2018-08-10, 16:25
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det är vanligt att trådskrivare som har personliga engagemang i MGM, gärna beskyddar och försvarar en misstänkt i absurdum. Till vilken nytta? Utredarna kommer hur som helst att bygga vidare mordpusslet med rena fakta.

Man behöver inte ha ett personligt engagemang för att tycka att det är alldeles för tidigt att utgå från att någon är skyldig på grund av skälig misstanke efter snart tre månader.
Det är snarare de som in absurdum anklagar och gärna redan nu sätter honom i fängelse som bör tänka om.
Citera
2018-08-10, 16:28
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Hallå LimeTime! När började LW på utsluss?

Jag vet faktiskt inte exakt vilket år hon började arbeta där. Men åtminstone sedan ett par år tillbaka.
Citera
2018-08-10, 16:30
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Tack. Så först när polisen har kunnat bevisa att SD är oskyldig kommer man alltså att på allvar undersöka andra möjliga gärningsmän. Det här är väl också det intryck man får av artiklarna om fallet, och det här kan ju säkert vara förklaringen till att ärendet nu börjar dra ut på tiden.

Men risken finns väl att det vid det laget är försent att reda ut vad som egentligen har hänt, för ju längre tiden går desto svårare måste det väl bli?

Om SD ej är GM så kan det innebära stora svårigheter för utredarna, såvida inte nytt utredningsmaterial leder till att en annan person blir sannolikt misstänkt. Fallet med Anna Lindh är ett tydligt exempel på att det gick bra ändå till slut. Jag har svårt att se en förändring i utredningen mot en annan misstänkt, så länge de resterande svaren från NFC inte tydligt pekar mot en annan GM.
Citera
2018-08-10, 16:30
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag vet faktiskt inte exakt vilket år hon började arbeta där. Men åtminstone sedan ett par år tillbaka.

Så i runda slängar runt 2016 eller så?
Citera
2018-08-10, 16:49
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Det finns alltså omständigheter som initialt pekar mot att denna individ kan ha något att göra med kvinnans död.

[1] Avsaknad av alibi
[2] Lämnat felaktiga uppgifter i förhör
[3] Ljugit eller hållit undan information i förhör
[4] Vittnesuppgifter
[5] Fynd
[6] Historik

Listan kan göras hur lång som helst och det finns fler teorier i denna långa tråd om varför den MT blev primal suspect.
Det var ett långt inlägg. Jag tog mig friheten att klippa ut just det här stycket och numrera dina punkter. Jag antar att "denna individ" och "den MT" båda syftar på SD, och jag ifrågasätter om det här verkligen stämmer.

1. Det här stämmer säkert, att SD saknar alibi.

2. Att han skulle ha "Lämnat felaktiga uppgifter i förhör" är väl en ganska allvarlig sak att anklaga någon för i en mordutredning. Du bör kunna visa på någon form av belägg för det här.

3. Samma sak med att han skulle ha "Ljugit eller hållit undan information i förhör". Länka gärna till din källa.

4. Angående "Vittnesuppgifter" får du gärna förklara vilka vittnesuppgifter du syftar på, och på vilket sätt du menar att de skulle vara besvärande för SD.

5. Förklara gärna också vilka "Fynd" du syftar på, och varför de är besvärande för SD.

6. Med "Historik" antar jag att du syftar på den tidigare relationen, och på anmälningarna som brukar diskuteras här. Är det något mer kan du väl berätta vad det i så fall skulle handla om.
Senast redigerad av Draifos 2018-08-10 kl. 17:28.
Citera
2018-08-10, 16:53
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Så i runda slängar runt 2016 eller så?

Jag vet inte. Det kan ha varit sedan tidagare också.
Citera
2018-08-10, 17:06
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det tvivlar jag på. Hade t.ex. jag rådfrågats skulle jag sagt att om SD inte visar svarsjuketendenser med HD och andra tidigare relationer med kvinnor, lär han inte ha gjort det med LW heller. Efter ett dylikt råd skulle polisen då tagit samtliga kvinnor SD haft och "grillat" dem ordentligt i denna fråga.

