2018-08-10, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Hallå LimeTime! När började LW på utsluss?
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag vet faktiskt inte exakt vilket år hon började arbeta där. Men åtminstone sedan ett par år tillbaka.

Tar mig friheten att "hoppa in" i er diskussion med detta:

I nedanstående inlägg finns uppgiften att Lena i början
av förra året bytt arbetsplats från HVB-hem till kommunens
utslussning för ensamkommande.

Citat:
Ursprungligen postat av songline
Hon skriver på Insta i början av förra året, vill jag minnas, att hon byter arbetsplats från det HVB-hem hon var med och startade för sju år sedan till nuvarande som är kommunens utslussning för ensamkommande.
Jag har tidigare ställt frågan om varför hon slutade/fick sluta som pastor och fick ett snabbt svar att många pastorer tröttnar. Men undrar fortfarande...
Citera
2018-08-10, 20:33
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Att UW ansvarar för sådant, och inte LW:s föräldrar, har nog att göra med att barnen är närmast sörjande. Han får en roll i det här som pappa, inte som expartner.

Jo, formellt är ju barnen dödsbodelägare och UW deras vårdnadshavare. Fast jag hade nog dragit mig för att engagera mig i det som ett ex, även om man händelsevis var på vänskaplig fot med varandra. Men LWs familj kan ju velat haft det så.
Citera
2018-08-10, 20:34
Medlem
tjackarismygs avatar
Den användare Anonym 9645 som genom ett högfrekvent postande satte Svartsjuka, SD, förhållandet mellan SD och HD, rätt adress för alla inblandade osv på de första 4 sidorna var innan dess inlevelsefullt intresserad av Melanotan
Av Anonym9645's 58 inlägg handlar 30 st om Melatonan. Det som kallas Barbiedrogen som via injektion gör brukaren smal och brun. Sedan kommer 2 inlägg om den brinnande moske'n i Örebro, då Anonym9645 vet hur det ligger till och känner killen sen de var små men "väljer att vara tyst".
Därefter kommer de tvärsäkra detaljerna om LW i denna trådstart. Märkligt.
Citera
2018-08-10, 20:45
Medlem
Citat:
Den användare Anonym 9645 som genom ett högfrekvent postande satte Svartsjuka, SD, förhållandet mellan SD och HD, rätt adress för alla inblandade osv på de första 4 sidorna var innan dess inlevelsefullt intresserad av Melanotan
Av Anonym9645's 58 inlägg handlar 30 st om Melatonan. Det som kallas Barbiedrogen som via injektion gör brukaren smal och brun. Sedan kommer 2 inlägg om den brinnande moske'n i Örebro, då Anonym9645 vet hur det ligger till och känner killen sen de var små men "väljer att vara tyst".
Hänger fortfarande inte med... kan Du försöka förklara med lite mellanrum mellan raderna så jag fattar vad som hänger ihop.
Menar Du att Anonym 9645 känner till att det är rätt MGM eller tvärtom...
Jag har själv några gånger här i tråden skrivit att det kan ha med Lenas jobb att göra så jag är inte främmande för det.
Nu när Du har dragit upp det och jag funderat lite och kommit fram till följande:
Det är inte helt ovanligt att polisen lägger locket på om det har med invandrare att göra. Och kanske var det av den anledningen som dom ville ha bort Springare så det inte blir något snack om det nu visar sig ligga något i detta... ja mycket tankar...
Senast redigerad av Tufsankatt 2018-08-10 kl. 20:48.
Citera
2018-08-10, 20:51
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Tar mig friheten att "hoppa in" i er diskussion med detta:

I nedanstående inlägg finns uppgiften att Lena i början
av förra året bytt arbetsplats från HVB-hem till kommunens
utslussning för ensamkommande.

