2018-08-09, 23:26
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
Jasså? Att en nazist sida har ett sökbart register av privatpersoner som innehåller namn, bild, adress, tele you name it är olagligt.
Det är inte grundlagen. Missat nått?
Du är slö, gapig och okunnig Sotnosens. Läs info från Svenska Journalistförbundet 2018-05-24 för en upprepning av det jag redan informerat dig om:
I den nya dataskyddslagen finns det en uttrycklig bestämmelse om att tryckfrihetsförordningen och yttrandefrihetsgrundlagen har företräde framför GDPR och den nya dataskyddslagen. Det innebär att grundlagsskyddade medier kommer att kunna använda personuppgifter på i samma sätt som i dag. Det betyder att det till exempel inte behövs samtycke för att ta och lagra bilder. Det betyder också att personuppgifter kan publiceras på samma sätt som i dag.
https://www.sjf.se/yrkesfragor/yttrandefrihet/journalistik-och-gdpr-vad-galler
Citera
2018-08-10, 18:59
Medlem
Återigen går ett antal admins och medlemmar i #JÄH ut på FB och berättar för oss att vi ska rösta #medmänskligt i valet (dvs så som damerna i #vistårinteut vill).

Citat:
Jiang Millington De livsfarliga och traumatiserande flyktingvägarna över Medelhavet måste lösas! Att söka asyl är en mänsklig rättighet och att det har gjorts omöjligt att fly genom tex flyg eller tåg är en tragedi. Att människor söker sig en bättre tillvaro gör dem inte till mindre värda, att sedan inte alla har asylskäl gör dem inte heller till något annat än medmänniskor.

Går att hitta andra admins och moderatorer så som Roger Wiklander, Emma Laine (som nyss blev promotad till moderator verkar det som, och surprise, hon har samma åsikt gällande invandringen som alla andra i #jäh's ledningsgrupp. Givetvis bara en tillfällighet det här med??) Mattias Lahti Davidsson, m.fl

https://www.facebook.com/expressen/posts/10156012649105345

Givetvis för medlemmarna i #JÄH hålla vilka åsikter dem vill men återigen så är det extremt uppseendeväckande att dessa alltid hittas i trådar som denna där dem vill berätta om hur bra vi har det och hur öppna våra gränser ska vara.

Ganska enkelt argument att skjuta ner av t.ex Sotnosens m.fl som argumenterar till fördel för #JÄH.
Om gruppen nu är politiskt obunden så borde det väl inte vara speciellt svårt att hitta ett inlägg där #JÄH medlemmar visar upp andra politiska åsikter, eller?

Nu har ni chansen, visa hur fel jag har!
Senast redigerad av RandomAssHamster 2018-08-10 kl. 19:08.
Citera
2018-08-10, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Du är slö, gapig och okunnig Sotnosens. Läs info från Svenska Journalistförbundet 2018-05-24 för en upprepning av det jag redan informerat dig om:
I den nya dataskyddslagen finns det en uttrycklig bestämmelse om att tryckfrihetsförordningen och yttrandefrihetsgrundlagen har företräde framför GDPR och den nya dataskyddslagen. Det innebär att grundlagsskyddade medier kommer att kunna använda personuppgifter på i samma sätt som i dag. Det betyder att det till exempel inte behövs samtycke för att ta och lagra bilder. Det betyder också att personuppgifter kan publiceras på samma sätt som i dag.
https://www.sjf.se/yrkesfragor/yttrandefrihet/journalistik-och-gdpr-vad-galler

Dina diagnoser på mig börjar bli rätt många nu. Om jag börjar i en ände. Du säger ingenting om att terrornazisterna har en lista över jäh medlemmar. Du försvarar rätten till att dom har en. Den som GRS hade och som togs ner pga brott mot många regler.
Du nämner ingenting om det. Du tycker tvärtom att det bra. Oavsett var denna lista finns.
Denna lista ska gärna vara uppdaterad med bild, namn adress, tele mm
Ett enda syfte. Att tysta ner så många som möjligt. Eller? Denna lista kan omöjligt vara för att ni själva ska kunna se vilka som är med? Då tappar ju listan hela syftet, ellerhur?. Det kan varenda tvååring räkna ut.

Att nassarna har utgivningstillstånd innebär inte att dom kan göra vad som helst.
Även om du försvarar dom med näbbar och klor.
Citera
2018-08-11, 01:08
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Dina diagnoser på mig börjar bli rätt många nu.
Diagnoser? Försöker du vända ditt dåliga uppförande mot mig? Det är du som ältar osakliga dumheter hela tiden. Jag försöker förklara faktiska förhållanden men du är uppenbart oförmögen att tillgodogöra dig information.

