Citat:
Ursprungligen postat av
tjackarismyg
Jag hoppas och tror Draifos, att du har känsla för satir

Nja, för mig handlar det nog mer om att alla skall vara överens. Ungefär som när Birgit Friggebo föreslog att man tillsammans skulle sjunga "We shall overcome" på det där mötet i Rinkeby (eller var det nu var). Samtidigt handlar det väl om att hitta den förklaringsmodell som bäst förklarar de faktiska omständigheter vi känner till.
Ta t.ex. det här med mobilen. Enligt 'Moralensväktare' hittade alltså polisen LW:s mobil i Vivallaskogen, och polisen tolkade det här som att SD hade placerat ut den som villospår, för att lura polisen åt helt fel håll:
Citat:
Ursprungligen postat av
Moralensväktare
Det handlar om mobilen som varit en del i att försöka vilseleda utredningen.
'SonyaStolt' och hennes hundförare menade å andra sidan att mobilen skulle ha hittats vid bullerplanket, där kroppen hittades:
Citat:
Ursprungligen postat av
SonyaStolt
Angående de olika uppgifterna om L:s mobil, påträffad eller icke påträffad?
I min krets (tjänstehundar)
så går rykten om att luren påträffades på samma fyndplats som L hittades.
Vet inte om detta tillför tråden något?
Och 'LimeTime' känner någon som är helt övertygad om att mobilen ännu inte har hittats:
Citat:
Ursprungligen postat av
LimeTime
Vad det gäller att skapa trådsanningar så har min ambition aldrig varit att skapa sådana. Det står dig fritt att välja vilka uppgifter du tror på. Att du inte tror på mina har du gjort tydligt från start. Du tyckte till och med att jag ”kunde gett fan i att skriva” när jag inte ville röja min källa.
Sedan läser jag nu det här om att LW hade tre mobiler, och inser att alla tre kan ha lika rätt. Den ena mobilen hittades alltså i Vivallaskogen, den andra hittades vid bullerplanket, och den tredje var den som inte hittades alls.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cocinella
Jag tror det framgår om du bläddrar i hennes Facebook, hade hon inte någon bild där hon har tre mobiler. Kan det ha varit i samband med byte av jobb?
Edit: Tipset var till han som tjackar i smyg. 😉