Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-10, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Exakt!!

Provocera! Reta upp media! Något som alla talar om.
Istället kör man småborgerlig valkampanj med valmöten. Valmöten är bra, men det räcker absolut inte.
Varför gör man inte som Joakim Lamotte och åker ut i förorten och talar med folk.
Eller ut till Södermalm och kör upp en mikrofon i ansiktet på miffona där?

Snygga videobloggar som t.ex. Jons:
https://www.youtube.com/watch?v=coUByPLUo_8

Varvat med intressanta intervjuer som Svensk Television:
https://www.youtube.com/watch?v=GnBgF57x49A
Tittat på konferensen i helgen och detta var oerhört intressant.
Eller den klassiska intervjun med Hans:
https://www.youtube.com/watch?v=xkrvNxpaT20&t=3s

Kasseltrand intervjuades av Peter Sweden för några veckor sedan.
Jag är helt övertygad att man hade kunnat få en intervju med Infowars, Lauren Southern, Russia Today, få Black Pigeon Speaks att nämna dem i sina videos och även en intervju med Stefan Molyneux...eller varför inte också skapat en egen Stefen Molyneux-kanal.
Med clickbait.
Där man bjudit in internationella och svenska personer att intervjua.
Nu är det försent.

Jag sliter mitt hår. Jag försökte flagga för det här direkt när jag märkte att det blev tyst efter lanseringen. Det är nog inte försent att komma in i riksdagen i höst men man hade behövt uppnå "kändisskap" bland allmänheten och ett visst "momentum" nu, innan Sverige tar semester.
Citera
2018-06-10, 10:41
Medlem
tclaessons avatar
Citat:

Vad för innehåll är det som sprids på Facebook? Hur många läsare i snitt har de där?
Det är bra aktivitet där med flera budskap som prånglas ut varje dag. Inte ovanligt med hundratals delningar och kommentarer. Deras "inga imamer, inga moskéer, inga problem" har 1,9 gilla-markeringar och 600 delningar samt hundratals kommentarer. Facebook tycker jag att dom i alla fall har lyckats bra med!
Citera
2018-06-10, 10:42
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Vad för innehåll är det som sprids på Facebook? Hur många läsare i snitt har de där?

Det är i huvudsak saker och material som man har klippt från SD, fast man försöker ge det en lite tuffare stil. Men det är samma budskap.

AfS närvaro på Facebook verkar vara lite av en flopp, senaste veckorna har man enbart haft ca 50 nya följare per dag. och ligger och harvar på drygt 20000 följare. Jämför med exempelvis F!, ett annat tokigt marginalpart, som har 137000 följare.
Citera
2018-06-10, 10:43
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanStoppan
Jag håller med samtliga inlägg om att det måste börja hända grejer nu men jag är övertygad om att det med tre månader kvar börjar dra ihop sig till en riktig jäkla storm av slutspurt för AfS - Det låter väl logiskt att köra hårt sista tre månaderna ända in i kaklet.

Eftersom vi i gruppen får hjälpa till att bära AfS in i mål så ställer jag mig själv frågan och till alla andra. Vad är det absolut största man kunde göra inom svensk politik för att skapa rabalder och löpsedlar i riksmedia?

Trump inledde sin primärvalskampanj med att kalla mexikaner som kom till USA ”They are bad people...not all..but many”. Detta fick många att reagera.

https://m.youtube.com/watch?v=Jaz1J0s-cL4
Citera
2018-06-10, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är i huvudsak saker och material som man har klippt från SD, fast man försöker ge det en lite tuffare stil. Men det är samma budskap.

AfS närvaro på Facebook verkar vara lite av en flopp, senaste veckorna har man enbart haft ca 50 nya följare per dag. och ligger och harvar på drygt 20000 följare. Jämför med exempelvis F!, ett annat tokigt marginalpart, som har 137000 följare.

Nu ljuger du på flera fronter - Låt oss hålla oss till fakta!

AfS har en helt annan politik än vad SD har och följer du med i etern så är ju det tydligt hur det skiljer sig åt i tonläget och retoriken.

I skrivande stund har AfS 22 500 följare och på fyra veckor har man ökat med ca. 10 000 följare på Facebook.

Fi köpte inför valet 2014 100 000 följare från en clickfarm i Turkiet. Således är merparten av alla följare turkiska män.

