Citat:
Det är inte bara massmördaren Rakhmat Akilov som åkt på välförtjänt spö (även om jag inte anser fysiskt våld som metod vara den högsta formen i försök till konfliktlösning), utan även Peter Madsen tycks ha fått slag mot ansiktet där han sitter på danskt livstidsstraff.
Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qnBbgm/peter-madsen-misshandlad-i-fangelset
Idag är det ett år sedan Kim Wall följde med Madsen för att göra ett reportage, men istället blev mördad av honom, en sexualsadist av värsta sort.
Vidriga män, både Akilov och Madsen.
PS: Tråkigt att tråden från visst håll fått inslag av hånfullhet mot en postare som mer än många andra har tillfört den nytt blod och hos åtminstone mig gett en gnutta mer framtidstro vad gäller att få hela Nujen-packet dragna inför domstol.
'zurfarn' har sagt det jag ville säga. Tack!
Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qnBbgm/peter-madsen-misshandlad-i-fangelset
Idag är det ett år sedan Kim Wall följde med Madsen för att göra ett reportage, men istället blev mördad av honom, en sexualsadist av värsta sort.
Vidriga män, både Akilov och Madsen.
PS: Tråkigt att tråden från visst håll fått inslag av hånfullhet mot en postare som mer än många andra har tillfört den nytt blod och hos åtminstone mig gett en gnutta mer framtidstro vad gäller att få hela Nujen-packet dragna inför domstol.
'zurfarn' har sagt det jag ville säga. Tack!
Brottslingar delas in i olika kategorier, där samhället har beredskap för våldsbrottslingar. Kanske för att den brottsligheten är konkret. Det finns en pedagogik när en brottsling som Madsen blir dömd, där alla och envar förstår vilken sexualmördare det rör sig om.
Den ekonomiska brottsligheten är inte lika konkret, eftersom ingen skadas eller dör direkt. Ofta blir det inga fysiska skador där tredje man drabbas. Det som kan inträffa är arbetsolyckor på svartbyggen hos dessa kriminella arbetsgivare. Olyckor som inte anmäls.
Det som konkretiseras i fall som detta är hur illa det kan gå när folk som klanen Nujen vet att landets regler och lagar är till för andra än de själva. Just för att de är kurder, komiska, politiskt korrekta, advokater och allt samhället för tillfället vurmar för.
Denna rättsskandal belyser att vissa yrkesgrupper har skydd av egna skrån. Detta gäller särskilt om man är jurist, kurd-kvinna, invandrartjej, och dessutom blivit medlem av advokatsamfundet. Då åtnjuter man skydd av utomrättsliga krafter som laborerar parallellt med den gängse rättsordningen.
Nu är en del folk chockade, men detta var inget nytt, annat än att nu vet vi att även samröre med terrorister och massmördare ger kollegialt skydd. I ett samfund där kollegor utreder kollegor.
Denna vansinniga utomrättsliga rättsordning för advokater, bekräftas av advokatsamfundet när de inte ser fel i Debbie Nujens agerande som klanadvokat. När Ann Ramberg framför att advokatsamfundet inte ser felen, osedligheten och brottsligheten i Debbie Nujens agerande, bekräftar hon att advokatyrket är ett skydd för advokater som håller på med ekonomisk brottslighet.
Hanterande av ärendet Debbie Nujen skedde rutinmässigt, med advokatsamfundets trovärdighet i potten. Med en makalös fräckhet och förakt för den rättsordning advokater livnär sig på.
Ann Ramberg borde av ren självbevarelsedrift gjort ett undantag från den rättsröta hon i vanliga fall driver, just i detta fall, eftersom det handlar om omfattande ekonomisk brottslighet inom bygg och entreprenad, där till och med en terrorist stod på lönelistan. En bransch som omsätter belopp, där varje kontroll ger enorma skatteintäkter. Som lekman kan jag mellan tummen och pekfingret räkna till att klanens förtjänster på svartbyggen är uppe i flera miljoner. Skatteintäkter som är statens, ännu inte preskriberade fordringar om de börjar göra sitt jobb på Ekobrottsmyndigheten. Det är stora pengar i byggen där ROT avdrag är en piss i Mississippi och därför har klanen inte tyckt dessa avdrag var värda att ens utnyttja.
Från en förfallen skola på Gotland till ett litet boutiquehotell, är inget klanens grabbar gjort själva på sin fritid. Klanen kommer undan med uppenbara lögner, eftersom lögnen gynnar flera olika intressen. Det visar bara hur illa det är ställt i Sverige med rättssäkerheten.
En förklaring till varför folk röstar på det Anne Ramberg kallar för brunråttor, är enligt min uppfattning, just för att göra rent hus med olika fenomen som nu avslöjas när olika myndigheter, institutioner, samfund, verk m.m. struntar i lagar och regler. Där vi ser att beslut från advokatsamfundet ger advokater rättslig immunitet oavsett vilken skada eller brott det rör sig om.
Akilov vistades i Sverige trots utvisningsbeslut och fick pengar och logi av folk som Nujens. Ett kausualsamband man inte kan bortse ifrån om man är jurist!
Akilov och annan svart arbetskraft ingick i ett upplägg av skattefiffel och penningtvätt, där det handlade om att fastigheter i gott skick är mer värda än fastigheter i dåligt skick. Ju mindre utgifter på skatter och avgifter desto mer vinst. En sak vilken idiot som helst fattar. Eller?