2018-08-12, 16:18
Medlem
Lite intressanta saker här i detta klipp.

https://www.youtube.com/watch?v=ywoAHZFvNsQ

Rwanda sponsrar Arsenal med 350 miljoner kronor. Rwanda har även världens fattigaste befolkning, så trots det väljer de att sponsra Arsenal för att höja turismen... Sverige ger 280 miljoner till Rwanda varje år i biståndspengar.

Klippet har dock endast fått 146 238 visningar på två dagar, och det är ändå Arsenals officiella YT-konto. Det är mer eller mindre ingenting. Rwanda rövknullar sin egna befolkning och ger pengar efter presidenten egna intressen som är ett stort Arsenalfan.

Eftersom City och Chelsea har fått så otroligt mycket skit för att vara en smutsig klubb, med blodspengar. Nu till frågan, borde inte Arsenal få samma smutsiga stämpel med detta?
Citera
2018-08-12, 16:39
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Lite intressant info från Uniteds match mot Leicester. Uniteds egna produkter spelade 253 minuter totalt mot Leicester. Det var mer än dubbelt vad Manchester City hade under hela förra säsongen.

Intressant iom att alla säger att Pep fostrar egna spelare och Mourinho bara köper in.
Missvisande statistik. Pogba, som jag antar räknas in där KÖPTE han för en miljard. Och på vilket sätt har mou fostrat rashford? Inte orimligt att tro att rashford spelat i reserverna eller varit utlånad till the championship just nu om mourinho varit tränare för united när dem mötte midtjylland (?) i europa league. Han hade förmodligen hellre kastat upp romero som anfallare framför att spela med en ungdom där. Pereira. Visst men bara på grund av skador och vm. Se nu när pereira inte spelar en minut mer den här säsongen. Enda han kan ta "lite" credit är den mediokre mctominay. Som fick 14 minuter. Så 14 av dem minuterna kan mourinho ta cred för. Förvänta er inte mer.
Citera
2018-08-12, 16:58
Medlem
Wild.Bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja

Rwanda sponsrar Arsenal med 350 miljoner kronor. Rwanda har även världens fattigaste befolkning, så trots det väljer de att sponsra Arsenal för att höja turismen... Sverige ger 280 miljoner till Rwanda varje år i biståndspengar.

Klippet har dock endast fått 146 238 visningar på två dagar, och det är ändå Arsenals officiella YT-konto. Det är mer eller mindre ingenting. Rwanda rövknullar sin egna befolkning och ger pengar efter presidenten egna intressen som är ett stort Arsenalfan.

Eftersom City och Chelsea har fått så otroligt mycket skit för att vara en smutsig klubb, med blodspengar. Nu till frågan, borde inte Arsenal få samma smutsiga stämpel med detta?
Att läsa av kommentarerna är det idel hyllningar.

Wakanda vibes
Citera
2018-08-12, 17:00
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:

Är väl så enkelt som att fotbollssupportrar är hycklare. Finns knappt ett lag som kan påstå sig vara någon moralisk förebild. Finns massor av konstiga sponsorer, ägarförhållanden och intressen som är lika omoraliska som citys arabpengar och chelseas rysspengar. Men city och chelsea är väldigt framgångsrika, framgång föder avundsjuka, därför blir dem mer hatade än andra liknande exempel som har rika utländska ägare. Hela premier league är ju i princip utlandsägda av thailändare, amerikaner och annat skräp. Men deras historia innan dem fick ägare är det ingen som tvivlar på eller kritiserar.....
Citera
2018-08-12, 17:01
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Missvisande statistik. Pogba, som jag antar räknas in där KÖPTE han för en miljard. Och på vilket sätt har mou fostrat rashford? Inte orimligt att tro att rashford spelat i reserverna eller varit utlånad till the championship just nu om mourinho varit tränare för united när dem mötte midtjylland (?) i europa league. Han hade förmodligen hellre kastat upp romero som anfallare framför att spela med en ungdom där. Pereira. Visst men bara på grund av skador och vm. Se nu när pereira inte spelar en minut mer den här säsongen. Enda han kan ta "lite" credit är den mediokre mctominay. Som fick 14 minuter. Så 14 av dem minuterna kan mourinho ta cred för. Förvänta er inte mer.
Ta bort Pogba och United har fortfarande dubbelt upp mot Manchester Citys hela förra säsong. Rashford är en av de spelare som Mourinho har spelat mest under sin tid i klubben. Pereira kommer spela mer den här säsongen och var tänkt att vara truppspelare förra säsongen också men valde att gå på lån. Lägg till Lingard också i den statistiken om egna spelare som har blommat under Mourinho.

Vad har Pep fått fram för egen produkt i City? Jag nämner detta bara för hur oerhört mycket beröm både City får för deras ungdomsanläggning samt hur mycket beröm Pep får för att han fostrar egna spelare samtidigt som Mourinho får väldigt mycket skit för att köpa in spelare och inte satsar på eget.
Citera
2018-08-12, 20:03
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Man undrar ju ibland hur folk tänker. Från arsenals fb sida skriver en
Citat:
Guendouzi was an absolute class above everyone else
till en lång seriös text.