Fakta > Fake News!
Citera
2018-06-10, 10:53
Medlem
Doomushs avatar
Detta är till dej Jeff

din hjärtefråga är globalism och de är stark av dej att tala om detta men som har skrivit förut du förklara dåligt va de är och hur de drabbar svenskar och Sverige

ikea,volvo,skf är alla företag som började i Sverige av svenskar dom är nu globala företag
men många av dom har sina rötter i Sverige i form av utveckling och fabriker
hjärtat är svenskt lyft fram de svenska hjärtat och tala om dom som en del av Sverige som visionen av MADE IN SWEDEN detta är motsatsen till globalism ställ de mot drömmen av Sverige och folkhemmet

made in sweden står för svenska jobb och välfärd de va de som byggde oss till de välfärdsstat vi i dag är som svenskar känner till som nu globalism och massinvandring för även detta är globalism
de handlar om pengar VÅRA pengar står AFS för made by sweden eller made in sweden ?
Citera
2018-06-10, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tclaesson
Det är bra aktivitet där med flera budskap som prånglas ut varje dag. Inte ovanligt med hundratals delningar och kommentarer. Deras "inga imamer, inga moskéer, inga problem" har 1,9 gilla-markeringar och 600 delningar samt hundratals kommentarer. Facebook tycker jag att dom i alla fall har lyckats bra med!

Och dessutom att artiklarna som läggs upp av AfS även sprids till många andra grupper på Facebook så helt klart så fungerar det bra där.
Citera
2018-06-10, 10:54
Medlem
Eoppoyzs avatar
AfS måste ut mer i offentligheten. Alla medlemmar och aktivister bör hjälpa till. Ett förslag är att riksdagskandidaterna tar en dag var där de gör något som når offentligheten. När alla har gjort det så börjar det om från början igen. På så vis slipper Kasselstrand och Hahne bli utbrända innan valkampanjen börjar på allvar. De som inte kandiderar kan hjälpas åt att sprida flygblad, hålla tal etc. De kan samlas och bjuda på korv på något torg under en helg eller så. Både kandidater och medlemmar kan skriva insändare till så många tidningar som möjligt, i synnerhet lokaltidningar, medan PS kan satsa på de mer nationella nyhetstidningarna, både MSM såväl som alt-media.
Citera
2018-06-10, 10:58
Medlem
MrSkargards avatar
Diskussionen har sett bra ut ett tag och av den anledningen så vill jag uppmana folk att försöka ignorera en viss provokatör som vill sabba den här tråden. Om ni hamnar i meningslösa evighetsdiskussioner med honom så har ni gått rakt i hans fälla nämligen.
Citera
2018-06-10, 11:05
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Den här mannen är så värd att komma in i riksdagen! Värd mer än nuvarande (349 - 4st AfS:are =) 345 PK-nissar som för närvarande skräpar ned vår svenska riksdag. En AfS:are som flänger runt och jobbar 110%, i varje fall.

Grattis Kasselstrand till din MBA!
https://twitter.com/gustavkassel/status/1005462311174397952

P.S.
För vad är det för fel med våra nuvarande politiker & rättsväsendet när man tillåter denna orättvisa bedömning?!
https://twitter.com/NordensApostel/status/1005494724093005824

Vilja skaka hand: 75 000kr i skadestånd
Terrormörda ett 11-årigt barn: 60 000kr i skadestånd

Ur led är Sverige.
Senast redigerad av IPAD-SWE 2018-06-10 kl. 11:36. Anledning: P.S.
Citera
2018-06-10, 11:09
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tclaesson

Ett "problem" med Facebook är att det idag är få unga väljare som huserar där.

Youtube, Flashback, Reddir, 4chan och Instagram är där man når ut till yngre väljare och yngre väljare tror jag är en enorm potentiell väljarskara för AFS.

På tal om det...hörs det något om AFS på 4chan och Reddit?
Citera
2018-06-10, 11:10
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Trump inledde sin primärvalskampanj med att kalla mexikaner som kom till USA ”They are bad people...not all..but many”. Detta fick många att reagera.

https://m.youtube.com/watch?v=Jaz1J0s-cL4

Ett medvetet uttalande som precis som du skriver fick många att reagera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in