Citat:
Du säger ingenting om att terrornazisterna har en lista över jäh medlemmar. Du försvarar rätten till att dom har en. Den som GRS hade och som togs ner pga brott mot många regler.
Du nämner ingenting om det. Du tycker tvärtom att det bra. Oavsett var denna lista finns.
Vad ska jag säga om ”terrornazisterna” i en tråd som handlar om #jagärhär? Du tycks även vara oförmögen att hålla dig till trådens ämne. Jag försvarar tryckfrihetsförordningen och yttrandefrihetsgrundlagen. Det är oklart varför GRS togs ner. Såvitt jag kan bedöma var listan OK enligt PUL.

Citat:
Denna lista ska gärna vara uppdaterad med bild, namn adress, tele mm
Vidare svamlar du om listan. Den innehåller INTE bild, adress, tele mm. Hur fan är du funtad som gång på gång svamlar om listans innehåll trots att den finns framför ögonen på dig? Här är länken IGEN: https://gangrapesweden.nordfront.se/jagarharmedlemslista.php

Citat:
Ett enda syfte. Att tysta ner så många som möjligt. Eller? Denna lista kan omöjligt vara för att ni själva ska kunna se vilka som är med? Då tappar ju listan hela syftet, ellerhur?. Det kan varenda tvååring räkna ut.
En lista är en lista. Fakta. Vad som är ”syftet” kan olika personer ha olika åsikter om.

Citat:
Att nassarna har utgivningstillstånd innebär inte att dom kan göra vad som helst.
Även om du försvarar dom med näbbar och klor.
Näbbar och klor? Jag påtalar vilka regler som gäller. De du kallar ”nassar” har samma grundlagsskyddade rättigheter som du. Det är demokrati, Sotnosens. Något som du uppenbarligen inte tycker om.
Citera
2018-08-11, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomAssHamster
Återigen går ett antal admins och medlemmar i #JÄH ut på FB och berättar för oss att vi ska rösta #medmänskligt i valet (dvs så som damerna i #vistårinteut vill).

Går att hitta andra admins och moderatorer så som Roger Wiklander, Emma Laine (som nyss blev promotad till moderator verkar det som, och surprise, hon har samma åsikt gällande invandringen som alla andra i #jäh's ledningsgrupp. Givetvis bara en tillfällighet det här med??) Mattias Lahti Davidsson, m.fl

Givetvis för medlemmarna i #JÄH hålla vilka åsikter dem vill men återigen så är det extremt uppseendeväckande att dessa alltid hittas i trådar som denna där dem vill berätta om hur bra vi har det och hur öppna våra gränser ska vara.

Ganska enkelt argument att skjuta ner av t.ex Sotnosens m.fl som argumenterar till fördel för #JÄH.
Om gruppen nu är politiskt obunden så borde det väl inte vara speciellt svårt att hitta ett inlägg där #JÄH medlemmar visar upp andra politiska åsikter, eller?

Var skriver jag att det skulle vara ördel jäh?
Den gruppen är inget parti vad jag vet.

Om du/ni hittar någon/några som skulle privat skriva om vilket politiskt parti man gillar, så vad är problemet?
Kartlägga vilka som röstar på vad? Jäh är fortfarande opolitiskt där medlemmar finns från alla partier.

Du verkar skriva om gruppen som de flesta här.. att jäh är en facebookgrupp som tydligen bestämmer över allting och även är ansvariga för allt som händer i världen.

Guess what? Det är bara en facebookgrupp.
Ändå bajsar ni ned er hela tiden.

Om alla är så rädda för gruppen, så varför inte ta diskussionerna ute i sociala medier?
nä, det går inte tydligen, anonymitet är mot reglerna på Facebook.
Visst, det är miljoner av konton som är anonyma, de flesta är högerfolk.
Av nån anledning är alltid högerfolk anonyma i sociala medier.
Rädda små varelser bara som inte vågar stå upp för vem man är.
Därav alla uthängningar offentligt av tiotusentals medlemmar från jäh.

En facebookgrupp. Privatpersoner.. nån skriver att folk är offentliga om man har ett konto på Facebook.
Då är det ok att hänga ut människor.
Bara pga att man är med i en grupp där.

Ytterst sällsynt att någon säger nått om vad Nordfront nu tagit över. Uthängningar offentligt.
Privata personer med namn, bild, tele, adress. Rubbet.

Verkar som jäh gruppen är den enda gruppen som alla dessa regler gälle för medlemmarna Oavsett om man är medlem i flera hundra grupper.

Rätt patetiskt.
Citera
2018-08-11, 08:30
Medlem
Citat:
Var skriver jag att det skulle vara ördel jäh?
Den gruppen är inget parti vad jag vet.

