att avancera vidare i CL. Vem minns inte hur man skrek på Jingbladh att säkra bakåt mot Milan vid underläge 3-2 för att vi då hade fördel i inbördes möten och ett hyfsat läge att avancera vidare?

Jag hade gärna haft kvar Stahre, det var som sagt målfattigt, rätt fegt men som sagt, förutom 2012 var vi ju bra. Visst en helt annan trupp etc än idag men hade han fått fortsätta hade han kunnat ge oss ett guld som gjort saker och ting väldigt annorlunda även idag.

Citat:

Skämde ut Sverige? Såhär långt är det ju Häcken som ihop med MFF gjort vad man kan kräva i årets europaspel. Nu är klubben dom åkte ur mot en vidrig klubb på alla sätt men det är ett ruskigt starkt fotbollslag.

Sedan har Häcken egentligen alltid gjort såhär under säsongerna, ibland blir det 5-0 framåt och ibland smällar bakåt. Något mer stabilt senaste åren förvisso.

Idag får man hålla på Sundsvall så TFF inte närmar sig bakifrån. Vinner TFF är det alltså bara fyra pinnar ner till nedflyttning, tre pinnar ner till kval är det redan...
2018-08-13, 10:14
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna

Tyvärr svårt att inte hålla med dig. Vi gjorde ingenting i detta transferfönster, absolut ingenting. Alla skriker efter förstärkning på förwardssidan men det är dödstyst. Jag klandrar inte BoA som många andra, han har fan gjort underverk för Djurgårdens IF, men jag är lite skeptisk till Özcan och laget igår måste åkt på någon systemkollaps.. Badji haltar ut så nu har vi typ 0 anfallare kvar, känns bra.
Det enda positiva med det här är väl att det blir inte lika hårt matchande nästa säsong och kontraktet till Allsvenskan borde redan vara klart, för nu ser det ut att bli fritt fall.
2018-08-13, 12:16
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Håller med om Olsson. Däremot har jag svårt för alla dessa jävla journalistkrönikor där det tävlas i cringigaste metaforer i en vilja att vara Niva eller Bank. Jag vill ha krönikor om fotboll, om det som sker på planen. Gedigna analyser. Inte så jävla platt som svensk journalistkår skriver om matcherna.
Kunde inte hålla med mer, det finns - tyvärr - bara en Niva!
2018-08-13, 12:20
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Håller med om Olsson. Däremot har jag svårt för alla dessa jävla journalistkrönikor där det tävlas i cringigaste metaforer i en vilja att vara Niva eller Bank. Jag vill ha krönikor om fotboll, om det som sker på planen. Gedigna analyser. Inte så jävla platt som svensk journalistkår skriver om matcherna.

Är det några journalister som ens KAN analysera då? Utan att rabbla klyschor och dylikt.

Bank är nog den enda som på riktigt behärskar både språket och analysförmågan. Niva är i ärlighetens namn ganska kass på efter matchen-krönikor och är för känslostyrd. Bachner är bra på analysen men lider av ovan nämnda komplex. Wilbacher är mycket starkare muntligt än i skrift.

Är väl egentligen bara Kalle Karlsson som behärskar analysdelen fullt ut, men han är ju mest inriktad på PL. Dock finns det några allsvenska analyser han har gjort på sin blogg. Tycker Johan Israelsson (Eriks bror) är okej också på Fotbollskanalen. Det verkar uppenbarligen som att analys inte är lika prioriterat längre i det ursprungliga tidningsformatet.
2018-08-13, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det är tveklöst så att vi inte har några "enkla" matcher kvar. För vår del finns det nämligen inga sådana 2018.

Laget borde väl vara Dahlin-Starfelt-Calisir-Degerlund-Oldrup Jensen- Emil-Wernersson- SebO- Giorgi- Abraham- Söder.

Frågan är ju vem av Wernersson och Billy som ska spela, ingen har ju direkt imponerat men jag anser att Wernersson är det minst svaga kortet där.
Paka tror jag inte vi får se centralt och på kanterna känns det tufft med. Är väl mest Fader Abraham han konkurrerar med isf då Giorgi får anses given.
Vidare vore det intressant att köra SebO centralt ja, kan O-Jensen sköta mittfältet där defensivt så bör det fungera med. Nackdelen med att peta Sakor är ju hans längd dock, den behövs även om vi får in längd i Degerlund i backlinjen. Jensen är 1,85 med vilket väl är ok.

Surt dock att Lill-Erling hamnar en bit från startelvan nu, det finns ju att ta av där känns det som men svårt att se vem han petar.
Affane måste ha bränt sina chanser nu.

I övrigt är Tobbe nu borta fram till dom sista skälvande omgångarna och sedan lär han antagligen lägga av.

Enda anledningen som jag ser det att peta Paka är att han fortfarande inte är i närheten av att palla 90 minuter, när han fått upp flåset så tycker jag att det hade varit fel för han att värma bänken, han har för mycket kvalité i sig, bolltrygg(precis som SebO), fin blick för spelet, tekniskt spelskicklig, och dessutom en bra avslutare. Jag kan t ex inte komma ihåg att han tappade eller slog bort en boll mot Sirius, känns väldigt tryggt när han har bollen.

I AS snittar han typ 1 mål varannan match, det säger förvisso inte så mycket pga omständigheterna med skadorna, men det visar ändå lite på hans förmågor, får han vara skadefri och får spetsat till fysiken tycker jag att han skall spela(om han är i form).
Senast redigerad av Eaglesandshit 2018-08-13 kl. 12:28.
2018-08-13, 12:28
Medlem
Fyfan vilken ångest man har för kvällens match. Försöker att njuta av att delta i en guldstrid men det är fan mest ångest.
2018-08-13, 13:14
Medlem
Ovcharkas avatar
Hoppas på rejäl omstrukturering av Djurgården. In med Rinne, förläng med Mrabti och försök locka över Johan Larsson från Bröndby.

Rinne
J.Larsson - Erik Johansson - Danielson - Augustinsson
Ulvestad
Mrabti - X
Ring - Badji - Bärkroth

X = Walker, Karlström, Finndell

4-3-3/4-5-1 alltså. Tror en sån elva kan komma topp tre som ändå måste vara målet var säsong.

Özcans kontrakt ska inte förlängas. Han saknar ju helt taktisk kompetens och kan varken förbereda eller korrigera ordentligt. Han är helt låst till 4-4-2 och långbollar från mittback till forwards.

Lägg 5 miljoner på en anfallare och lika mycket på en tränare. Satsa lite.

Vad sysslar Bosse med? Han struntar i föreningen och medlemmarna. Enda han verkar bry sig om är att kränga afrikaner och tjäna en slant.

Han (Bosse) måste göra de där värvningarna samt ersätta Özcan, annars får han gå också. Avskedas. Vi kan inte ha en sportchef som inte är aktiv.
2018-08-13, 13:34
Medlem
Den stora frågan är ju om lille grin-Karlis har hämtat sig från gårdagens debacle. Han har det inte lätt han.
2018-08-13, 14:06
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna

DIF har lite högre förhoppningar. Tog bronset förra säsongen. Lär väl bli femma i år, men häcken är ju knappast någon medaljkandidat på allsvenskan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in