Men som jag tidigare nämnt i tråden att även med LW har det tagit alldeles för lång tid, många år innan denna s.k. svartsjuka visat sig och då direkt med mord som resultat. Nej så är det inte, det eskalerar över tid, först bråk, Sedan psykisk misshandel och senare fysisk. Mycket sällsynt att det direkt leder till mord och inga tydliga tecken till svartsjuka tendenser förut synts.

Därutöver om han inte aldrig haft svarsjuketendenser, psykisk och/eller fysisk misshandel mot HD under de närmare 20 år de varit tillsammans, tvivlar jag starkt att han skulle uppvisat dessa mot LW som han inte ens bodde ihop med utan endast träffade sporadiskt som det redan sagts i tråden.

Misshandel och mord handlar oftast om kontroll. Han kanske har den kontroll han vill ha över HD men han fick kanske aldrig kontroll över LW. Det har ju skrivits av någon att LW råkade ut för mycket mer från SD än det som hon rapporterade till polisen.
Citera
2018-08-10, 17:18
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag vet inte. Det kan ha varit sedan tidagare också.

Jag tror det framgår om du bläddrar i hennes Facebook, hade hon inte någon bild där hon har tre mobiler. Kan det ha varit i samband med byte av jobb?

Edit: Tipset var till han som tjackar i smyg. 😉
Senast redigerad av Cocinella 2018-08-10 kl. 17:21.
Citera
2018-08-10, 17:27
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Jag tror det framgår om du bläddrar i hennes Facebook, hade hon inte någon bild där hon har tre mobiler. Kan det ha varit i samband med byte av jobb?

Edit: Tipset var till han som tjackar i smyg. 😉

Bilden med telefonerna finns på hennes Instagram. Hon hade redan bytt arbetsplats då men hjälpte tillfälligt till på den gamla, därav alla mobiler 😊.
Citera
2018-08-10, 17:37
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Jag vill minnas inlägg från kompis alt jobbarkompis - som jag tolkade det - som visste att det ”fanns mer” och att hen uppmanat (rent av tjatat på) LW att anmäla, vilket hon till sist gjorde.

Att det var SD som skulle anmälas kommer jag inte ihåg om det stod ordagrannt, men det var andemeningen, enligt min tolkning.

(Förstår inte varför just detta/dessa inlägg raderats - när så mycket annat får finnas kvar...)

Edit:
Sökte - och fann - inlägg där det står att det ”fanns mer”. Det var av den postare jag hade för mej att det var.
Dock hittade jag inte inlägget om uppmaning att anmäla.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2018-08-10 kl. 17:42.
Citera
2018-08-10, 17:46
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag vill minnas inlägg från kompis alt jobbarkompis - som jag tolkade det - som visste att det ”fanns mer” och att hen uppmanat (rent av tjatat på) LW att anmäla, vilket hon till sist gjorde.

Att det var SD som skulle anmälas kommer jag inte ihåg om det stod ordagrannt, men det var andemeningen, enligt min tolkning.

(Förstår inte varför just detta/dessa inlägg raderats - när så mycket annat får finnas kvar...)

Edit:
Sökte - och fann - inlägg där det står att det ”fanns mer”. Det var av den postare jag hade för mej att det var.
Dock hittade jag inte inlägget om uppmaning att anmäla.

Jag minns bara inlägg där hon ombads söka hjälp, och senare hade hon gjort det. Ingenting om att hon skulle anmäla m.m.
Citera
2018-08-10, 18:01
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag minns bara inlägg där hon ombads söka hjälp, och senare hade hon gjort det. Ingenting om att hon skulle anmäla m.m.

Ja, det kanske var rätta ordet. Söka hjälp, ja, det klingar bekant.

Det verkar vara inlägg från (åtminstone) två olika postare.

En - som skrivit flera gånger att det ”finns mer”. Dessa inlägg är ej raderade.

En (kompis/jobbarkompis?) - som skrev detta om att hon skulle söka hjälp.

Detta inlägg verkar, enligt andra, ha raderats, vilket känns... mysko.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2018-08-10 kl. 18:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in