Om du/ni hittar någon/några som skulle privat skriva om vilket politiskt parti man gillar, så vad är problemet?
Kartlägga vilka som röstar på vad? Jäh är fortfarande opolitiskt där medlemmar finns från alla partier.

Du verkar skriva om gruppen som de flesta här.. att jäh är en facebookgrupp som tydligen bestämmer över allting och även är ansvariga för allt som händer i världen.

Om alla är så rädda för gruppen, så varför inte ta diskussionerna ute i sociala medier?
nä, det går inte tydligen, anonymitet är mot reglerna på Facebook.
Därav alla uthängningar offentligt av tiotusentals medlemmar från jäh.

En facebookgrupp. Privatpersoner.. nån skriver att folk är offentliga om man har ett konto på Facebook.
Då är det ok att hänga ut människor.
Bara pga att man är med i en grupp där.

Ytterst sällsynt att någon säger nått om vad Nordfront nu tagit över. Uthängningar offentligt.
Privata personer med namn, bild, tele, adress. Rubbet.

Verkar som jäh gruppen är den enda gruppen som alla dessa regler gälle för medlemmarna Oavsett om man är medlem i flera hundra grupper.

Rätt patetiskt.

Det var ett jäkla ordbajsande om ingenting när jag gav dig ett praktiskt taget öppet mål för att motbevisa mig men inte ens det kan du.
Verkar även ha extremt selektiv läsförmåga och skippar över stycken som inte passar dig:
Citat:

Som jag skrev i tidigare inlägg som du då verkar ha helt enkelt skitit i för att det inte passade dig var att #JÄH's aktiviteter alltid går att återfinna i trådar om invandrare, och alltid pushande agendan om att vi ska #röstamermänskligt etc.
Det jag försöker säga är att det är extremt anmärkningsvärt att en grupp som kallar sig "opolitisk" alltid går att återfinna pushande samma agenda.
Givetvis inget definitivt om gruppen men det ger en liten hint om att allting kanske inte är som man försöker påstå när det kommer till den "opolitiska" delen.

Citat:

Jag antar du har något som stöder detta påstående förresten?
Att de flesta är "högerfolk" dvs.

Även ganska talande att du tycker den stora grejen är #JÄH vs. "högerfolk" som du påstår återigen när det kommer till den "opolitiska" delen.
Hur vet du att det inte är vänsterextremister som har lika goda anledningar att vilja kväva det fria ordet?
Både extremhögern och extremvänstern har intresse av att kväsa det fria ordet då båda är antidemokratiska.

Ingen som har lite vett i skallen skulle tycka det var negativt om någon endast hjälpte en att bli av med näthatare/hotare/m.m
Så varför skulle "högern" (som du kallar den ganska generaliserande, men du får gärna vara lite mer specifik) vara så anti-#JÄH om det inte fanns något mer där bakom den "opolitiska" fasaden tror du?
Om du nu spinner vidare på din argumentation.

Edit:

Citat:

Har jag någonsin påstått att det är mer än "bara" en facebook-grupp?
Nä, så sluta försöka säga att jag har åsikter som jag inte har.
Endast här för att jag ogillar hycklare något extremt och i min mening så har #JÄH visat sig vara just detta.
Senast redigerad av RandomAssHamster 2018-08-11 kl. 08:36.
Citera
2018-08-11, 09:47
Medlem
Jagärhär:s aktivism mot sina meningsmotståndare (läs: SD) nämns som ett demokratiproblem i artikel i ”Ledarsidorna”:

”Problemet förvärras av att Sveriges kultur blivit allt mindre demokratisk, vilket populariteten hos rena censurnätverk som #jagärhär visar. Censurnätverken genomför aktioner där man massanmäler ett visst inlägg, YouTube-klipp eller person i hopp om att algoritmerna automatiskt ska plocka ner inlägget eller stänga av personen (det är inte alls osannolikt att en sådan automatisk åtgärd ligger bakom nedplockande av dokumentären). ”

https://detgodasamhallet.com/2018/08/11/gastskribent-john-gustavsson-det-ar-dags-att-lagstifta-om-yttrandefrihet-pa-social-media/
Citera
2018-08-11, 10:25
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:

Mattias Lahti Davidssons hustru, Elisabeth Lahti Davidsson tillika aktiv i #jagärhär bidrar till ett respektfullt samtalsklimat...
Citat:
Svar till @gustavkassel @strandhall
Du och ditt patetiska anhang är de sista som på något sätt är lämpade att lämna ett omdöme om en annan människa.
https://twitter.com/elilah/status/1027643652825395201

Man kan naturligtvis tycka och ge uttryck för att AfS utgör ett patetiskt anhang på det sätt ELD gör, men då ska man inte låtsas att man verkar för ett respektfullt samtal, agerar mot hat eller strävar efter sakliga diskussioner. Men som vanligt hycklar #jagärhär - de är lika goda kålsupare som sina motståndare och deras motståndare återfinns aldrig på vänstersidan.
Citera
2018-08-11, 10:29
Medlem
Citat:
du är uppenbart oförmögen att tillgodogöra dig information.