Tack för att du kunde reda ut vilket år som gällde 😊.
Citera
2018-08-10, 21:08
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:

Alltså jag förstår fortfarande ingenting...
Vad är kopplingen mellan LW, denna postare, Melatonan, mordet på väster, en brinnande moské och en ljugande ”Moe”??

Kan du försöka förklara vilken personlig koppling LW och Moe har? Samt vilken koppling de två har via Lenas arbete?

Fan vet hur allt det andra går ihop...
Citera
2018-08-10, 21:18
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Det är en personlig koppling mellan LW och en annan person. Dessutom finns LW's professionella koppling till de ensamkommande flyktingbarn som placeras på olika platser i Örebro.

Citat:
Sveriges radio P4 11/3 2016:

Örebro kommun har infört nya säkerhetsrutiner på sina boenden för ensamkommande barn.

All personal har fått utbildning i att hantera hot och våld och sen nyår bär alla personliga larm vid ensamarbete.

– Vi har gjort en stor satsning, och den var planerad redan innan den här fruktansvärda händelsen i Mölndal, berättar Anna Jakobsson, chef för avdelningen ensamkommande barn och unga i Örebro.

Skälet till satsningen är den allmänna oro som finns kring boenden för asylsökande, efter flera allvarliga händelser på andra håll i landet, inte minst då det dödsfall som Anna Jakobsson själv nämner här, där en ung kvinnlig personal knivskars till döds på ett boende för ensamkommande barn i Mölndal, söder om Göteborg.

Personliga larm är ingenting som man kräver från Socialstyrelsen, men det har Örebro kommun ändå valt att införa, för att öka tryggheten hos personalen, förklarar Anna Jakobsson.

Två incidenter
– Små, smidiga, personlarm som man bär vid ensamarbete

Och larmen har redan använts, berättar Anna Jakobsson.

– Ja, och det har fungerat väldigt väl, säger hon. Dels var det en gång när personalen trodde att det handlade om akut sjukdom och dels en gång när det var en lite tuffare hotsituation.

Anna Nyström
anna.nystrom@sverigesradio.se

Hotbilden på Lenas arbetsplats tas i alla fall på allvar av kommunen.

Och hur får du ihop ovanstående teori att LW skulle ha en hotbild pga. sitt arbete med ensamkommande, med dina tidigare teorier att hon var en hemlig agent som behövde skyddas och att hennes död därför egentligen inte har ägt rum?
Citera
2018-08-10, 21:27
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Och hur får du ihop ovanstående teori att LW skulle ha en hotbild pga. sitt arbete med ensamkommande, med dina tidigare teorier att hon var en hemlig agent som behövde skyddas och att hennes död därför egentligen inte har ägt rum?

Jag är fortfarande övertygad om att LW har fått skyddad identitet pga en hotbild som är såpass allvarlig att man har behövt göra denna manöver.
Jag har nyligen givit en hint till anledningen för spektakulära ordval som agenter, militär osv. Andemeningen är dock densamma.
Citera
2018-08-10, 21:31
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jag hoppas och tror Draifos, att du har känsla för satir
Nja, för mig handlar det nog mer om att alla skall vara överens. Ungefär som när Birgit Friggebo föreslog att man tillsammans skulle sjunga "We shall overcome" på det där mötet i Rinkeby (eller var det nu var). Samtidigt handlar det väl om att hitta den förklaringsmodell som bäst förklarar de faktiska omständigheter vi känner till.

Ta t.ex. det här med mobilen. Enligt 'Moralensväktare' hittade alltså polisen LW:s mobil i Vivallaskogen, och polisen tolkade det här som att SD hade placerat ut den som villospår, för att lura polisen åt helt fel håll:
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Det handlar om mobilen som varit en del i att försöka vilseleda utredningen.

'SonyaStolt' och hennes hundförare menade å andra sidan att mobilen skulle ha hittats vid bullerplanket, där kroppen hittades:
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Angående de olika uppgifterna om L:s mobil, påträffad eller icke påträffad?

