Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-12, 17:45
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
De som har försökt sig på gissningar har sagt så. Både från partiföreträdare och åskådare. Helt okej uppslutning faktiskt.

20X bättre än uppslutningen för skäggbarnen vid Mynttorget.

Fast finns fortfarande inga belägg att det var 350. Kanske 150 på sin höjd utifrån den information som finns att tillgå att granska. Trist att fler är rasister än stödjer folk som kämpar för uppehållstillstånd. Men sådan är vår samtid just nu
Citera
2018-08-12, 17:45
Medlem
olasvenssons avatar
Jag gillar att AFS sänder live under deras valturné.

Hög energi.
Kasselstrand har hög IQ.
Citera
2018-08-12, 17:50
Medlem
baggebo1s avatar
Ingen i tråden har tagit upp att Yougov släppt mer detaljerade siffror för den där mätningen där "övriga" fick 4,7%, va?

Titta här:

https://twitter.com/HenrikSundstrom/status/1028228804903350273

Det är lite intressant. Bland män är det 7,5% som röstar övriga (utöver Fi). Ålder 35-54 och i storstad är också överrepresenterade. Säger det nåt till fördel eller nackdel för AfS? Osäkert, skulle jag säga. Att rösta på "alternativa" partier är typiskt för män (som inte lika lätt bara lyder det etablissemanget säger är ok att göra), så även för MED, PP osv lika gärna som AfS. Storstad och 35-54 år. Ja, MED lika gärna som AfS tänker jag här också.

Nån annan som tolkar siffrorna mer AfS-vänligt? Som ser nåt jag inte ser?

Jag tro ju fortfarande AfS har 2-3%, men jag vet inte om den här mer detaljerade informationen ger mer stöd för det än siffran 4,7%?
Citera
2018-08-12, 17:54
Medlem
Tjyvass avatar
Spelar väl ingen roll om "århundradets högervåg" sveper över Europa så länge det finns ett korrupt etablissemang som fortfarande sitter på makten och som tillåter övergrepp på privatpersoner, partier, föreningar och företag som motsätter sig folkutbytet.

Även om "århundradets högervåg" sveper över Europa så riskerar folk som öppet visar nationalistiska sympatier att bli uthängda i media, få sina bankkonton avstängda, få sparken från jobbet, få sina plattformar på sociala medier godtyckligt nedstängda och till alldeles nyligen också stor risk att bli angripen av AFA-drägg.

När globalisternas knähundar, vänstern, arrangerar sina antirasism-demonstrationer, eller peddofestivalen Pride, så är det en maktdemonstration. Det finns inget socialt stigma att knalla dit. Man riskerar ingenting. Därför kommer dessa demonstrationer som är godkända "uppifrån" alltid samla fler deltagare och öppet sympatiserande åskådare och därför är det också fel att jämföra dessa med dissident-partiers sammankomster, till exempel AfS torgmöten.
Senast redigerad av Tjyvas 2018-08-12 kl. 17:58.
Citera
2018-08-12, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Nej det är det inte. Du är en nazist precis som din kollega Tumidanda som härjar här i tråden, även om ni kanske inte vågar erkänna det för er själva. Det var sådana som ni som styrde fram SvP till succévalet på hela 0,04% och det är sådana som ni som idag styr NMR.

Kom igen nu, endast Baggebo1 och Tumidanda kan avgöra om de är "nazister" eller ej. Det är på samma nivå som att Sverigedemokraterna egentligen är rasister, men ej vågar erkänna det (för sig själva). Finns till och med folk som hävdar detta än idag på exempelvis facebook. Det är löjligt. Sedan går det givetvis inte att jämföra med SvP pga en rad faktorer, där ett av de större är att SvP var före detta NSF, och AfS är före detta SDU... ungdomsförbund till dagens troligen största parti i riksdagen, där ordföranden för SDU var omtyckt inom organisationen. Det gör inte saken sämre att han är intelligent, driven och kompetent. Sedan har situationen förvärrats rejält sedan 2014, redan året efter (2015). Den stora poängen här är att SvP hade en rejäl belastning i bagaget (NSF-tiden), och hade inte turen att vara ett ungdomsförbund i ett stort parti.