Hade denna match varit mitt i säsongen i stället hade jag varit extra nöjd och retlig mot mina vänner som håller på arsenal men första matchen med en ny tränare och man möter förra årets mästare. Borde börja starta med Auba och lacazette. Vad cech gör i mål vet jag inte.

Gissar på att lichtsteiner kommer dra på sig mest kort denna säsong, varje gång han var i bild såg han förbannad ut, skrek och gestikulerade.

Nåja äntligen skönt att den mest underhållande fotbollen är tillbaka.

Citera
2018-08-12, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Man undrar ju ibland hur folk tänker. Från arsenals fb sida skriver en till en lång seriös text.

Hade denna match varit mitt i säsongen i stället hade jag varit extra nöjd och retlig mot mina vänner som håller på arsenal men första matchen med en ny tränare och man möter förra årets mästare. Borde börja starta med Auba och lacazette. Vad cech gör i mål vet jag inte.

Gissar på att lichtsteiner kommer dra på sig mest kort denna säsong, varje gång han var i bild såg han förbannad ut, skrek och gestikulerade.

Att Guendoizi får starta säger ändå lite om Arsenal. löjligt och hylla honom bara för att han e ung, han var ju värdelös. Inte en chans att Arsenal kommer top 4 år.
Citera
2018-08-12, 21:14
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Man undrar ju ibland hur folk tänker. Från arsenals fb sida skriver en till en lång seriös text.

Alltid svårbedömt efter endast en match, men han hade en helt horribel match. Speciellt första halvtimmen såg han helt vilsen ut, som att det var första gången han spelade fotboll.
Jag tyckte att Arsenal ändå skapade en hel del men man tappade oerhört mycket på grund av Özils sista passning framåt. Var helt under isen idag och en normal match även för honom och det hade kunnat sett annorlunda ut idag.

Arsenal var dock bara en Liverpool assisterande domare från att kvittera idag
Citera
2018-08-12, 21:25
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Alltid svårbedömt efter endast en match, men han hade en helt horribel match. Speciellt första halvtimmen såg han helt vilsen ut, som att det var första gången han spelade fotboll.
Jag tyckte att Arsenal ändå skapade en hel del men man tappade oerhört mycket på grund av Özils sista passning framåt. Var helt under isen idag och en normal match även för honom och det hade kunnat sett annorlunda ut idag.

En normal match för honom mot top lag är ju att vara under isen hehe..

Fortfarande lite fundersam till Emerys start elva. Trodde det skulle försvinna när Wenger gick. Även om man har vänsterbackarna borta så borde väl en rutinerad lichtsteiner vara där. Nu har man alla ordinarie på den platsen skadade?

Glömde bort att nu när den engelska fotbollen börjat in så har ju även arsenalfanTV också gjort det, får se vad som sägs där nu
Citera
2018-08-12, 22:08
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:

Du är ett par månader sent ute med denna nyhet.
Bistånd går till akut hjälp samt till olika projekt. I Rwandas fall så har de med hjälp av biståndspengar byggt upp en turistnäring genom sina nationalparker.
Dessa turister har genererat pengar som nu används i vidareutveckling o då genom reklam.
Visste du om denna turistnäring innan du skrev här? Nu vet du o du vet det genom att sett denna reklamkampanj.
Citera
2018-08-13, 03:38
Medlem
Citat:

Nåja, stod visserligen för en riktig tavla när han som sista man missade brytning och borde ha legat närmre på Sterling vid 1-0. Hade inte detta skett hade jag sagt att han var Arsenals klart bästa spelare, men naturligtvis att man måste bedöma dessa matchavgörande situationer också.
Potentialen är ju dock uppenbar men klart det är skillnad att stå på mittfältet i Ligue 2 mot Bourg-Péronnas än att i en debut möta ett av PLs starkaste lag någonsin.

Ett större problem är snarare att Xhaka fortsatt inte imponerar mot den här typen av motstånd.
Utan hans ledaregenskaper och erfarenhet tror jag att han blivit förpassad till bänken på Stamford Bridge om en vecka till förmån för Torreira men blir inte förvånad om han startar igen.

Nåja, såg sammantaget ändå rätt så bra ut då man måste ge dem en hel del tid tillsammans.
Citera
2018-08-13, 21:31
Medlem
Fulham köper spelare för 1 miljard och förlorar mot fucking Crystal Palace. Nu har PL varit en skämtliga länge men kom igen. Jag är så himla trött på att skitklubbarna spenderar överpriser på spelare bara för dom kan. FÖRFAN ta in någon sportchef från spanska ligan så kommer ni äntligen få valuta för pengarna. Fucking Sevilla/Roma värvar spelare för 300-400 mille per år och får alltid ut MER än dessa PL plastklubbar som spenderar miljarder.

Lägg ner hela plastmöget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in