I min krets (tjänstehundar)
så går rykten om att luren påträffades på samma fyndplats som L hittades.

Vet inte om detta tillför tråden något?

Och 'LimeTime' känner någon som är helt övertygad om att mobilen ännu inte har hittats:
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Vad det gäller att skapa trådsanningar så har min ambition aldrig varit att skapa sådana. Det står dig fritt att välja vilka uppgifter du tror på. Att du inte tror på mina har du gjort tydligt från start. Du tyckte till och med att jag ”kunde gett fan i att skriva” när jag inte ville röja min källa.

Sedan läser jag nu det här om att LW hade tre mobiler, och inser att alla tre kan ha lika rätt. Den ena mobilen hittades alltså i Vivallaskogen, den andra hittades vid bullerplanket, och den tredje var den som inte hittades alls.
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Jag tror det framgår om du bläddrar i hennes Facebook, hade hon inte någon bild där hon har tre mobiler. Kan det ha varit i samband med byte av jobb?

Edit: Tipset var till han som tjackar i smyg. 😉
Senast redigerad av Draifos 2018-08-10 kl. 21:46.
Citera
2018-08-10, 21:32
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Först och främst kommer mina inlägg flera veckor senare. De handlar dessutom inte om Lenas arbete eller arbetskamrater utan är en galnings fantasier om militära agenter. Mina inlägg passerar därför filtreringen.
Granne från Gambia? Det är aldrig bra att slå fast detaljerna för snabbt. Men faktumet att 28-åringar från Gambia bor ett stenkast från LW i en lägenhet för ensamkommande flyktingbarn och sedan är inblandade i blodiga uppgörelser med avhuggna händer och halsar visar på det våld som är inblandat.
När en person som har ingående kännedom om LW's privatliv, sedan i ett helt annat sammanhang har informationer om att en av yxhuggarna var förtjust i, och såg upp till en nära vän till personen och skröt om sina bravader blev det för mycket slump för mig. Om inte annat så visar det på betydligt allvarligare hot än inbillad otrohet och svartsjuka mellan vänner.

En galnings fantasier om militära agenter som passerar filtreringen?

Kopplingar mellan en avhuggen hand, Melanotan, ett yxmord, gambianer, en brinnande moské, ensamkommande flyktingbarn och mordet på LW hänger ihop hur?!

Tjacket verkar det inte direkt smygas med 🙈.
Citera
2018-08-10, 21:52
Medlem
Citat:
Först och främst kommer mina inlägg flera veckor senare. De handlar dessutom inte om Lenas arbete eller arbetskamrater utan är en galnings fantasier om militära agenter. Mina inlägg passerar därför filtreringen.
Granne från Gambia? Det är aldrig bra att slå fast detaljerna för snabbt. Men faktumet att 28-åringar från Gambia bor ett stenkast från LW i en lägenhet för ensamkommande flyktingbarn och sedan är inblandade i blodiga uppgörelser med avhuggna händer och halsar visar på det våld som är inblandat.
När en person som har ingående kännedom om LW's privatliv, sedan i ett helt annat sammanhang har informationer om att en av yxhuggarna var förtjust i, och såg upp till en nära vän till personen och skröt om sina bravader blev det för mycket slump för mig. Om inte annat så visar det på betydligt allvarligare hot än inbillad otrohet och svartsjuka mellan vänner.

Hur långt är stenkastet?

Förtjust i Lena?
Citera
2018-08-10, 21:57
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Du har rätt. Det ovanstående finns ju att läsa i tingsrättsdomar och NA. Så det verkar troligare och lugnare att fortsätta fantisera om SD i lugn och ro.

Men för fan!! En kvinna har blivit brutalt mördad och du försöker skapa drama. Lite respekt vore på sin plats!
Tänd av och kom tillbaka när förnuftet funkar.
Senast redigerad av LimeTime 2018-08-10 kl. 22:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in