Citat:
Ursprungligen postat av
simonvp
Nej nej, som du säger är det knappast hans fel, men säg att förlusterna fortsätter komma och lagen under knappar in...då finns det viss risk att Gren och co känner sig tvingade att ”agera”. Det skulle såklart gå helt stick i stäv med uttalandet om ”tålamod” inför säsongen.
Speaking of; är inte begrepp som ”tålamod”, ”processer” och ”det kommer ta tid” ruggigt obsoleta i dagens fotboll? Med tanke på vad som myntats från vår ledning sen vi gick upp får jag nästan kväljningar när jag hör de orden. En försvarsteknik som gör att man slår ifrån sig ansvaret om spelet ser dåligt ut.
Stating the bleeding obvious, men det är fan bara under träningsmatcher på försäsongen som man har råd att se ”ofärdiga” ut. Vid säsongsstart finns det inga ursäkter what so ever, utan då ska ett grundspel fan finnas.
Det är givetvis precis så, att det vid fler förluster i rad blir jobbigt med allt motstånd mot Poya, dock känner jag fortfarande att ilskan bland många (iaf dom som skriker högst) är mot Gren och inte Poya. Vi är många som inser att förluster mot ÖFK och Peking i dom två matcherna som kommer nu ändå inte är så mycket att säga om som det bottenlag vi är, det gäller bara att göra gedigna matcher.
Skulle vi dock sedan inte slå Dalkurd och inte Ellos hemma, då har vi spelat 21 matcher och då är risken gigantisk att det blir en paniklösning med sparkad tränare och allmänt rörigt. Vi får dock inte glömma att vi isf måste fortsätta betala Poyas lön med, frågan är om vi inte fortsatt pröjsar Lennartsson?
Vem ska ta över då? Det finns få tränare om ens någon som går in ett blåvitt på kval/nedflyttningsplats med nio matcher kvar och bara måste rädda oss.
Förövrigt avslutade vi säsongen 1970 senast vi åkte ur i Örebro, 2018 avslutas säsongen i... Örebro. Blir ju lättare att dra upp målen på en plastaskitmatta dock...
Citat:
Ursprungligen postat av
AIP
Fast man har tagit 7p på senaste 10 matcherna och vad jag har förstått har inte Poya ändrat på något i hur upplägget ser ut efter att det börjat gå käpprätt neråt. Man hör väldigt ofta från Göteborgs supportrar att materialet inte räcker till det sättet Poya vill spela sin fotboll så det är märkligt att han fortsätter envisas med att spela på ett visst sätt som uppenbarligen inte fungerar just nu.
Poya är väl också ansvarig för att ha velat ha in "spelande" backar som inte räcker till i höjdspelet. Så det är klart att han har ett ansvar i både materialet och hur man presterar på plan.
Med det sagt så tycker även jag att det hade varit fel att sparka honom, dock är det nog läge för Poya att utvärdera sig själv, släppa prestigen och komma tillbaka nästa säsong ännu starkare för just nu trots goda räddningsplankor så ska det inte se ut så här.
Stahre gjorde efter den där mardrömslika eftermiddagen i Gävle (något av det sämsta jag sett oss prestera under alla mina år på läktarna) en rockad, gav upp försöken med "finfotboll" och krigade oss kvar helt enkelt.
Poya kan ju göra nåt liknande och att han skulle vara för "stolt" för det tror jag inte alls.
Vi plockar ju in Degerlund mycket för sin vänsterfot men givetvis även för sin längd, det är ju också för sin längd som Sakor spelar.
Sakor ser annars oftast ut som den störste killen i ett pojklag som vuxit fortare än alla andra, han är en decimeter längre än övriga men har liksom inte hunnit få sin koordination att växa ikapp kroppen än...
Citat:
Ursprungligen postat av
Jeremy Roenick
Jag hävdar bestämt att supporter till IFK gömmer sig bakom ord som mellanår, vi bygger nytt, vi måste sanera ekonomin och att materialet är inte bättre.
Men med den trupp man började säsongen med skulle ha tagit fler poäng. Så är det helt klart.
Det man kan konstatera är att Gren var en idiot som sparkade Stahre. Poya har absolut ansvar i dom usla resultaten som IFK visar upp.
Sparkandet av Stahre var udda ja, visst att det berodde på att det vid en förlängning hade krävts ett flerårskontrakt men det hade varit helt okej.
Många ogillade ju Stahre för att det var fegt, rätt tråkigt men vad tusan efter det första halvåret vann vi ju matcherna iaf. Ett Stahre-lett blåvitt hade antagligen vunnit 2015 och det mesta hade då sett annorlunda ut.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrOrdonnee
Hur kom det sig egentligen att det inte blev Brännström, han har väl tidigare varit pragmatisk och anpassat spel till material?
Joel Cedergren är kanske intresserad av en större (trots allt) miljö.
Man snackade ju med både Poya och Brännström, personligen har jag ingen aning om varför det inte blev den sistnämnda.
Cedergren tror jag inte hoppar på ett uppdrag hos en storklubb, iaf inte på länge.
Citat:
Ursprungligen postat av
vf
Bagarn har varit tydlig hela tiden t.o.m under Miiko-historien, som var ett lågvattenmärke i övrigt då alltför många MFF:are inte var så avståndstagande
Det ska han ha en stor eloge för, medan många andra hade alla möjliga idiotiska ursäkter till att acceptera det stod han rakryggad och tog rejält avstånd!