Citat:
oförmögen att hålla dig till trådens ämne.

Citat:
Verkar även ha extremt selektiv läsförmåga och skippar över stycken som inte passar dig

Ni ringar tillsammans in Sotnosens framfart i tråden rätt bra. Det, och att frenetiskt klippa och klistra in sina egna långa haranger sedan tidigare som oftast helt saknar relevans för den pågående diskussionen. Men upprepas ska de likt förbaskat. Antingen gör hen vad den kan för att bara åstadkomma "white noise" i textform, för att trötta ut och punktera diskussionen - inte helt olikt det #JÄH själva sysslat med i sociala medier. Eller så är hen på riktigt oförmögen att ta till sig vad folk skriver och faktiskt tror att det hen skriver har relevans för tråden och diskussionen. Jag tror nog på det första. Speciellt då tillvägagångssättet liknar andra JÄH-försvarares beteenden tidigare i trådens historia.
Citera
2018-08-11, 12:31
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Ni ringar tillsammans in Sotnosens framfart i tråden rätt bra. Det, och att frenetiskt klippa och klistra in sina egna långa haranger sedan tidigare som oftast helt saknar relevans för den pågående diskussionen. Men upprepas ska de likt förbaskat. Antingen gör hen vad den kan för att bara åstadkomma "white noise" i textform, för att trötta ut och punktera diskussionen - inte helt olikt det #JÄH själva sysslat med i sociala medier. Eller så är hen på riktigt oförmögen att ta till sig vad folk skriver och faktiskt tror att det hen skriver har relevans för tråden och diskussionen. Jag tror nog på det första. Speciellt då tillvägagångssättet liknar andra JÄH-försvarares beteenden tidigare i trådens historia.
Fetat av mig ovan. Jag uppfattar detta som ett beteende som är symptomatiskt för #jagärhär och dess gelikar. Det är också ett beteende som är vanligt förekommande inom dysfunktionella verksamheter, politik och medier.

Citat:
Det är som att människor med samma dysfunktionella tankemönster söker sig till varandra och håller ihop. Det kan förklara VARFÖR så många inom #jagärhär resonerar och agerar på samma sätt. Gruppen tycks vara helt inriktad på att försvara mångkulturpolitiken och motarbeta och tysta kritik. Det är anti-demokrater och fascistoida åsiktspoliser UTAN sakliga argument. De vill bara tysta de med andra åsikter. Med #jagärhär har de hittat en gemenskap där de tillsammans kan mobba i ”godhetens” namn. Det är riktigt vidriga typer – fast de kanske inte förstår det själva.
Citera
2018-08-11, 20:11
Medlem
Saklighet var det ja:

Citat:
XXXXX XXXXXXXXXX När jag läser hennes artikel blir jag fylld av respekt, när jag läser många inlägg i den här tråden blir jag fylld av oro. Kunde inte tro att det finns så många människor som är så hatiska och okunniga Mao lätta byten för det ny nazistiska partiet SD 😡😡

Gillas av Cilla Wyke, moderator i #JÄH

Tror nog alla människor som syftas på i kommentarsfältet och SD skulle ha något emot att man bara generaliserar åsikter man inte tycker om som nazister..
Citera
2018-08-11, 20:16
Medlem
Citat:
Naturligtvis finns det även SD-röstare som känner till förintelsen. Det som bekymrar mig är de som inte gör det. Och som verkar rösta på SD just pga missförstånd kring förintelsen.Och allra värst - att SD anstränger sig för att understödja dessa missförstånd.

Citat:
Ja det skulle jag också veta. Någon har lurat i många av deras väljare massa lögner om förintelsen. Varför är det så? Vad har SD atr vinna på lögner om förintelsen?

Gillas av: Emma S Nilsson, moderator i #JÄH

Så nu stödjer man inte bara nazisterna om man är SD:are, man försvarar även förintelsen uppenbarligen?
Alltså vad fan är det med dessa människor?

Ganska intressant hur man försöker stänga ner debatten i tråden efter det genom att kalla personer för troll osv. när man frågar efter vad dem menar..
Senast redigerad av RandomAssHamster 2018-08-11 kl. 20:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in