Citat:
Ursprungligen postat av
Scrip7
Alltid svårbedömt efter endast en match, men han hade en helt horribel match. Speciellt första halvtimmen såg han helt vilsen ut, som att det var första gången han spelade fotboll.
Jag tyckte att Arsenal ändå skapade en hel del men man tappade oerhört mycket på grund av Özils sista passning framåt. Var helt under isen idag och en normal match även för honom och det hade kunnat sett annorlunda ut idag.
Arsenal var dock bara en Liverpool assisterande domare från att kvittera idag

Nåja, stod visserligen för en riktig tavla när han som sista man missade brytning och borde ha legat närmre på Sterling vid 1-0. Hade inte detta skett hade jag sagt att han var Arsenals klart bästa spelare, men naturligtvis att man måste bedöma dessa matchavgörande situationer också.
Potentialen är ju dock uppenbar men klart det är skillnad att stå på mittfältet i Ligue 2 mot Bourg-Péronnas än att i en debut möta ett av PLs starkaste lag någonsin.
Ett större problem är snarare att Xhaka fortsatt inte imponerar mot den här typen av motstånd.
Utan hans ledaregenskaper och erfarenhet tror jag att han blivit förpassad till bänken på Stamford Bridge om en vecka till förmån för Torreira men blir inte förvånad om han startar igen.
Nåja, såg sammantaget ändå rätt så bra ut då man måste ge dem en hel del tid tillsammans.