Och ärligt talat, om du lyssnade till talen igår, så var en hel del uttalanden riktigt radikala, som skulle få en del Sverigedemokrater att skita på sig. AfS är inte bara "ett hårdare SD", de är rent utav nationalister som är motståndare till folkutbytet (något man ofta hör inom "den nationella rörelsen"). Vissa yttringar igår hade lika gärna kunnat komma från en NMRare.
Senast redigerad av IKN 2018-08-12 kl. 18:00.
Citera
2018-08-12, 17:58
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Spelar väl ingen roll om "århundradets högervåg" sveper över Europa så länge det finns ett korrupt etablissemang som fortfarande sitter på makten och som tillåter övergrepp på privatpersoner, partier, föreningar och företag som motsätter sig folkutbytet.

Även om "århundradets högervåg" sveper över Europa så riskerar folk som öppet visar nationalistiska sympatier att bli uthängda i media, få sina bankkonton avstängda, få sparken från jobbet, få sina plattformar på sociala medier godtyckligt nedstängda och till alldeles nyligen också stor risk att bli angripen av AFA-drägg.

När globalisternas knähundar, vänstern, arrangerar sina antirasism-demonstrationer, eller peddofestivalen Pride, så är det en maktdemonstration. Det finns inget socialt stigma att knalla dit. Man riskerar ingenting. Därför kommer dessa demonstrationer som är godkända "uppifrån" alltid samla fler deltagare och öppet sympatiserande åskådare och därför är det också fel att göra sådana jämförelser med dissident-organisationer.

Det är klart det spelar in när man skall bedöma hur bra en högerextrem-rörelse lyckas om det är en högersväng eller vänstersväng? Om det var så att alla snackade om en ojämn handelsbalans eller typ miljön hade det varit imponerande om ni samlade några alls. Men nu när alla försöker vara invandringskritiker i någon mån(till och med kommunistiska partiet) så blir det ju ett ganska stort misslyckande att vara så få som ni är.

Klimatet var ju långt mycket värre för högerextrema runt 2007 eller 2001 och ändå samlade ni tusen personer två gånger per år.
Citera
2018-08-12, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ingen i tråden har tagit upp att Yougov släppt mer detaljerade siffror för den där mätningen där "övriga" fick 4,7%, va?

Titta här:

Det är lite intressant. Bland män är det 7,5% som röstar övriga (utöver Fi). Ålder 35-54 och i storstad är också överrepresenterade. Säger det nåt till fördel eller nackdel för AfS? Osäkert, skulle jag säga. Att rösta på "alternativa" partier är typiskt för män (som inte lika lätt bara lyder det etablissemanget säger är ok att göra), så även för MED, PP osv lika gärna som AfS. Storstad och 35-54 år. Ja, MED lika gärna som AfS tänker jag här också.

Jag tro ju fortfarande AfS har 2-3%, men jag vet inte om den här mer detaljerade informationen ger mer stöd för det än siffran 4,7%?

Hade det varit tvärtom, dvs att det var kvinnorna som i större utsträckning valde "övrigt" så hade det nog varit värre tror jag. Män är mer benägna att "rösta fel". Annars blir jag själv inte så värst mycket klokare.
Citera
2018-08-12, 17:59
Medlem
tclaessons avatar
Citat:

Titta här:

Tidiga SD-väljare borde i hög utsträckning vara just män mellan 35-45 år vilken är en viktig väljarbas för AfS.
Citera
2018-08-12, 17:59
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:

Titta här:

Kan det vara en effekt av många nya lokalpartier med, som demokraterna i GBG?
Citera
2018-08-12, 18:05
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Fast finns fortfarande inga belägg att det var 350. Kanske 150 på sin höjd utifrån den information som finns att tillgå att granska. Trist att fler är rasister än stödjer folk som kämpar för uppehållstillstånd. Men sådan är vår samtid just nu

Finns inga belägg för att det var 150 på plats. Bara du som spekulerar. 350 verkar mer rimligt.
Citera
2018-08-12, 18:05
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tclaesson
Tidiga SD-väljare borde i hög utsträckning vara just män mellan 35-45 år vilken är en viktig väljarbas för AfS.
Ja, åldern håller jag med om är lite "fördel AfS". Men storstad? Fan vet. Eller? För mig bara rent spontant så känns MED (och kanske andra "övriga"-partier) mer som ett "storstads"-parti än AfS som känns lite mer jämnt fördelat över stad-landsbygd? Eller är AfS kanske mer av ett "Stockholmsparti" än vad jag tror?
Citera
2018-08-12, 18:06
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Kan det vara en effekt av många nya lokalpartier med, som demokraterna i GBG?
Nej, det här är riksdagsvalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in